dejvidek píše:Možnosti jsou obecně tři:
1. Je nutné, aby si dokázal, že prasklý roh telefonu nemá vliv na jinou vadu telefonu. Vyčkej na vyjádření servisu.
2. Pokud to servis zamítne, nech si na tuto vadu vypracovat znalecký posudek, seznam znalců je na webu justice.cz. Pokud ti znalec dá za pravdu, žádej proplacení nákladů na posudek a nákladů na reklamaci po prodejci.
3. Pokud i tak to prodejce zamítne, nezbývá než se obrátit na soud.
1. Pricinnou souvislost vlivu pozkozeni skla a fleku na jiném místě displaye bude muset dokazat servisni partner. Je to uplne stejne, jako kdyz si rootnu telefon a servis mi pak odmitne opravit treba vadny konektor, protoze mam rootnuty telefon.
2. Ano, to je jedinna mozna cesta, jak postupovat v pripade neuznani reklamace. Neni to zadarmo, ale uz jsem takovych pripadu nekolik resil a vzdy servisni partner uhnul a opravil zdarma.
3. To uz se stava malokdy. Vzhledem k tomu, ze u zakaznika s posudkem soudniho znalce je sance na vyhru prodejce v pripadnem soudnim sporu miziva, nikdo do toho nepujde, kvuli par stovkam za opravu.
dejvidek píše: To že alza zamítla reklamaci bez posouzení od servisu je její právo (měl by si to mít písemně!). Nicméně v tomto ohledu si myslím, že si borec na reklamacích prostě jen ulehčuje práci.
Tak to je ale velky omyl. Pokud zaruku neuplatnuji primo u servisniho partnera (a i tam by bez diagnostiky nemeli reklamaci zamitnout), ale u prodejce, tak ten mi ani nahodou nemuze zamitnout reklamaci s tim, ze jde o fyzicke poskozeni, a to ani pokud je zrejme, ze tomu tak je. Ten dotycny mel reklamaci prijmout, sepsat stav vyrobku, vubec se k tomu nevyjadrovat a poslat to na posouzeni vyrobci/servisnimu partnerovi a pockat na vyjadreni. To vsechno musi stihnout v zakonne lhute 30 dnu. Neni to tak davno, co jsem pracoval u maloobchodniho prodejce elektroniky (ne tak velkeho jako alza, ale ani ne maleho) a se startem platnosti NOZ jsme dostali pravni nalejvarnu a byli jsme upozorneni na spoustu uskali a co si muzeme a nemuzeme dovolit. Vyjadrovani se jakkoliv k reklamaci, nebo nedej boze zamitnout reklamaci bez vyjadreni servisu/vyrobce, jsme meli prisne zakazane a pripadna pokuta (kterou jedna pobocka dostala ve vysi 50000,-) by znamenala hrube poruseni pracovnich povinnosti. Bohudik uz mam jine zamestnani, ale bohuzel jsem si ty stezejni body pravni analyzy a manualu k reklamacim nevytiskl.