Pozáruční opravy telefonů - lhůty, podmínky?

Pokud nenaleznete vhodnější přihrádku

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Pan Kája 7. 11. 2016 00:29

Zdravím,

chci se zeptat - u záručního servisu je jasná lhůta 30 dní na opravu a další podmínky. Pokud to správně chápu, záruka na opravu je díky novému zákoníku místo 3 rovnou 24 měsíců. Ale existuje i lhůta na délku opravy? Obvykle čtu 30 dní, ale myslím, že si to dotyční pletou se záručním servisem. Předem díky za odpovědi.
Siemens M50 -> SE T300 -> SE K750i -> SE C702 -> SE Elm -> Motorola Atrix 4G -> Lumia 1020 (AT&T) -> Lumia 930 -> Galaxy S7 -> Huawei P30 Pro
Pan Kája
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwerticek 7. 11. 2016 09:54

Na pozarucni servis se zadna lhuta nevztahuje, je to vzdy o domluve mezi prodejcem a zakaznikem. Rovnez se nevztahuje tato lhuta na nezarucni reklamaci uplatnenou behem zarucni lhuty, napr. rozbiju si displej na mobilu a pres prodejce jej poslu na nezarucni, tj. mnou placenou opravu - zde lhuta 30 dni take neplati. Jinak je to v pripade, ze posilam tel. na zarucni opravu a teprve v servisu zjisti, ze jsem telefon utopil - jedna se o zmenu reklamace a v tomto pripade musi byt reklamace do 30ti dnu zpatky u prodejce k vyzvednuti.
qwerticek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod powlcz 7. 11. 2016 10:05

Pozáruční servis si platíte Vy - to znamená, že je v jejich zájmu opravu provést co v nejkratším čase. Kdybych na ní měl čekat 30dní jako v záručním, změním prostě servis, protože 30dní je nesmysl. Domluvím se s prodejcem a pokud toho mají tak moc, že nestíhají v průběhu jednoho týdne, jdu jinam.
Chronický Ujížděč na nevhodnostech
powlcz
BAN

Odeslat příspěvekod Pan Kája 7. 11. 2016 22:53

No, stalo se... mobil poslali na další pobočku k opravě a než se ho domáhat (kdo ví, kdy by se vrátil), tak zkusím ještě chvíli počkat na výsledek.
Trochu mě štve, že dnes už spousta servisů odmítá vůbec šáhnout na základní desku, i když jde o banalitu.
Siemens M50 -> SE T300 -> SE K750i -> SE C702 -> SE Elm -> Motorola Atrix 4G -> Lumia 1020 (AT&T) -> Lumia 930 -> Galaxy S7 -> Huawei P30 Pro
Pan Kája
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CosiOdvedle 8. 11. 2016 00:27

Pan Kája píše:... Pokud to správně chápu, záruka na opravu je díky novému zákoníku místo 3 rovnou 24 měsíců...

Tím myslíš co?
V ČR platí mnoho let u věcí nepodléhající rychlé zkáze (jídlo a tak) zákonná 2 letá záruční lhůta. Toto úprava OZ od 1.1.2014 nijak neměnila.

Pan Kája píše:Trochu mě štve, že dnes už spousta servisů odmítá vůbec šáhnout na základní desku, i když jde o banalitu.

V tom servisy chápu, dnes jsou základní desky tak choulostivé, že jakékoliv pájení je díky použitému bezolovnatému cínu velmi komplikované, prakticky nelze pájet bez podehřevu...jenže zase s podehřevem hrozí poškození součástek z druhé strany desky. Navíc je třeba si uvědomit, že ta tenoučká základní deska nemá cesty jen ze dvou stran, ale ještě je několika vrstvá.

Takže vysvětli pak zákazníkovi, že při nezáruční opravě pájeného mikrofonu, což mělo stát cca 600kč, jsi mu odpálil celou desku a přišel tak o veškerá data atd...i proto se dnes takové opravy moc nevyplatí.
CosiOdvedle
Junior

Odeslat příspěvekod powlcz 8. 11. 2016 09:58

To je přece jasný že nebudou pájet nebo zapejkat základovku. Leda ji vymění kus za kus, takhle se to prostě opravuje.

Nicméně pokud na opravu v servise, kde za ni ještě platíte peníze, čekáte déle jak měsíc, napsal bych minimálně stížnost vedení servisu.
Chronický Ujížděč na nevhodnostech
powlcz
BAN

Odeslat příspěvekod Pan Kája 8. 11. 2016 20:27

CosiOdvedle: Píšu o záruce na provedenou opravu. Před zavedením nového OZ byla tuším půl roku?

Powlcz: A to je přesně alfou a omegou mého problému. Stížnost podat můžu a nebudu podle stávajících referencí první, kdo by čekal déle jak měsíc. Tomu servisu to paradoxně moc neublíží, protože vydělává hlavně na expresní výměně displejů. Spíš mi jde o to, zdali se můžu nějak bránit a žádat dejmetomu kompenzaci (třeba poplatek za "analýzu" problému, který jsem jim popsal při předání:)). A proč si to nechám líbit? Protože dnes se spíš mění desky. To bych zvládl taky, ale zrovna u tohohle telefonu je po internetech více mrtvých desek a důvěryhodné zdroje se cenově pohybují příliš vysoko. Servis se kasal, že tento konkrétní problém již dokázal opravit a za (relativně) rozumnou cenu. Jsem zvědav. Takových, co dělají podobné opravy právěže moc není.
Pokud jde o vyměňování, to zvládnu sám. Vlastně servisům se obvykle vyhýbám. Před více jak dvěma lety jsem byl s lumií v Cellnetu, který byl vcelku doporučovaný. Oznámil jsem jim, že mám mrtvý telefon, ale že s tímhle a tímhle nástrojem, který by měli mít, jej mohou oživit. Po dvou týdnech mi sdělili, že telefon má zničenou základní desku, je neopravitelný a že berou 300 Kč za diagnostiku. Nu což...nakonec jsem si jej za tři týdny "spravil" pomocí normálního kabelu přes počítač, aniž bych sahal na HW...
Siemens M50 -> SE T300 -> SE K750i -> SE C702 -> SE Elm -> Motorola Atrix 4G -> Lumia 1020 (AT&T) -> Lumia 930 -> Galaxy S7 -> Huawei P30 Pro
Pan Kája
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powlcz 10. 11. 2016 13:10

:) chápu, je to svoloč. Horší jsou už snad jen automobilové servisy
Chronický Ujížděč na nevhodnostech
powlcz
BAN


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků