Reklamace

Srovnávání telefonů a hodnocení obchodů s telefony

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Sibstr 31. 5. 2006 16:51

Tak jsem se právě vrátil ze servisu...
V servisu mi řekli že závada nelze odstranit v zákonem stanovené lhůtě a mám nárok na vrácení peněz... To by bylo ještě v pohodě...
Dostal jsem papír, kterej vše vysvětloval, co, proč, jak atd...
S tímto papírem jsem hodinu cestoval k prodejci, v mém případě DELTAMOBIL
V Deltamobilu mi řekli, že je to sice hezké, že mám papír ze servisu, ale že oni mají také 30 dní na relamaci a že zboží pošlou dodavateli, aby posoudil zda je reklamace oprávněná.

No co k tomuto dodat Seriózní firma by uznala vyjádření Autorizovaného servisu a peníze by hned vyplatila a s dodavatelem by si to vyřídila dodatečně, protože paníze jsou už jistý. Ale bohužel firma Deltamobil nepatří mezi seriózní firmy a tudíž na své zákazníky kašle zvysoka.
Proto všem doporučuji, z vlastní zkušenosti, vyhýbejte se tomuto obchodu jak čert kříži a až půjdete kolem, tak radši přejděte na druhou stranu...
Naposledy upravil Sibstr dne 30. 6. 2006 21:40, celkově upraveno 1
Sibstr
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod redmond 1. 6. 2006 07:37

To co ti povedali to ta vobec nemusi zaujimat, a povedz im ze ak ti bezodkladne nevratia peniaze, podas staznost na ŠOI (štatna obchodna inspekcia) vacsinou to zabere a peniaze ti vratia.
Ak by nepomohlo tak postupoval by som asi takto, ak mas vyjadrenie od predajcu pisomne bolo by lepsie ak nie bude stacit aj interpretovanie, nahlasit na ŠOI staznost na ich prevadzku s tym co ti konkretne povedali. V blizkej dobe po presetreni sa dockas vrateni penazi alebo navrhu vymeny kus za kus ak je mobil este v predaji.
Zakon hovori jasne, po uplinuti doby 30 dni (v servise) ja zavada povazovana ako neopravitelna a zakaznik ma pravo na vratenie penazi alebo vymenu za novy pristroj.
redmond
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Karel_K 4. 6. 2006 21:45

Tak vážený pane nemám rád když někdo uvádí klamavé údaje.
Vámi uvádění autorizovaný servis je pouze asi Váš osobní servis.
Kde je závazek pro prodejce, který nemá s takovým servisem žádnou obchodní smlouvu?
To prostě nelze asi Vás asi nenapadne zakoupit automobil a pak jít do nějaké dílničky kde vám napíší cokoliv a pak jít okamžitě za prodejcem a požadovat vrácení peněz.
Postup je prostě dát obchodním vztahem. Dokazuje to, že Vám bylo sdleno, že reklamační lhůta je 30 dnů což jistě neznamená, že to v každém případě bude vyřízeno přesně v 30 dnech to je pouze maximální lhůta pro vyřízení a musí být právě kvůli proběhnutí nezbytných zajištění a zjištění skutečného stavu zařízení.
Jak je vidět soudě dle vašich vyjádření Vás, ale toto nezajímá protože někde v hospodě vám kdosi napsal potvrzení a vy jste asi vlítnul do obchodu s předem připravenou historkou a když nebylo po vašem tak zcela uržitě bylo vaše chování tak jak jste se v části příspěvku vyjádřil. Nezávidím žádněmu prodejci, který se s vámi dostane do obchodního vztahu.
Karel_K
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Slonik 4. 6. 2006 23:21

No nevím, nevím. Cokoli jsem si v uvedené prodejně kupoval, mělo originální záručák uplatnitelný v autorizovaném servisu příslušné značky. Pokud byl s telefonem nějaký problém, rozhodně mě ani nenapadlo chodit k prodejci, tam přístroj reklamovat a čekat až to prodejce přepošle autorizovanému servisu a ten po opravě zpět prodejci. Vše jsem řešil přímo se servisem, s příjmacím technikem jsem se navíc dohodnul na možnostech bezplatného upgrade firmware a podobně. Oprava telefonu tak trvá obvykle 3-5 dní, zbytek padne na cestování telefonu mezi servisem a prodejcem.

Čili, pokud dostanu správný záručák, tak jsem v pohodě (dokonce i v případě, když prodejce mezi tím zkrachuje - záruku pak většinou přebírá distributor - ani nevím jestli musí, ale dělají to).
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bob&Dave 5. 6. 2006 00:07

Pro nevedome, jaky je oficialni a hlavne zakony postup....
Reklamace se uplatnuje u prodejce! Coz nevylucuje v pripade vady jit rovnou do autorizovaneho servisua pozadovat opravu, ale to jen diky nadstandardnim smlouvam mezi vyrobcem a servisem. Pokud chce zakaznik odstoupit od kupni smlouvy, musi toto ucinit u prodejce a ten ma narok toto podstoupit dodavateli, ci servisu. Zadny Vami doneseny papir, byt je z autorizovaneho servisu on nemusi respektovat. Rozhodnuti o reklamaci je pouze a jen a jen na nem, a je jeho vec jakym zpusobem si necha posoudit opravnenost vaseho naroku.

Jak sam pise Slonik " s prijimacim technikem jsem se navic dohodnul...." ano, dohodnout se da cokoliv a s kymkoliv, ja kdybych byl prodejce, tak se zachovam stejne, reknu Vam at si papir strcite nekam a ja si to necham posoudit sam.

To Sibstr: a co kdyz ti mezitim ten telefon spadl do zachodu?? Ty dostanes penize a dodavatel to odmitne od prodejce prevzit.
Cili ses hulvat, a Deltamobil postupoval presne tak, jak mu uklada zakon.
Bob&Dave
Junior

Odeslat příspěvekod borsuk 5. 6. 2006 01:03

viz zde je o tom více i s odkazy,myslím že věc je jasná a formulace zákona je jednoznačná,výrazy jako "hulvát" apod. zde nejsou zcela na místě.

Pro onu konkrétní věc a dané řešení je dobré vyhledat obdobný případ na některých diskusních fórech např.: http://www.spotrebitel.cz apod.

Jinak přeji zdárné vyřízení reklamace. :twisted:
Naposledy upravil borsuk dne 5. 6. 2006 01:28, celkově upraveno 1
Chceš-li poznat charakter člověka, dej mu moc. A.L.
borsuk
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bungo 5. 6. 2006 01:23

Deltamobil postupoval dle platnych pravnich predpisu.

Oni Ti tve naroky neodmitli, jen sleduji postup podle zakona, a na to maji v kazdem pripade pravo. Nemuzes nadavat nekomu za to, ze uplatnuje sve pravo. (Resp. nadavat muzes, ale delas ze sebe jen hlupaka).

Martin Fila - student Pravnicke fakulty Univerzity Karlovy
Excuse me, is this the Society for Asking Stupid Questions ?
Bungo
Junior

Odeslat příspěvekod Bob&Dave 5. 6. 2006 01:27

borsuk píše:viz zde je o tom více i s odkazy,myslím že věc je jasná a formulace zákona je jednoznačná,výrazy jako "hulvát" apod. zde nejsou zcela na místě. :twisted:t/quote]

No krasnej odkaz, tys to ale necet, nebo to nechapes, protoze je tam presne to same co rikam. Takze to extra pro tebe zopakuji a to citaci z tveho odkazu

"Je třeba mít na paměti, že partnerem je pro reklamujícího vždy prodávající – ne výrobce nebo dodavatel."
- tedy ani servis vydavajici jakykoliv doklad ktery si vyzadal sam zakaznik a pote prinesl k prodejci, to si proste prodejce musi obstarat sam, viz o radek nize.....

"V případě, že je potřeba vadu nechat odborně posoudit, nezapočítává se do této doby doba odborného posuzování. Odborným posouzením se rozumí například zaslání zboží výrobci, zkušebně apod."

A jak sem jiz uvedl, o reklamaci ale v kazdem pripade rozhoduje prodejce a je na nem zda ji zamitne ci prijme (onen posudek je pouze pro jeho orientaci), pokud se zakaznik v pripade zamitnute reklamace citi poskozen, muze se soudit, ale zase jen s prodejcem, protoze s nim uzavrel kupni smlouvu.

Takze formulace je jednoznacna, ale nevim jestli tys to spravne pochopil, a na tom ze je Sibstr hulvat to nic nemeni.

Kazdej je totiz strasne chytrej, presne jak pise Karel_K - hospodske kecy, pak si neco precte a vubec to nechape, ze borsuku?
Bob&Dave
Junior

Odeslat příspěvekod borsuk 5. 6. 2006 01:49

K**va,myslíš že neumím číst,nemusíš tady citovat,chápej,já tady ale nikoho nehájím ani nenapadám,jen jsem vyhledal to co si myslím že je k danému tématu,myslím ale že vyjádření autorizovaného servisu by měl dobrý prodejce respektovat,je to jen k dobru jeho jménu!!Jsem majitelem firmy(prodej a servis elektro),reklamace řeším vždy pokud možno po dohodě se zákazníkem,nikdy ne proti jeho vůli,v praxi jsem nikdy neměl problém s tím že by mí dodavatelé nerespektovali vyjádření autorizovaného servisu,pro mne platí že zákazník má vždy pravdu a pokud pravdu nemá,domluva je vždy možná,alepsoň dle mých zkušeností na 90%,ono platí že zlá pověst se šíří stokrát rychleji než pověst dobrá a že to je tak a vím co říkám,to si piš,kamaráde,apropó..nějaké hospodské kecy sem vůbec netahej!!!

Ono něco jiného je teoretizovat na diskusním fóru a něco jiného je práce s lidmi,pokud se ti jedná o dobrou pověst TVÉ firmy a o udržení klientely,budeš jednat pro...zákazníka a nikoliv proti němu,víc k tomu nemám.Borsuk. :twisted:
Naposledy upravil borsuk dne 5. 6. 2006 02:37, celkově upraveno 3
Chceš-li poznat charakter člověka, dej mu moc. A.L.
borsuk
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod morki 5. 6. 2006 02:06

Taky sem tam vzdy kupoval mobil a vzdy vse v poradku uzasny chovani a pristup k zakaznikovy. Ale abych srovnal nej pristup k zakaznikovy tak ma T-mobile Odesel me joy u SE W800i a cekal sem 30 pote managerka volala ze bohuzel SE nemeli nahradni dil a e se mam dosavit na prodejnu a nabydli me jiny mobil vzal sem si Nokia N70 a byla spokojenost. jeste kdyz sem tam nesl mobil dali na dobu opravy uplne novy SE W800i a to se me libilo ze me dali mobil ktery sem mel predtim a ne nakou sunku tod asi vse :)))
City: Praha
morki
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod red 5. 6. 2006 02:18

A jaky predpis? Vyrobce ma autorizovane servisy a pokud to byl papir z autorizovaneho servisu, nemusi uz prodejce nic zjistovat. Pravo posoudit zavadu dal vyrobce servisu, ktery autorizoval.


student PF...to je sice hezke, ale ve tretim rocniku
red
Junior

Odeslat příspěvekod Pixar 5. 6. 2006 06:35

Bungo píše:Deltamobil postupoval dle platnych pravnich predpisu.

Oni Ti tve naroky neodmitli, jen sleduji postup podle zakona, a na to maji v kazdem pripade pravo. Nemuzes nadavat nekomu za to, ze uplatnuje sve pravo. (Resp. nadavat muzes, ale delas ze sebe jen hlupaka).

Martin Fila - student Pravnicke fakulty Univerzity Karlovy


Odstran si laskave ze sveho podpisu ten link na zavirovanou stranku! Budto to jses na pocitace uplne tupej a nebo to delas zcela zamerne! Je tam sracka JS.Spawn (Joke)!!!
Pixar
Junior

Odeslat příspěvekod 2jery 5. 6. 2006 07:48

borsuk píše:K**va,myslíš že neumím číst,nemusíš tady citovat,chápej,já tady ale nikoho nehájím ani nenapadám,jen jsem vyhledal to co si myslím že je k danému tématu,myslím ale že vyjádření autorizovaného servisu by měl dobrý prodejce respektovat,je to jen k dobru jeho jménu!!Jsem majitelem firmy(prodej a servis elektro),reklamace řeším vždy pokud možno po dohodě se zákazníkem,nikdy ne proti jeho vůli,v praxi jsem nikdy neměl problém s tím že by mí dodavatelé nerespektovali vyjádření autorizovaného servisu,pro mne platí že zákazník má vždy pravdu a pokud pravdu nemá,domluva je vždy možná,alepsoň dle mých zkušeností na 90%,ono platí že zlá pověst se šíří stokrát rychleji než pověst dobrá a že to je tak a vím co říkám,to si piš,kamaráde,apropó..nějaké hospodské kecy sem vůbec netahej!!!

Ono něco jiného je teoretizovat na diskusním fóru a něco jiného je práce s lidmi,pokud se ti jedná o dobrou pověst TVÉ firmy a o udržení klientely,budeš jednat pro...zákazníka a nikoliv proti němu,víc k tomu nemám.Borsuk. :twisted:


Myslím,že nejsi žádným majitelem firmy jen v ní možná prodáváš:-)
Svědčí o tom to,jak tady vykládáš jak jsi slušný k zákazníkovi a tady jsi sprostý jak dlaždič.Majitel firmy nemá čas sedět u internetu a bavit se psaním do diskuzí.
Jinak,zákon je zákon a prodejce postupoval tak jak mu to zákon ukládá.Na nějaké co by,kdyby,mohl by se nehraje.
2jery
Junior

Odeslat příspěvekod Bob&Dave 5. 6. 2006 08:12

Tak sem si to procetl, a opet neco pridam.

Extra pro borsuka: bud kecas, nebo se s tebou deni ve firme nebavi.

1/ jsem zacal psat proto, ze se zde objevilo zcela jednostranne prohlaseni o tom ze nejaka firma jsou podvodnici (v pripade satronu bych nerekl ani slovo). Navic plne sprostych slov a nadavek, a zcela neopodstatnene, protoze opravdu postupuji dle zakona.

2/nemyslel jsem , ze firma nemuze uznat papir ze servisu. Myslel jsem tim ze neni povinna uznat papir doneseny zakaznikem a ze si ma obstarat svuj, pokud zakaznikovi neveri.
Kazdy tyto fora cteme, nemyslim si ze deltamobil by je necetl, a tak vime co jsou nekteri zac. shaneji tu rady typu " jak znicit mobil aby to v servisu nepoznali" a podobne. Narazime na opravdu nesmyslne reklamace, kdy nekteri jsou po roce uzivani ochotni pozadovat novy mobil, protze se jim osoupal... atd. Prikladu se najde mnoho.
3/ Jaky papir ze to chcete? ja vam za litr prinesu s aut. servisu cokoliv (jsme lidi, se domluvime, ne:-) )

Takze je dost lidi, kvuli kterym ja bych takovemu papiru neveril a nechal bych si udelat posudek svuj... Presne jak to dela deltamobil a ma na to pravo.
Bob&Dave
Junior

Odeslat příspěvekod redmond 5. 6. 2006 08:32

Karel_K píše:Tak vážený pane nemám rád když někdo uvádí klamavé údaje.
Vámi uvádění autorizovaný servis je pouze asi Váš osobní servis.
Kde je závazek pro prodejce, který nemá s takovým servisem žádnou obchodní smlouvu?
To prostě nelze asi Vás asi nenapadne zakoupit automobil a pak jít do nějaké dílničky kde vám napíší cokoliv a pak jít okamžitě za prodejcem a požadovat vrácení peněz.
Postup je prostě dát obchodním vztahem. Dokazuje to, že Vám bylo sdleno, že reklamační lhůta je 30 dnů což jistě neznamená, že to v každém případě bude vyřízeno přesně v 30 dnech to je pouze maximální lhůta pro vyřízení a musí být právě kvůli proběhnutí nezbytných zajištění a zjištění skutečného stavu zařízení.
Jak je vidět soudě dle vašich vyjádření Vás, ale toto nezajímá protože někde v hospodě vám kdosi napsal potvrzení a vy jste asi vlítnul do obchodu s předem připravenou historkou a když nebylo po vašem tak zcela uržitě bylo vaše chování tak jak jste se v části příspěvku vyjádřil. Nezávidím žádněmu prodejci, který se s vámi dostane do obchodního vztahu.a/quote]

Tak schvalne co by na take vyjadrenie povedali v ŠOI, po takom vyjadreni tam mate v blizskej dobe previerku. A peniaze tak ci tak vratite. Nedavno som to riesil ale od predajcu som ziadal pisomne stanovisko a to som predlozil ŠOI-ke. Svoje peniaze som okamzite dostal spat a dalsi mobil som kupil u ineho predajcu.
redmond
Pokročilý
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků