Nepřijatá reklamace!!!

Pokud nenaleznete vhodnější přihrádku

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Noemi 23. 9. 2007 19:21

:pozor2

Tak si představte - šla jsem reklamovat mobil - nejprve mi prodavač - údajně vedoucí tvrdil, že mobily vůbec nevedou, tak jsem operovala razítkem na záručním listu.

Když jsme po peripetiích sepsali závady (mimochodem jedná se o "druhý", téměř nepoužívaný mobil, který už byl jednou v servisu a byla měněna IMEA - nebo jako se to jmenuje :mrgreen: , což se prodavač taky snažil využít ve svůj "prospěch" s tím, že mi to nepřijme, neboť mám jiný přístroj - naštěstí jsem s sebou měla papír, na kterém to bylo uvedeno, což jsem jako laik vůbec nevěděla), pak začal kontrolovat nějaké další záležitosti, které vyvrcholily nějakým červeným puntíkem - s tím, že mobil byl ve vodě!!!!! To už jsem krapet vypěnila, protože to bych si samozřejmě byla chyby vědoma a neprudila s tím. Tudíž jsem operovala, ať mě neosočuje s nějakého prohřešku, který se neuskutečnil. Začal se chovat víc než arogantně - že si můžu všechny věci vzít a on není povinen přístroj vůbec převzít...tak jsem tam stála, vyžádala si jeho nacionále a kontakt na majitele. Můžete mi poradit, jak postupovat dál?


Jedná se úplně o obyč. přistroj - SE J210 - kdyby záleželo na mne, jdu, hodím ho do koše a koupím si něco jiného...tenhle přístup mne však docela vytočil, tudíž mám potřebu provést nějaká opatření, aby prodejci věděli, že jsou situace, které si prostě dovolit nemohou.


Hm, co s tím? :idea:
Noemi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 23. 9. 2007 19:29

Udělal chybu, že tel nepřijmul.
Jinak mohl sepsat reklamační protokol, do něj napsat, přístroj vytopen a ihned tel vratit. On ten puntík v tom telefonu k tomuhle slouží.

EDIT: Všiml jsem si, že jste sepsali závady. To znamená, že on do toho zápisu uvedl, že ten tel je vytopen a vrátil ho včetně toho papíru co jste sepsali? Pokud postupoval takhle tak postupoval správně a neuděláte s tím nic než si najít soudního znalce který zjistí jestli byl tel zasažen kapalinou a pokud by nebyl tak se můžete soudit.
m.a.x.i.m.u.s
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noemi 23. 9. 2007 19:39

Žádný protokol mi nedal.

Jen operoval tím, že přístoj nemusí přijmout.

Jak dokážu, že přístroj kapalinou zasažený nebyl?...nehledě na to, že závada byla podobná té první - navíc přestaly fungovat čudlíky na příjem hovorů - mobil slouží pouze jako záložní pro druhého operátora.
Připadá mi hloupost dokazovat něco, čím jsem si jistá!!! Jak se rozpozná případná vlhkost od zasažení kapalinou? - tu samozřejmě nijak popřít nemůžu, ale to je snad přirozené.
Noemi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alexxx 23. 9. 2007 19:45

Ta tečka tam opravdu je jako identifikátor jestli nebyl telefon namočen. Pokud ale nebyl tak by to měli v telefonu poznat jestli tam je oxidace či ne... No do tý prodejny bych už nešel... Jinak nejlepší bude zajít přímo do britexu kam to ostatně většina prodejců posílá a řešit to přímo tam. http://www.britex.cz , pokud není pobočka ve Vaší blízkosti myslím že je i možnost poslat ho poštou či zásilkovou službou.
...Vy se mi smějete že jsem jiný???...
...Já se směju vám že jste všichni stejný!!!...
alexxx
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noemi 23. 9. 2007 20:07

Rozhodně nebyl - jsem ochotna připustit telefonování ve vaně :-), ale nikdy mi ani jiné mobily nepřestaly fungovat (SE 610, Nokia 6233 - do té jsem teď schválně koukala a nikde jsem neobjevila ani bílý puntík, natož červený).

Kdyby ten prodavač jednal příjemně, neřeknu....ovšem - první reakce, že mobily nevedou, druhá - že snad reklamuju úplně jiný přístroj, protože nesedí čísla - to třetí osočení už fakt bylo moc!
Noemi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kryštof Korb 23. 9. 2007 21:03

kupovat mobily v pochybných obchodech se nevyplácí ;)

já být tebou, tak to nechám být, bude s tím víc práce než užitku. A vzhledem k tomu, že se jedná jen o J210, není to taková tragédie. Jinak jsi samozřejmě v právu, jen mi připadá podivné, že byl telefon z druhé ruky. Kupovala jsi ho jako nový nebo jako použitý?
near field | Úplně všechno o NFC.
Kryštof Korb
NokiaManiak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kocpel 23. 9. 2007 21:37

Držte se ustanovení občanského zákoníku. Na prodejně, kde jste přístroj koupila jsou povinni příjmout reklamaci a sepsat o ní zápis...

Stát se to mě, tak by vedoucí těžce litoval, že se mnou nejednal slušně a reklamaci nepřijmul...
Nokia450 > Nokia5110 > Nokia3310 > Nokia6310i > Nokia6230i > NokiaN80 > NokiaE50 > NokiaN86 8MP> NokiaN8 > Apple iPhone 5S
kocpel
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 23. 9. 2007 21:45

O červený puntík se vůbec nedá opírat. Je to pouze orientační a na základě jeho zčervenání se nesmí dělat úsudky o tom, že byl telefon zasažen kapalinou. Oxidace se musí prokázat přímo v telefonu a nikoli na tom puntíku.
AgentSvr
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noemi 23. 9. 2007 21:50

Nebyl to telefon z druhé ruky - normálka nový, ani kupovaný v pochybném obchodě - tedy jsem si to dodnes myslela.
Tím "druhý" jsem myslela, že není zcela běžně používán - normálka mám Nokii 6233, tenhle SE je prostě spíše záložní....používaný více než sporadicky.

http://www.eurocan.cz
Noemi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stano.mania 23. 9. 2007 22:07

Je žalostné, že s tým "vytopením" strašia najmä servisy SE, ako písali aj inde na fóre, majú asi inštrukcie z Ázie :shock: :cry:
Nech by sa stalo čokoľvek, predajca sa nemôže správať arogantne, mobil má prijať na reklamáciu a ak je problém, má to dokázať. :pozor2
Momentálne na Slovensku platí nový zákon, dúfam aj v ČR (sme predsa v EÚ), a ak nastane konflikt, tak súdneho znalca musí kontaktovať a platiť predajca a nie kupujúci ako tomu donedávna bolo.
Som za: nedať sa, lebo ide o princíp a ak budeme ľahostajní mnohí, tak sa problémy nebudú riešiť.
Viem, že to stojí námahu a nervy, ale poniektorí musíme bojovať aj za druhých, lebo sú leniví a ľahostajní. :hm
stano.mania
Junior

Odeslat příspěvekod manas 23. 9. 2007 22:20

Reklamaci je ti povinen prodejce prijmout. To ze tam je nejaky puntik nepuntik te jako zakaznika nemusi zajimat. Ze byl telefon zasazen neznamou tekutinou je prupovidka kterou servis a prodejci velice radi vyuzivaji. V pripade, ze jsi si jista ze ti telefon nespadl do vody, nikde jsi s nim nezmokla ci ho nenamocila, trvej na reklamaci, v reklamacnim protokolu musi byt zapsano to co ty mu reknes, to znamena zavadu kterou ty nahlasis a proc ho reklamujes (pro jistotu bych si sebou vzal svedka a jeste telefon pred tim treba vyfotila), pred podpisem si hlavne precti vsechno co je tam psane. Maji 30 dnu na vyrizeni reklamace, po 30 dnech se reklamace bere jako uznana a jsou povini ti vratit penize, nesmeji ti prodluzovat lhutu reklamace na vice jak 30 dnu (nekde to s oblibou delaji). Pak bych pockal jak to dopadne. V pripade ze reklamace je uznana, mas narok na vraceni penez a na nutne naklady spojene s reklamaci (napr. cestovne atd). V pripade ze ti ji neuznaji, musis dostat pisemne potvrzeni o neuznane reklamaci s duvody proc neni uznana. A v pripade, ze jsi ses jista, ze s telefonem jsi nic neudelala a opravdu ho nikde netopila (viz na zacatku) muzes ho poslat k odbornemu prozkoumani. Clovek by se divil co pri takovem odbornem posouzeni dokazou zjistit, mam s tim zkusenosti. V pripade ze posouzeni rekne ze to je reklamace opravnena muzes s tim znovu u nich argumentovat a kdyz to prijmou, museji ti uhradit i naklady s posouzenim. V pripade ze to neuznaji a mas v ruce odborny posudek, pak se obrat na soud, mas velikanskou sanci to vyhrat. Ale jde o to jestli si to nechas libit ci nenechas, vetsina prodejsu spoleha na to ze se na to kazdy vyprdne a necha to byt....cim vice nas bude co si to libit nenchaji, tim to bude pro nas lepsi.

Ale pozor, jestlize si nejsi jista a nebo to treba jen zkousis (treba jsi ho opravdu namocila) ani to nezkousej a rovnou ho vyhod.
Nikon D300s,
Sigma 17-70, Nikkor 50mm f/1,8, Sigma 28-70 f/2,8,Tamron 70-210 f2,8, Blesk Sigma EF DG 500 Super.....
manas
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noemi 23. 9. 2007 22:36

Rozhodně jsem nic neutopila - to bych neměla odvahu jít něco reklamovat.

Operoval i tím jiným výrobním číslem - koukala jsem, oč mu jde. Vůbec jsem nic takového jako laik netušila - naštěstí mě napadlo mu napovědět, ať hledá v protokolu z první reklamace. Očividně měl strach z vrácení peněz - tak mě varoval, ať najdu doklad - mám jen záručák. Budu muset hledat. Jo - ještě radil, ať si to pošlu sama, že když to udělá on, bude to trvat dlouho, načež jsem mu odvětila, že by nebylo špatné, aby to stihl do 30 dnů, jinak mi je povinen vrátit peníze.

Vytočilo mě to hlavně proto, že moci merno chtěl do reklamačního protokolu psát, že telefon byl namočen - což usoudil on sám, dle toho punti.
Prý jsem pak ječela jako fúrie - tvrdil známý :-), ale nenávidím chytrolínky, kteří prosazují svou pravdu, která je totálně mimo mísu.
Noemi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kniter 23. 9. 2007 22:42

V predajni co som si kupoval mobil ja sa nestaraju ci je vytopeny. Napisu zavadu ktoru nahlasim a bez slov to poslu do servisu. Ci mam narok na bezplatnu opravu povedia az v servise. Zoberu aj poskodeny mobil kupeny u nich. Ak mi to neuznaju zaplatim manipulacny poplatok+oprava ak chcem(zavolaju mi zo servisu). Ak sa neprejavy ziadna chyba je to bezplatne ale neviem ako casto mam na to narok. Teda v obchode mi moze iba navrhnut ze to asi neuznaju a mozem sa sam rozhodnut.
Ja by som taky pristup riesil (a uz som riesil a vyhral) obch.inspekcia, pripadne media
K♥N♥I♥T♥E♥R loves Galaxy S5 neo+32GB
T♥-Telekom
Zoznam aplikácií pre Nokiu :arrow: http://forum.mobilmania.cz/viewtopic.php?f=6&t=1093900
Kniter
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noemi 23. 9. 2007 22:55

S takovým postupem jsem počítala - nikoli tím, který v reálu nastal.

No, uvidíme - zítra budu volat majiteli firmy...tak jsem zvědavá na jeho reakci.
Noemi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod manas 23. 9. 2007 22:58

.....Vytočilo mě to hlavně proto, že moci merno chtěl do reklamačního protokolu psát, že telefon byl namočen - což usoudil on sám, dle toho punti. .....

Na to si dej pozor, musi napsat jen to co reknes a chces ty, ne ze to napise svyma slovama a takovy kecy co mivaji nekdy.
Co se tyce prodejniho dokladu, u nas nejsi povinna mit vlastne zadny doklad. Dokonce podle zakona staci mit svedka popripade cestne prohlaseni. Ale v tvem pripade kdyz mas zarucak, uz nepotrebujes prodejni doklad. Predpokladam ze na zarucaku je razitko jeho jako prodejce a datum prodeje. Nehlede na to, ze mas v ruce uz predchazejici protokol o minule reklamaci jak pises. To znamena ze mas jakykoli doklad o tom ze ten telefon je od nich. Take si dej pozor na to co po tobe muze chtit, pouze vyrobek a prislusenstvi, SIMku ti musi vratit, nejsi povinna mu ji nechat v telefonu, to same krabice, nejsi povinna mit obal od vyrobku v pripade reklamace. Obal neni soucasti vyrobku, tak pravi zakon...
Nikon D300s,
Sigma 17-70, Nikkor 50mm f/1,8, Sigma 28-70 f/2,8,Tamron 70-210 f2,8, Blesk Sigma EF DG 500 Super.....
manas
Junior
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků