mobil z Orange - bez záruky?

O slovenských operátoroch a ich službách (Orange, T-Mobile SK, O2 a ďalší)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Comby 3. 9. 2008 10:56

Stále tomu nerozumieš. Aj pred 1.7.2007 platilo, že kupujúci uplatňuje vady u predávajúceho alebo v servise, ak predávajúci určí na opravu servis. Toto platí aj teraz. Len OR sa rozhodol, že druhú možnosť nebude uplatňovať. Takisto aj TM. Pozri si jeho reklamačný poriadok čo som dal vyššie. Ťažko ti niečo vysvetliť keď nemáš základné právne vedomie.
Nokia 6120c / FW 4.21 / PC 0566299
Potrebuješ založiť s.r.o. alebo a.s.? Pošli SS.
Comby
Junior

Odeslat příspěvekod stano.mania 3. 9. 2008 11:24

Mám skúsenosť aj Orange, a viem o čom hovorím, a ako to bolo pred a po 1.7.2007 :!:
T-Mobile si nebude kaziť svoje meno takými nezmyslami, berú aj servisy :potichu
stano.mania
Junior

Odeslat příspěvekod Comby 3. 9. 2008 11:27

Stále tomu nerozumieš. Ja končím, nemá to s tebou význam.
Nokia 6120c / FW 4.21 / PC 0566299
Potrebuješ založiť s.r.o. alebo a.s.? Pošli SS.
Comby
Junior

Odeslat příspěvekod stano.mania 3. 9. 2008 11:29

Vysvetľuj to zákazníkom Orange, ktorí o tom nevedia, že vlastnia mobil, ktorý môže ale ani nemusí mať záruku :shock:
A tiež všetkým, že ak na záručnom liste je pečiatka Orange, a ak nemajú splnomocnenie, je to mobil bez záruky.
stano.mania
Junior

Odeslat příspěvekod montogrin 3. 9. 2008 13:16

Nemáš pravdu, za funkčnosť telefónu je zodpovedný predajca, nie výrobca! Totižto tak funguje obchod, výrobca (ten kto telefón vyrobí) vo väčšine predáva svoje telefóny predáva prostredníctvom 3. osôb (operátori, predajcovia, obchody...). Čiže to znamená, že predajcovia kupujú mobil od výrobcu a následne ho predávajú konečnému spotrebiteľovi. A to znamená, že nekupuješ mobil od výrobcu, ale od predajcu. Stále platí to, že kupujúci vždy reklamuje u predajcu. Preto si predajca stanovuje reklamačný poriadok tak, aby to vyhovovalo hlavne zákonom, spotrebiteľom a aj samotnému predajcovi. Čiže ty ako kupujúci ideš reklamovať k predajcovi a ten predajca následne reklamuje u výrobcu a ten následne zabezpečí nápravu (v tomto prípade servis). Keď niekto kúpi dotovaný telefón od Orangeu a následne ho predá, zodpovednosť za funkčnosť sa prenáša z Orangeu na toho, kto telefón predal a kto z toho mal výnos. Samozrejme, toto sa týka iba dotovaných telefónov, ktoré majú obmedzenú záruku. Voľné (neakciové) telefóny takéto obmedzenia nemajú. Pokiaľ ma môj zrak neklame, v reklamačnom poriadku Orangeu je uvedené, že reklamáciu si uplatňujú zákazníci spol. Orange (čo je tiež logické, pretože napríklad ja ako predajca neposkytnem záruku niekomu, kto si odo mňa nič nekúpil.).
montogrin
Junior

Odeslat příspěvekod stano.mania 3. 9. 2008 17:23

Jeden o voze, druhý o koze :pozor
Je nad slnko jasnejšie, že v konečnom reťazci je zodpovednosť za nekvalitu len a len u výrobcu :tleskani
Je nad slnko jasnejšie, ale len niektorým, že značná časť mobilov Orange je bez záruky, a to je dobre, keď budú vedieť viacerí, prečo je tomu tak, stačí prieskum trhu a pohyb mobilov.
Je nad slnko jasnejšie, že dávam ruky preč od mobilov Orange, ktoré majú potvrdený záručný list po 1.7.2007. Zatiaľ som nestretol človeka, ktorý by mi mobil daroval, alebo chcel predať, a chcem na svoje náklady zaplatiť splnomocnenie u notára (nechce poskytovať citlivé údaje iným osobám, ako rodné číslo, číslo občianskeho preukazu a pod. - teda osobné údaje). Ale ani ja by som to neurobil ani blízkej rodine do 3. pokolenia, tobôž iným osobám :!:
Je nad slnko jasnejšie, že Orange si sám komplikuje situácie a je len na čase a jeho zákazníkoch, ako sa v tom zorientujú. :idea:
Záver:
už nie som Orange a ani nemám nutkanie sa s nimi doťahovať o tom, čo je jasné každému sedliakovi, mne to je jasné (ide ale o princíp a spokojnosť mnohých v Orange, ktorí čusia, lebo majú strach) :potichu
stano.mania
Junior

Odeslat příspěvekod montogrin 3. 9. 2008 19:06

Tebe je ťažké niečo vysvetliť. Keď máš pocit, že Orange neposkytuje plnohodnotnú záruku, alebo takú, ktorá je v rozpore so zákonom, tak prečo nedáš podnet na TÚ SR, aby to prešetril? Nemáš pravdu s tým nad slnkom jasnejším, že za kvalitu nesie zodpovednosť výrobca. Napíšem ti to ešte raz a tak po sedliacky, aby si tomu porozumel aj ty. Výrobca (Nokia, SE, Motorola, Samsung...) vyrobí mobil. Ten následne predá predajcovi (Orange, T-mobile, O2, obchody s elektronikou). Týmto sa mobil stáva majetkom predajcu (Orange, T-mobile, O2). Tento predajca následne predáva mobil konečnému spotrebiteľovi. V prípade, že sa na mobile vyskytne vada, konečný spotrebiteľ ide reklamovať mobil k predajcovi, nie však k výrobcovi! Je to aj s toho dôvodu, že konečný spotrebiteľ a výrobca spolu nemajú žiadny obchodno-právny vzťah. A funguje to tak všade, nielen u mobilov, ale u všetkých výrobkoch, kde je možné uplatniť reklamáciu. Veď skús sám ísť reklamovať televízor (napr. Panasonic) ktorý si kúpil napr. v datarte do oficálneho zastúpenia firmy Panasonic na Slovensku. Televízor ti opravia, ale zaplatíš si za tú opravu, lebo oprava nebude v rámci záruky, ktorú ti poskytol Datart, nie Panasonic. Čiže to znamená, že výrobca poskytne záruku predajcovi a predajca poskytne záruku konečnému spotrebiteľovi. Avšak pozor! Neplatí, že výrobca tým pádom poskytuje záruku konečnému spotrebiteľovi!

Prosím moderátorov, aby túto tému uzamkli, nakoľko všetko bolo podrobne vyjasnené a už nie je ďalej o čom diskutovať.
montogrin
Junior

Odeslat příspěvekod stano.mania 3. 9. 2008 19:36

Ty si zaspal 17.11.1989, alebo ešte dávno predtým, ale už sme ďalej, príjemný večer, a príjemné prebudenie do slobodnej demokratickej spoločnosti :tleskani
Každý kto si to prečíta, a má skúsenosť s mobilmi Orange po 1.7.2007 pochopí.
Záver: áno, jeden o voze, druhý o koze :roll:
Ale o tom istom: mobil z Orange - bez záruky?
stano.mania
Junior

Odeslat příspěvekod montogrin 3. 9. 2008 20:47

Tak si nekupuj mobil z Orange, keď ti to tak vadí. Máš snáď málo možností ako si zaobstarať telefón? Napísal si 10 príspevkov, v každom to isté, nemáš čím argumentovať. Snažil som sa ti to rozumne vysvetliť, keď to nechceš pochopiť, tak to necháp, 200 ďaľších to pochopilo hneď. Môžeš ďalej vykrikovať, že Orange neposkytuje záruku na mobili...aj keď to pravda nie je, šíriš iba nepravdivé informácie, ktoré zavádzajú. Keď o nejakej problematike nie si dostatočne informovaný, naštuduj si všetko čo je treba a potom sa vyjadruj, inak tvoje príspevky nemajú význam. Tvoje vyjadrenia sú silno zaujaté voči spoločnosti Orange. Ak sa chceš sťažovať a niečo dosiahnuť, prosím, napíš priamo operátorovi, v opačnom prípade tu už naozaj nie je o čom diskutovať. Ešte pre tvoju informáciu, poslal som do Orangeu mail, ohľadom uplatnenia záruky, keď sa vyjadria, odpoveď tu zverejním.
montogrin
Junior

Odeslat příspěvekod stano.mania 3. 9. 2008 21:38

Ak chceš, nájdem Ti na iných fórach diskusie, kde som neprispel ničím, sú staršie ako rok, hájiš neobhájiteľné, nie so zaujatý, len pripomínam, že zákon vyloboval Orange a len ten ho uplatňuje a donucuje väčšie servisy, aby konali ako si zákon vylobovali. Zákon nie je dobrý, príde k zmene, a zostáva faktom, že:
mobil z Orange nemusí byť opravený, aj keď má platný záručný list, ale to už nedomyslel niekto iný :roll:
:arrow: Tvoju odpoveď z Orange o reklamáciách jeho mobilov po 1.7.2007 rád uvítam, aj pre iných. :oboze :oboze :oboze
Tieto dni som kontaktoval Orange na dvoch rôznych linkách (kvôli spravodlivosti a vyváženosti informácií) a potvrdili mi len to, o čom píšem, samozrejme, viem aj iné info, aj od servisov, väčších aj menších, dílerov a pod. ale nebudem sa o tom rozpisovať, o tom majú právo vedieť kompetentní, tí ktorí zákon navrhli a hlavne poslanci, ktorí schválili zákon, ktorý nie je úplne v súlade s inými vyššími zákonmi Slovenskej republiky a je nesúlad aj s princípmi Európskej únie, ktorej sme členom.
Tebe prajem vernosť operátorovi v šťastí aj nešťastí, počas celej Tvoje púte na tejto zemi, vernosť, spokojnosť a všetko, čo Ťa naplní vnútorným pokojom :tleskani :hm
stano.mania
Junior

Odeslat příspěvekod odklizec 4. 9. 2008 08:00

Cela tato debata je usmevna, protoze ten problem se netyka "darovanych" telefonu, jak tu nekdo zminoval, ale jen a pouze spekulativnich prodeju akciovych telefonu typu iphone a jinych. Protoze pokud telefon nekomu daruju, neni problem obdarovane osobe vyhotovit notarsky overene splnomocneni. Jiste, je to komplikace, ale zadna tragedie. Problem ale nastava u druhorukovych prodeju akciovych telefonu, kde tezko nekdo bude presvedcovat prodavajiciho, at mu doda notarsky overenou plnou moc :D Vzdycky se smeju kdyz v online bazarech vctu inzeraty typu "prodam akciovy telefon XY, jeste 20 nebo dokonce 24 mesicu zaruka", co je samozrejme blbost.

Muze se nam to zdat nespravedlive, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak asi vse, co s tim muzeme delat. Toto nedelaji jen mobilni operatori. Plno vyrobcu elektroniky ma v zarucnich podminkach, ze na reklamaci a servis v zarucni dobe ma narok jen kupujici osoba. Pokud je pri nakupu nekde uvedeno jmeno/adresa kupujiciho, ma clovek ktery koupi z druhe ruky proste smulu.
odklizec
Junior

Odeslat příspěvekod Comby 4. 9. 2008 12:38

stano.mania: Tieto tvoje bludy sa nedajú čítať. Aký zákon schválili poslanci za lobing Orangu? Žiadny, pretože Občiansky zákonník v tom ustanovení platí už roky. Len sa Orange a už aj TMobile rozhodli byť prísnejší proti špekulantským reklamáciám. Ďalší blud: mobil z Orange nemusí byť opravený, aj keď má platný záručný list. Samozrejme, osoba ktorá si mobil v Orangi nekúpila aj keď má platný záručný list nemá právo na reklamáciu, pretože nie je v žiadnom právnom vzťahu s Orangom. Čo ak bol mobil aj so záručným listom ukradnutý? A radšej nepíš nič o protiprávnosti zákonov lebo o práve vieš akurát veľké *****.
Nokia 6120c / FW 4.21 / PC 0566299
Potrebuješ založiť s.r.o. alebo a.s.? Pošli SS.
Comby
Junior

Odeslat příspěvekod stano.mania 4. 9. 2008 15:08

Comby píše:Stále tomu nerozumieš. Ja končím, nemá to s tebou význam.

Ďakujem, že si :idea:
:?: Amen :!:
A česť práci :D

A predsa sa točí :pozor
stano.mania
Junior

Odeslat příspěvekod rhett 4. 9. 2008 17:06

Stano.mania, si uplne vedla. Ale totalne. Chces sa len hadat a pritom nemas pravdu.
Len v skratke zopakujem to, co povedali uz ini:
V OZ je definovany vztah predavajuci -> kupujuci. Predavajuci prebera na seba zodpovednost pri reklamaciach tovaru v zaruke. Ak kupujuci tento tovar preda/daruje, presuva sa OZ definovany pravny vztah na kupujuceho -> 2.kupujuceho/obdarovaneho. Ak si bude chciet 2.kupujuci/obdarovany uplatnit reklamaciu, tak to moze urobit LEN u kupujuceho (a tym nie je Orange), pretoze ten automaticky zodpoveda za vsetky reklamacie tovaru v zaruke. A toto mozne aj sudne vymahat, pokial je vztah kupujuci -> 2.kupujuci/obdarovany podchyteny aj zmluvne. Ak nie je, tak je to chyba 1.kupujuceho. Ak vsak chce 1.kupujuci tovar reklamovat, moze to urobit - a teraz pozor, nech Ti neunikne pointa - LEN u predavajuceho, co je v tomto pripade Orange.
Ak tomu nechapes, citaj si to dovtedy, pokial tomu porozomuies, pretoze toto je SLOVERNSKY ZAKON, nie niekoho lobbing ci vymysel.
Tento thread som uz od zaciatku povazoval za potencialny flame a to sa mi to len potvrdilo...
Be Wise, Be fair
rhett
Junior

Odeslat příspěvekod stano.mania 4. 9. 2008 19:28

stano.mania
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků