Zejména modré linky jsou linky se sdílenými náklady a jsou určené k tomu, aby byly levnější než klasická pevná linka. Jenže to platilo před deseti lety, ne dnes, kdy je průměrná cena volání nějaké 2 Kč/min, ale za volání na modré linky se platí u většiny operátorů 4 Kč/min a nevztahují se na ně volné minuty. Samotným společnostem se to nemůže vyplatit, jelikož na každou minutu, co jim voláte, musejí doplácet.
Počítám s tím, že tohle hodně lidi neví, například samo O2 v nabídce firmám uvadí:
Výhody Modré linky 844
- vstřícný přístup k zákazníkům
- více nových zákazníků
- cílené působení v profesních oblastech a v regionech
- menší náklady pro vás i zákazníky
Body 1 a 2 jsou zavádějící, bod 4 je lživý.
Ještě jednou tedy opakuji, že modré linky jsou určené k tomu, aby byly levnější, než klasická pevná linka, domnívám se, že pokud tomu tak není, má ČTÚ právo:
A/ Odebrat dané společnosti právo modrou linku používat.
B/ Regulovat ceny propojovacích poplatků na těchto linkách.
Nabízí se argument, že společnosti tyto linky využívají, aby snížily množství zákazníků a nebo dobu, po kterou jim volají. Chápal bych to ještě u bílých linek, ale u modrých je to vyloženě pitomost, protože na ně sami doplácejí. Myslím si ale, že takové používání barevných linek je v rozporu s dobrými mravy a pokud má někdo takovou potřebu, měl by použít linky pro služby s vyjádřenou cenou (900, 906, 908 a 909).
Cílem tohoto tématu je tedy medializovat tuto, v roce 2017 absurdní situaci. Věřím, že samotné společnosti si myslí, že to dělají pro dobro zákazníků, ale to je blbost. U některých společností lze sice dohledat i kontakty na klasické pevné linky, ale zdaleka ne u všech.
Myslíte si, že tohle bude ČTÚ řešit a měla by stížnost smysl?