Zamítnutá reklamace-údajné vniknutí kapaliny

Pokud nenaleznete vhodnější přihrádku

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod jito 30. 7. 2017 20:14

Po roce a půl jsem reklamoval telefon,u kterého začalo docházet k výpadkům displeje.
Reklamace byla zamítnutá z důvodu,cituji:
Vnik neznámé kapaliny do telefonu.Pečeť indikující vnik kapaliny uvnitř telefonu aktivována.
Takového něco existuje?Podotýkám,že do telefonu žádná tekutina nenatekla....
jito
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nick Cave 30. 7. 2017 20:18

Nejobvyklejší výmluva k zamítnutí reklamace..
Nick Cave
Pokročilý

Odeslat příspěvekod jito 30. 7. 2017 20:24

Jde mi o to,jestli mám řešit např.soudního znalce.
O peníze za náklady zrovna nejde,ale toto jednání mě opravdu "nadzvedlo".
jito
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavel..98 30. 7. 2017 20:45

ještě bych zkusil jiný servis o jaký telefon jde?
pavel..98
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod whatt 30. 7. 2017 20:53

V elektronice běžně je několik indikátorů navlhnutí. Viz https://www.google.cz/search?q=moisture+indicator+phone&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwigqpWg47HVAhWD2xoKHYuXA8cQ_AUICigB&biw=1440&bih=670&dpr=2.

Jsou to malé kousky materiálu citlivého na přítomnost vlhkosti (vody a jejich roztoků). Je nepravděpodobné, aby se indikátor zabarvil bez přítomnosti vody uvnitř přístroje. Mohou být ale přehnaně citlivé a reagovat zabarvením i na menší množství vody. To však neznamená, že nemohlo dojít k poškození zařízení i vlhkostí malého rozsahu.

typické příčiny:
    vytopení telefonu
    prudké změny okolní teploty (z venkovního mrazu do pokojové teploty a naopak) a následná kondenzace vlhkosti
    taháš ho do sprchy a vnikla do něj pára, kde pak kondenzuje
    hraní si s telefonem v děšti (aniž by byl konstruovaný jako voděodolný)

Ani jedno z těchto chování není OK. To, že ti nespadl přímo do záchodu, vany nebo kaluže, resp. "Podotýkám,že do telefonu žádná tekutina nenatekla...." neznamená, že telefon skutečně nepoškodila vlhkost. A bojovat se servisem, který postupuje podle pravidel (červené indikátory = vlhkem poškozený přístroj = zánik záruky)... Ani výměna servisu nepomůže, protože to stejně skončí u 2 českých hegemonů.

Znalec by musel (je-li tomu tak) prokázat, že telefon má vadu, kterou vlhkost nemohla způsobit. Taková šance je IMHO mizivá.
whatt
Junior

Odeslat příspěvekod jito 31. 7. 2017 11:52

whatt-díky za vysvětlení...že,tam je nějaký indikátor vlhkosti jsem vůbec netušil
pavel-Leagoo Elite 1
jito
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 2. 8. 2017 13:07

V té souvislosti mě napadá, jak mohu vyřešit přechod z mrazu do tepla, abych neztratil záruku? Neber to jako trolling, je to regulérní dotaz.
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ze.us 2. 8. 2017 13:20

Telefon nosis ve vnitrni kapse zapnute bundy a pouzivas BT HF ;)
ze.us
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod oooooooooo 2. 8. 2017 14:08

Leagoo abys uspel s reklamaci by byl zazrak.Pro priste, kdyz si koupis nejakyho exota gionee, leegoo atd, usetri za neexistujici servis a zaruku a za neexistujici moznost napr. nahradnich dilu a kup si ho sam - individualni dovoz.Jinak hazes penize z okna.
A ten indikator elite vubec nema, jestli se nemylim :-)
oooooooooo
Android Maniak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martinsip 2. 8. 2017 16:40

Ten prodejce/servis mohl klidně ten indikátor úmyslně namočit sám, aby nemusel nic opravovat nebo si nechal opravu od zákazníka zaplatit. Soudní znalec teď už asi v ničem nepomůže. Musel by se zjistit stav telefonu před zanesením na reklamaci. Je to na ho..o, ale je to tak. :-(
Peugeot 308SW 1,6HDi 2010, Fiat Marea Weekend 1,9JTD 2003
Honor view 20
martinsip
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod whatt 2. 8. 2017 18:44

robbert píše:V té souvislosti mě napadá, jak mohu vyřešit přechod z mrazu do tepla, abych neztratil záruku? Neber to jako trolling, je to regulérní dotaz.


to je docela jednoduché - nevytahovat telefon na mrazu zpod bundy :-) I dřív šlo přejít v mrazu přes půl města bez mobilního telefonu v ruce, tak dnes to určitě půjde taky.

To, že jsou lidi na telefonech závislí je čistě jejich problém, ne problém výrobce. Těm je to u zadele... řekli ti, co nemáš určitě dělat, byl jsi varován, jak (ne)zacházet s elektronikou, a to že to nejsi ochotný vydržet a musíš se sněhem brodit s telefonem v ruce je tvoje volba. Takže asi tak.

Málokomu dnes vydrží chytrý telefon ve výborném stavu 3 a více let. Je to pro lidi nic - spotřebka. Neumí se k tomu chovat a nechtějí se k tomu chovat.

řečnická: Kolik lidí vůbec umí správně nabíjet, aby jim baterka vydržela aspoň 2 roky bez významné ztráty kapacity?

-- 2. 8. 2017 19:48 --

martinsip píše:Ten prodejce/servis mohl klidně ten indikátor úmyslně namočit sám, aby nemusel nic opravovat nebo si nechal opravu od zákazníka zaplatit. Soudní znalec teď už asi v ničem nepomůže. Musel by se zjistit stav telefonu před zanesením na reklamaci. Je to na ho..o, ale je to tak. :-(


[sarkazmus]Ano, servis nemá nic lepšího na práci, než rozebrat telefon naskrz a všechny indikátory navlhčit...[/sarkazmus]

Ještě přidej tezi, že auto do servisu dovezeš taky "jenom s rádiem, co nejde zapnout" a oni ti celé auto vyplaví, aby ti mohli prodat nové nebo na starém naúčtovat opravu celé elektroinstalace.
Když někomu v napjaté chvíli řeknete "okamžitě se uklidni", dáváte mu tím úkol, se kterým se těžko popasuje i zkušený jogín.
whatt
Junior

Odeslat příspěvekod robbert 2. 8. 2017 20:35

Whatt: Takže když mi někdo zavolá, tak nemůžu vytáhnout mobil, dát ho k uchu a telefonovat? Promiň, ale tohle už zasahuje do funkčnosti. Stejně tak nutnost používat BT sluchátko. V autě BT mám, jinak nevidim důvod ho mít.
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CosiOdvedle 2. 8. 2017 21:06

Robbert: Ano je to tak.
Podívej se do manuálu ke svému telefonu...já třeba u posledního telefonu našel v manuálu, že telefon nemám používat v teplotách pod 0°C a baterii nevystavovat teplotám pod +5°C
Dobré co? Ale takto funguje téměř každá dnešní elektronika a hlavně baterie.

A obecný princip kondenzace je snad každému jasný a jak ho co nejvíc eliminovat ?!?
Nenechat jakoukoliv elektroniku promrznout a když následně přejdu s přístrojem do teplejšího prostředí, tak ideálně ve vypnutém stavu a nechat i několik hodin vyrovnat teploty.
Nejhorší je studený mobil z mrazu, přejít s ním do vytopené místnosti a začít na něm hrá hru, případně jinou činost, při které se extrémně zahřívá...kondenzace je téměř zaručena a následné problémy při reklamaci taktéž.

jito píše:Reklamace byla zamítnutá z důvodu,cituji: Vnik neznámé kapaliny do telefonu.Pečeť indikující vnik kapaliny uvnitř telefonu aktivována.

Servis, který ti zamítá záruku, by ti měl poskytnou fotky jako důkaz...ne jen fotku červeného WATER LABELu (normálně je bílý, při kontaktu s tekutinou trvale zčervená), ale i fotku poškozené části telefonu.
Z praxe mohu prozradit, že u nás v servisu aktivovaný water label NIKDY nebyl důvodem k zamítnutí reklamace, jen vodítkem/nápovědou pro servisního technika, že se má zaměřit na hledání poškození kapalinou.
Pošli nám sem fotky na posouzení, díky.
CosiOdvedle
Junior

Odeslat příspěvekod jito 4. 8. 2017 16:23

Tak dnes jsem po týdnu od zamítnutí reklamace dostal telefon zpět.
Žádný protokol,žádná dokumentace-tedy nějaký důkazní materiál o závadě.
Telefonát do servisu nic nevyřešil.Snad mi pošlou až na mé naléhání nějaké fotky poškozeného telefonu,ale musím si o ně napsat.

oooooooooo-já se tě neptal na to,co si mám koupit za telefon....
Já tady řeším reklamační řízení.
jito
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod whatt 20. 8. 2017 11:10

robbert píše:Whatt: Takže když mi někdo zavolá, tak nemůžu vytáhnout mobil, dát ho k uchu a telefonovat? Promiň, ale tohle už zasahuje do funkčnosti. Stejně tak nutnost používat BT sluchátko. V autě BT mám, jinak nevidim důvod ho mít.



Ale to ty ses rozhodl používat elektroniku v rozporu s doporučením výrobce. Ten ti popravdě v příručce popsal, že ho nemáš vystavovat teplotním šokům, nízkým teplotám pod 0 °C, vlhkosti atd. Nikdo tě nenutí ten telefon používat v nevhodných podmínkách. Jestli to ale děláš, tak si za všechny poruchy tím způsobené můžeš jen ty sám, ne výrobce, ani servis. Tys ho zničil.

Když budeš ve výbušném prostředí, kde hrozí iniciace výbuchu, taky budeš házet do placu argument, že nezvednutí hovoru "to zasahuje do funkčnosti"? :-D Sorry, jako....
Když někomu v napjaté chvíli řeknete "okamžitě se uklidni", dáváte mu tím úkol, se kterým se těžko popasuje i zkušený jogín.
whatt
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků