Žaloba na Eurotel kvůli omezení CDMA - přidejte se

Vše o internetu v mobilu a mobilním surfování

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod _-0-_ 28. 3. 2005 00:40

Nechci vést žádnou pro či "protiFUPovou" polemiku, té už bylo na cdma.cz až dost. Jenom shrnu minulost několika slovy pro ty, kteří jsou této genese neznalí:

Postupné zavádění FUP je podruhé podle stejného scénáře. Napřed pokoutně testují její vlastnosti na platících klientech a nic nepřiznají, potom vydají tiskovou správu, ve které uvedou, že testují v zájmu dalšího zlepšení..., a nakonec to přijde.

Poprvé to bylo pro většinu lidí, nalákaných masivní kampaní na "neomezený vysokorychlostní", který měl být "vhodný pro stahování hudby a filmů" téměř šokující, zejména pro ty, kteří se (stejně jako já 3.8.2004) nechali před nákupem ubezpečit jak na infolince, tak i v prodejně o tom, že ET neuvažuje o žádné formě FUP (a že žádná nebude).

Za tu dobu proběhly dva pokusy o změnu, které byly neúspěšné. První vlna odporu, která měla způsobit mediální tlak a obdobně druhá (Den vzdoru), která měla zaujmout média zahlcením sítě - obě dvě podle mě skončily na tom, že se jich nezúčastnilo dostatečné množství lidí. V prvním případě měla CDMA okolo 10 000 abonentů, v druhém okolo 40 000. Přesto se obou "akcí" aktivně zúčastnilo minimum lidí.

ET je zranitelný jen mediálně, jinou slabou stránku nemá. Na to, aby se s tím "něco udělalo", byly celkem tři šance, z nichž jsou dvě vyčerpány (mediální útok podmíněný samotným faktem podvodu, med. útok jako vysvětlení relativně zajímavé (pro media) nevirtuální události (Den vzdoru) a ještě třetí, dosud nepromarněnou - soudní spor "Davídků proti Goliášovi".

Nejde o finanční efekt, ale o to, že samotný fakt podání žaloby a probíhajícího soudního sporu by škraloupek na image Eurotelu poněkud zvětšil. A image (goodwill), to jsou velké peníze vydané do mediálních kampaní, je to cenná (a ocenitelná) deviza.

Co dělat? Vypadá to jednoduše - stačí shromáždit skupinu lidí, vybrat peníze, definovat petit, zaplatit kvalitní právníky a podat žalobu. Před tím a během popostrčit média... (Což není žádná lehká věc, uvědomíte-li si, kdo je jedním z největších zadavatelů reklamy v ČR.) Myslím, že vhodně uvedená, uskutečněná a zejména vhodně medializovaná žaloba má pro Eurotel cenu ztráty, vyčíslitelné v řádu desítek milionů, protože se dotkne nikoliv značky středního ISP, ale dominantního GSM operátora, a to v době očekávatelného prodeje jeho majoritního vlastníka, Českého Telecomu.

Vypadalo by to moc nadějně, ale - vždy se najde nějaké ALE, vyjadřující pochybnost a to ALE, které míním, je zkušenost. Prvních "akcí" se zúčastnily (budu-li velkým optimistou) stovky lidí (1% abonentů), a to s mizivým "pracovním nasazením" (mám-li být zdvořilým). Otázkou tedy je, zdali se vůbec najde dostatečné množství lidí, kteří by se podíleli svým časem, prací (úsilí) a penězmi.

NAJDE SE DOSTATEK LIDÍ K TOMU, ABY SE AKTIVNĚ PODÍLELI NA PODÁNÍ HROMADNÉ ŽALOBY A MEDIALIZACI JEJÍHO PRŮBĚHU?

Pokud se chcete přidat (t.j. podílet se), tak na sebe nechte prosím mail (nebo mi lépe pošlete zprávu, stačí předmět ŽALOBA a korektní zpáteční e-mail. Napište také prosím, jestli jste ochotni účasti na přípravách a jakou částkou byste byli ochotni participovat. (Nebojte se, nikdo nechce vybírat peníze předem - to bude muset být ošetřeno. V této fázi jde o to zjistit, jestli to má vůbec nějaký smysl).

Máte-li konstruktivní nápady a připomínky, tak je napište.

Ještě malá poznámka. Pokud jste nespokojení a obáváte se, že se po podání žaloby situace ještě zhorší (nebo kvalita Vašeho připojení), tak to není na místě. Eurotel postupuje pragmaticky a nenarazí-li na vážnější odpor, tak s námi všemi zatočí ještě více. Stačí se podívat na cdma.cz, jakou genezí prošly vlastnosti CDMA. V srpnu loňského roku by každý, komu bych jako svou vizi budoucnosti vylíčil současný stav, jenom zaťukal na čelo se slovy: "To si nemůže dovolit!". Může, pokud se tomu nepostavíme.

Metoda "Zkvalitňování" připojení, v cyklech krok zpět, půlkrok kupředu je viditelně velmi úspěšná... Tak se jí nenechte opít.

On line to občas jde na EFnet #cdma.cz , když zrovna nespadne připojení "G"-ova bota.

Máte-li dojem, že se potřebujete vyjadřovat k tomu, proč se nezúčastníte, proč to nemá smysl a případně ptýlit hrubosti jako na cdma.cz, tak Vás zdvořile prosím - otevřete si jiný thread a tam si dělejte, co chcete. Místní je určený pro ty, kteří už si dávno ujasnili, jaký mají postoj k FUP a k Eurotelu. Děkuji.
_-0-_
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mik3 28. 3. 2005 10:06

Hmmmm žaloba dobrá věc,ale protože to neni napsaný na mě tak se nezapojim (sry).Ale co to nějak urgovat u ČOJ? Když dokážou dát pokutu obchodu za klamavou reklmu na sluneční brýle (viz. zprvávy na nově) tak proč by se nemohli opřít do ET? Myslím že se klamavé reklamy dopouští naprosto očividně!!! A ještě časopis TEST ve kterém neustále testují nebezpečné kočárky a jiné "prkotiny" tak proč by se taky nemohli zajímat o tento podfu(c)k století.A na závěr ten zřejmě nejmocnější - občanské judo nebo černé ovce a pod. ti by se do toho určitě rádi pustili!!! Podle mě o tom to podfuku mnoho lidí neví a proto si ET může dělat co chce!

Tak že medializovat,medializovat a za se medializovat!!!!!

P.S. Díky že se za nás běžné smrtelíky pereš.A chci ti poděkovat za to že jsi vymetl s panem Zavadilem (na http://www.cdma.cz/diskuze.php?vlakno=5 ... 1599#51599 )

Jen tak dál...............
Naposledy upravil Mik3 dne 28. 3. 2005 10:14, celkově upraveno 1
Mik3
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Railbot 28. 3. 2005 10:13

Jenze pozor! Tady jsme v CR. Kazdy rozumny clovek by rekl, ze firma jako firma, ale to neni pravda. Oprit se do ET neni to same jeko do nejaky firmy co vyrabi slunecni bryle. Musite si uvedomit, ze ET = Telecom, je veliky (statni) kolos a jen malokdo by si ho pral nejak poskodit, zvlaste ted pred planovanou privatizaci. Zkratka tady jsou vsichni bez sance. Stejne jako v pripade kdysi samotneho Telecomu, ktery obcas dostal nejakou smesnou pokutu, se nic dit nebude....
Railbot
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mik3 28. 3. 2005 10:24

Railbot píše:Jenze pozor! Tady jsme v CR. Kazdy rozumny clovek by rekl, ze firma jako firma, ale to neni pravda. Oprit se do ET neni to same jeko do nejaky firmy co vyrabi slunecni bryle. Musite si uvedomit, ze ET = Telecom, je veliky (statni) kolos a jen malokdo by si ho pral nejak poskodit, zvlaste ted pred planovanou privatizaci. Zkratka tady jsou vsichni bez sance. Stejne jako v pripade kdysi samotneho Telecomu, ktery obcas dostal nejakou smesnou pokutu, se nic dit nebude....


Hmm taky pravda, ale myslím si že na nově (soudě podle zpráv ) jim útočit na telecom nijak nevadí.Tak alespoň tam by jsme se mohli nějak pokusit.Ikdyž to možná vyzní do prázdna, tak alespoň si normální člověk co to zaslechne uloží do paměti "aha ET (nebo telecom) zase něco špatnýho udělal" - hotovo to stačí , protože jsou v ET na špatnou reklamu hodně citliví tak se vnich možné něco pohne (snad :? ).
Mik3
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod michallom 28. 3. 2005 10:29

Na tenhle úřad jsem psal, hned jak zavedli FUP 1. Do dneška žádná reakce, odpoveď... Ani sem víc nečekal...
michallom
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _-0-_ 28. 3. 2005 11:05

Mik3 píše:...protože to neni napsaný...ČOJ...klamavou reklmu...časopis TEST...občanské judo nebo černé ovce...o tom to podfuku mnoho lidí neví...Tak že medializovat,medializovat a za se medializovate/quote]

Žaloba podána není, ani není formulován petit. Pro první přiblížení jde o to zjistit, jestli se najde dost lidí, kteří by se podíleli.

ČOI by se podnětem zabývat měla, ale musí být podaný písemně. Napište ho někdo prosím :-) Je to jedno z mála míst, kam má smysl směrovat stížnost.

Televize se do toho nepohrnou - pokud nebude z celá záležitost veřejně známá , tak do té doby nepůjdou proti zájmům jednoho z největších zadavatelů reklamy. Na maily mi po zavedení FUP_1 neodpověděli.

Časopis Test je dobrý nápad (napíše tam někdo?)

Medialisace je nutná podmínka úspěchu, ale to se neobejde bez práce desítek lidí. Pokud se najdou...

My všichni obyčejní smrtelnící to máme ve svých rukou. Každá věcná a rozumná reakce - zejména na ty, kteří píší ódy na CDMA (vždy mě napadá otázka, kolik z nich je v "nadstandardních vztazích" s PR odd. ET), pomáhá posunout veřejné mínění realistickým směrem (ty Tvoje samozřejmě do této skupiny patří).
*** DON`T PANIC! ***

--> EFnet #cdma.cz <--
_-0-_
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rene_Zavadil 28. 3. 2005 19:34

P.S. Díky že se za nás běžné smrtelíky pereš.A chci ti poděkovat za to že jsi vymetl s panem Zavadilem (na http://www.cdma.cz/diskuze.php?vlakno=5 ... 1599#51599 )

Jen tak dál................/quote]


Aha, ještě teď se nemůžu vzpamatovat. :wink:
Rene_Zavadil
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Medved 28. 3. 2005 21:32

Railbot píše:Jenze pozor! Tady jsme v CR. Kazdy rozumny clovek by rekl, ze firma jako firma, ale to neni pravda. Oprit se do ET neni to same jeko do nejaky firmy co vyrabi slunecni bryle. Musite si uvedomit, ze ET = Telecom, je veliky (statni) kolos a jen malokdo by si ho pral nejak poskodit, zvlaste ted pred planovanou privatizaci. Zkratka tady jsou vsichni bez sance. Stejne jako v pripade kdysi samotneho Telecomu, ktery obcas dostal nejakou smesnou pokutu, se nic dit nebude....


Odpoved od COI:
Vazeny pane ***********,
oblast poskytovatelu telekomunikačních a datových sluzeb nespada do dozorove pravomoci COI, ale Ceskeho telekomunikačního uradu, kterému jste podnet zaslal v kopii.


S pozdravem a pranim prijemneho dne
Radek Miňovský rada ČOI
Medved
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod iwigirl 28. 3. 2005 21:35

Sepiste,co se presne stalo,pripadne jake jsou problemy,a ja to nahodim vedeni(SOS) jakozto tema,kteremu bychom se mohli venovat,a pripadne iniciovat nejaky postup vuci Eurotelu.
iwigirl
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _-0-_ 28. 3. 2005 22:45

iwigirl píše:...SOS... jakozto tema,kteremu bychom se mohli venovat,a pripadne iniciovat nejaky postup vuci Eurotelu.


Děkuji za laskavou nabídku, rád ji využiji. Buďte prosím tak laskava a nechte mi na sebe mail v PM (Soukr. Zp) na SOS (ne soukromý), nebo se mi ozvěte mailem rovnou a já Vám velice rád napíši. Nezlobte se, že jsem nedůvěřivý, ale mám trpkou zkušenost ze serveru cdma.cz. Sepsat to tak, aby bylo vše přesné a věcné je poměrně pracné a navíc bych to nerad posílal kamsi do neznáma.

Jsem si vědomý, že je poněkud neobvyklé obtěžovat někoho, kdo nabídl pomoc, ale určitě bych si nechtěl psát např. s pověřeným pracovníkem odd. PR Eurotelu.

Pokud je Vaše sdružení schopné vypomoci s právní pomocí (konsultací), tak by to byl VELMI přínosný počin.

Děkuji za projevený zájem a nabídku pomoci.
*** DON`T PANIC! ***

--> EFnet #cdma.cz <--
_-0-_
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mz98 29. 3. 2005 10:10

Uvažoval bych o připojení se kdyby jedním z cílů této hromadné žaloby byla CDMA amnestie, tj. možnost odstoupit od poskytování služeb CDMA z důvodu vlastností jiných než očekávaných/propagovaných v době nákupu této služby nebo možnost za 1000Kč jednorázový poplatek snížit dobu úpisu o 12 měsíců.

P.S.: to druhé jsem naštěstí udělal při podpisu smlouvy takže to mám již jen za 9x30 :idea:
mz98
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Daft 29. 3. 2005 10:23

jen do nich :) kdybych vyuzival cdma, pridal bych se
Daft
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Medved 30. 3. 2005 14:12

Vážený pane xxxxxxxxxxx,

obdrželi jsme Vaši stížnost na parametry a kvalitu služby CDMA a
děkujeme Vám za důvěru, se kterou se na nás obracíte. Bohužel Vaši stížnost
nemůžeme řešit, protože nespadá do kompetence našeho ministerstva.
Na základě našich zkušeností s uplatňováním spotřebitelských práv
bychom Vám doporučovali nedostatečné parametry služby nejdříve reklamovat u
jejího dodavatele - Eurotelu. A teprve po neúspěšném jednání se obracet se
stížností na další kompetentní orgány.
Podle stručných informací z Vašeho e-mailu jsme toho názoru, že pro
projednání a vyřešení Vaší stížnosti je věcně příslušný buď Český
telekomunikační úřad, jak to vyplývá ze znění zákona č.151/2000 Sb.,o
telekomunikacích nebo Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

S pozdravem

Ing. Josef
Tržický
ředitel
odboru 09400
Medved
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Medved 4. 4. 2005 10:41

Dobrý den,

děkujeme Vám za Váš dotaz. Problémy týkající se služby Eurotel Data Expres, kterou nabízí firma Eurotel Praha, spol. s r.o., jež jsou zmíněny ve Vašem dopise, nejsou ojedinělé. Vše však záleží na smluvních podmínkách, které účastník podepisuje se společností Eurotel Praha, spol. s r.o., a tudíž by si měl být vědom nedostatků, které služba Eurotel Data Expres má. Jedním takovým nedostatkem je, že nelze jednoduše zajistit garantovanou rychlost připojení. Eurotel Praha, spol. s r.o. v reklamních spotech na Eurotel Data Expres udává průměrnou rychlost přístupu 256 kbit/s a tato rychlost může vycházet z dlouhodobého měření, které tato společnost provádí.

Ministerstvo informatiky však nemůže zasahovat do aktivit soukromých subjektů, a tudíž i do aktivit uvedené společnosti. Doporučujeme nicméně, abyste se se svou stížností obrátil přímo na Český telekomunikační úřad, a to ve smyslu reklamace kvality poskytované služby. V problematice zasílání reklamních letáků společně s fakturou, by patrně bylo dobré obrátit se na společnost Eurotel Praha, spol. s r.o. a požádat o nezasílání reklamních letáků.

Příjemný zbytek dne .................
Medved
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod M.S.P. 4. 4. 2005 20:09

Letáky mě taky štvou. Nevím, proč bych měl platit připlácet za letáky, které mi ke každé faktuře strčí. Už se mi taky stalo, že jsem dostal nabídku na CDMA, která byla zaslána v samostatné silné natištěné obálce. Celé to muselo stát cca 20Kč. Nelíbí se mi, že takto vyhazují peníze kvůli bordelu v databázích. Vždyť tyhle chybně zaslané létaky platíme všichni.
M.S.P.
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků