Virtuální mobilní číslo

O virtuálních operátorech a jejich službách

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Wysky79 7. 5. 2014 17:18

Dobrý den kolegové :)

Mám jeden zapeklitý dotaz. Potřeboval bych nějakou službu která by mi zprostředkovala něco jako "virtuální" telefonní číslo. O co mi jde? Pro služební účely potřebuju druhé telefonní číslo, ale nechce se mi sebou tahat dva telefony tak pátrám po možnostech jak to udělat...

Moje představa je asi takováto:

Mám fyzicky telefonní číslo dejme tomu "A".
Nové "virtuální číslo" by bylo třeba "B".

a teď to zajímavé... potřebuju aby to fungovalo takto:
1) zákazník volá na B, to přesměruje hovor na A a zákazník se dovolá
2) já volám zákazníkovi z A a potřebuju aby se hovor hlásil pod číslem B

bod 1 se v podstatě dá vyřešit tím, že si koupím simku (číslo B), nastavím u ní přesměrování při nedostupnosti na číslo A a "zahodím" ji :)
ale jak elegantně vyřešit bod 2? Částečným řešením by asi bylo použít VOIP, ideálně by to ale chtělo čistě GSM řešení... už z toho důvodu že číslo A má tarif s neomezeným voláním, takže odchozí hovory A --> B by nebyly problém, hovory B -> klient by samozřejmě asi byly zpoplatněny...

Nevíte někdo o něčem takovém co by splňovalo mé podmínky?

Díky
Radek
Wysky79
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod gadzo3 7. 5. 2014 17:39

Dual SIM mobil.
gadzo3
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Wysky79 7. 5. 2014 17:48

Ten by samozřejmě řešením byl, ale hledám spíš čistě virtuální řešení. Když už bych měl kupovat telefon tak by bylo snažší koupit si nějaký šunt co vydrží 14 dní a smířit se s tím že budu opět nosit dva telefony :)
Wysky79
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod www.the-s.i.d.y 7. 5. 2014 18:31

ja v telefonu mam vzdy tak 4 virtualni cisla
www.the-s.i.d.y
Junior

Odeslat příspěvekod Wysky79 7. 5. 2014 19:08

A jak na to neporadíš?

Edit: Zkouším si hrát s VOIP Callbackem ve spojení s CLIP... to by možná bylo řešení. Škoda jen že při tom nelze využít ten neomezený tarif na "A" čísle :( Protože v podstatě zbytečně platím oba hovory... jak odchozí z VOIPu ke klientovi tak příchozí z VOIPu ke mě...

R.
Wysky79
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod speedy 7. 5. 2014 19:33

Nevím jestli si někdy slišel o Voip a teď i virtuálovi Odorik. U něj jde zradma nastavit, aby se číslo při volání ven tvářilo jako jiné číslo. Jde tam nastavit tzv. CLIP.

A bod číslo 1. tam jde řešit taky a sezba za volání z Odorik na mobil je za 0,59Kč, takže i to přesměrování se platit dá.

www.odorik.cz
speedy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wysky79 7. 5. 2014 19:38

A volání směrem ode mě ven se řeší přes Callback? To je cca to co jsem psal o příspěvek výše. Pořád v tom ještě vidím dvě docela nevýhody:
1) nevyužiju neomezené volání na "A" čísle
2) způsob jakým funguje callback - nedá se volat přímo...
Wysky79
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod speedy 7. 5. 2014 21:12

Zkusim to popsat ještě jak by to šlo.

U Odoriku si lze pořídit číslo klasické pevné linky - toto pevnolinkové číslo lze směrovat na ústřednu Odorik (směrování zdarma). Tady by se využilo to volání zdarma z mobilu A.

A takto směrovaný hovor z ústředny jde dále volat kamkoliv s CLIPEM telefonu B.

Takže by to podle mě šlo a žádný call back by nebyl třeba.

Sám to v rodině využívam takto:
1) mám číslo v O2 které jen v rámci O2 volá zdarma
2) U Odorika jsem si koupil pevnolinkové číslo
3) Z mobilu od O2 volám na toto číslo - mám to zdarma
4) koupené číslo směruji na Odorik ústřednu a odtud volám na čísla mimo O2
5) těm co volám se zobrazuje původní číslo O2 i když volám přes ústřednu Odorik
6) I když to vypadá krkolomně snad doufám, že je to trochu pochopitelné
A v tomto případě není callback potřeba. Představte si to tak, že tím koupeným číslem si uděláte "virtuální volací kartu"
speedy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wysky79 10. 5. 2014 07:37

Diky moc za odpoved. To co popisujete vypada jako reseni :) Vyzkousim a dam vedet jak a jestli to vyhovuje mym pozadavkum, popr. ktere reseni jsem nakonec pouzil.
Wysky79
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 5. 2014 09:08

speedy píše:...
1) mám číslo v O2 které jen v rámci O2 volá zdarma
2) U Odorika jsem si koupil pevnolinkové číslo
3) Z mobilu od O2 volám na toto číslo - mám to zdarma
...

Je bod 3 to určitě zdarma? o2 ještě nerozlišuje, zda je pevná linka v síti jiného operátora?
anonymni

Odeslat příspěvekod speedy 10. 5. 2014 10:23

Ano nerozlišuje. Dám na to vlastní krk. Sám to tak mám.
speedy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petyo 11. 5. 2014 06:13

Jak funguje to volání z odorik ústředny ven?
petyo
Junior

Odeslat příspěvekod JPT666 11. 5. 2014 09:04

Funguje dobře :-) Nevím na co se konkrétně ptáš ?

Když neni veřejné číslo, tak se zobrazuje volanému číslo ústředny.
Dá se tam všemožně všelico nastavit v administraci, různé přesměrování, paralení zvonění atp.

Nějaké informace jsou tady https://www.odorik.cz/w/ a návody jsou myslim přístupné až po přihlášení do účtu a nebo možná i přes https://www.odorik.cz/w/start?do=index

Jak funguje ústředna technicky je tady http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=33&t=2189#p17022
JPT666
Junior

Odeslat příspěvekod speedy 11. 5. 2014 10:40

Jen to doplním. Že zavoláním na ústřednu se zákazník identifikuje svým PINem, případně přes CLIP čísla ze kterého na ústřednu volal. A hovor z ústředny se potom může tvářit jako kdyby šel běžně z vašeho mobilu. Příjemce potom nemate neznámé číslo.
speedy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 11. 5. 2014 12:53

Jen doplním, že k tomu si musíte pořídit nomadické nebo goegrafické číslo.
paty07
Mírně pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků