reklamace mobilu, sance na uznani ?

Pokud nenaleznete vhodnější přihrádku

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Topes 27. 3. 2015 17:30

Dnes jsem dal v Alze reklamovat Huawei G620s s tim, ze je cca uprostred displeje videt na svetlem pozadi takove kolecko ktere ma svetlejsi barvu nez to pozadi, proste vadnej dispej.
Bohuzel kryci sklo ktery kreje displej a vlastne celej predek telefonu mam v levem hornim rohu vedle reproduktoru trosku praskly ale nic nezasahuje do displeje, proste to je praskly na miste kde jsou asi nejaky anteny takze vliv na displej ani na nic jinyho to nema. Nicmene mi v alze pan povidal, ze to je mechanicky poskozeni telefonu a reklamaci zamitl s tim ze na moje prani telefon posle vyrobci na posouzeni, zda to je na reklamaci behem 2 lete zaruky ci nikoliv.

Co myslite, jak to dopadne ? Ta skvrna na displeji se objevila az nedavno zatimco praskly sklo vedle repraku mam uz buhvi jak dlouho a zadny vliv to teda na to nema coz jsem samozrejme rekl ale technik na to ze me chape nicmene takhle to prej je nastaveny.
Huawei ascend G620s
Topes
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod seterwohipikule 27. 3. 2015 17:57

Počkej si a uvidíš :roll:
Bablbam.
seterwohipikule
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dejvidek 27. 3. 2015 19:27

Možnosti jsou obecně tři:
1. Je nutné, aby si dokázal, že prasklý roh telefonu nemá vliv na jinou vadu telefonu. Vyčkej na vyjádření servisu.
2. Pokud to servis zamítne, nech si na tuto vadu vypracovat znalecký posudek, seznam znalců je na webu justice.cz. Pokud ti znalec dá za pravdu, žádej proplacení nákladů na posudek a nákladů na reklamaci po prodejci.
3. Pokud i tak to prodejce zamítne, nezbývá než se obrátit na soud.
To že alza zamítla reklamaci bez posouzení od servisu je její právo (měl by si to mít písemně!). Nicméně v tomto ohledu si myslím, že si borec na reklamacích prostě jen ulehčuje práci.
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod polda 27. 3. 2015 21:21

Svarovi jsem takto reklamoval Tablet, sice to trvalo skoro mesic ale neco vymenili s poznamkou - opraveno v ramci dobrych obchodnich vztahu.
polda
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Topes 27. 3. 2015 23:52

dejvidek : mam na te prijemce do reklamace napsano ze to bylo zamitnuto z duvodu mech. poskozeni a na prani zakaznika zaslano vyrobci k posouzeni. Doufam ze to teda daj do poradku a nebudu muset do toho tahat nejaky znalce , nedejboze soud kterej ma na vsechno furu casu ale hlavne ze prachy chtej predem.

polda : podle toho papiru lhuta na vyjadreni toho vyrobce neni ale ten typek povidal ze to bejva hotovy do 30 dnu i s pripadnou opravou tak snad to nejak dobre dopadne

Jinak diky za odpovedi
Huawei ascend G620s
Topes
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 28. 3. 2015 00:16

To jsem mel na tom taky, v Alze se takto snazi zbavit zodpovednosti a zjednodusit si zivot. Uvidis sam jak to dopadne.
polda
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Topes 28. 3. 2015 07:46

Jo to mi rikal ze se timhle vlastne krejou jelikoz to neni v ramci bezny 30ti denni lhuty.
Huawei ascend G620s
Topes
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zatycz 19. 4. 2015 08:24

dejvidek píše:Možnosti jsou obecně tři:
1. Je nutné, aby si dokázal, že prasklý roh telefonu nemá vliv na jinou vadu telefonu. Vyčkej na vyjádření servisu.
2. Pokud to servis zamítne, nech si na tuto vadu vypracovat znalecký posudek, seznam znalců je na webu justice.cz. Pokud ti znalec dá za pravdu, žádej proplacení nákladů na posudek a nákladů na reklamaci po prodejci.
3. Pokud i tak to prodejce zamítne, nezbývá než se obrátit na soud.


1. Pricinnou souvislost vlivu pozkozeni skla a fleku na jiném místě displaye bude muset dokazat servisni partner. Je to uplne stejne, jako kdyz si rootnu telefon a servis mi pak odmitne opravit treba vadny konektor, protoze mam rootnuty telefon.

2. Ano, to je jedinna mozna cesta, jak postupovat v pripade neuznani reklamace. Neni to zadarmo, ale uz jsem takovych pripadu nekolik resil a vzdy servisni partner uhnul a opravil zdarma.

3. To uz se stava malokdy. Vzhledem k tomu, ze u zakaznika s posudkem soudniho znalce je sance na vyhru prodejce v pripadnem soudnim sporu miziva, nikdo do toho nepujde, kvuli par stovkam za opravu.

dejvidek píše: To že alza zamítla reklamaci bez posouzení od servisu je její právo (měl by si to mít písemně!). Nicméně v tomto ohledu si myslím, že si borec na reklamacích prostě jen ulehčuje práci.


Tak to je ale velky omyl. Pokud zaruku neuplatnuji primo u servisniho partnera (a i tam by bez diagnostiky nemeli reklamaci zamitnout), ale u prodejce, tak ten mi ani nahodou nemuze zamitnout reklamaci s tim, ze jde o fyzicke poskozeni, a to ani pokud je zrejme, ze tomu tak je. Ten dotycny mel reklamaci prijmout, sepsat stav vyrobku, vubec se k tomu nevyjadrovat a poslat to na posouzeni vyrobci/servisnimu partnerovi a pockat na vyjadreni. To vsechno musi stihnout v zakonne lhute 30 dnu. Neni to tak davno, co jsem pracoval u maloobchodniho prodejce elektroniky (ne tak velkeho jako alza, ale ani ne maleho) a se startem platnosti NOZ jsme dostali pravni nalejvarnu a byli jsme upozorneni na spoustu uskali a co si muzeme a nemuzeme dovolit. Vyjadrovani se jakkoliv k reklamaci, nebo nedej boze zamitnout reklamaci bez vyjadreni servisu/vyrobce, jsme meli prisne zakazane a pripadna pokuta (kterou jedna pobocka dostala ve vysi 50000,-) by znamenala hrube poruseni pracovnich povinnosti. Bohudik uz mam jine zamestnani, ale bohuzel jsem si ty stezejni body pravni analyzy a manualu k reklamacim nevytiskl.
zatycz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dejvidek 19. 4. 2015 09:24

2zatycz: Trochu se v tom motáš, tak jen stručně.
1. Důkazní břemeno je po 6 měsících na zákazníkovi, do 6 měsíců je na prodejci (potažmo servisu). § 2161, odstavec 2.

zatycz píše:
dejvidek píše: To že alza zamítla reklamaci bez posouzení od servisu je její právo (měl by si to mít písemně!). Nicméně v tomto ohledu si myslím, že si borec na reklamacích prostě jen ulehčuje práci.


Tak to je ale velky omyl. Pokud zaruku neuplatnuji primo u servisniho partnera (a i tam by bez diagnostiky nemeli reklamaci zamitnout), ale u prodejce, tak ten mi ani nahodou nemuze zamitnout reklamaci s tim, ze jde o fyzicke poskozeni, a to ani pokud je zrejme, ze tomu tak je.

To není žádný omyl, zákazník má vždy smluvní vztah z prodejcem, prodejce odpovídá za vyřízení reklamace, tedy za dodržení lhůty, za to jak je věc opravená. Zákazníka nějaké servisní vyjádření vůbec nezajímá, se servisem nemá vůbec žádný smluvní vztah.
To že vy máte nějaká interní pravidla, je úplně irelevantní.
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod zatycz 19. 4. 2015 10:21

Ty interni pravidla vznikla prave po pravni analyze NOZ a po jednom prohranem soudnim sporu a pomerne mastne pokute od COI (na to, ze slo o nejakou blbost za par stovek). Ale v poradku, jen jsem chtel nastinit, ze prodejce je ve znacne nevyhode a zakaznik se nemusi nechat, kdyz mu nejaky prijimaci technik, nekvalifikovany posoudit zavadu, u okenka rekne, ze reklamaci zamita, jen letmem pohledu na reklamovany vyrobek.

Edit: co ma paragraf 2161 spolecneho s timto tematem?
zatycz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kotrcka 19. 4. 2015 10:26

1. kazdopadne pri prijme reklamacie musi byt uvedene, ze je vyrobok mechanicky poskodeny (pretoze je). Ze reklamacny (prijimaci) technik nezamietne reklamaciu hned ale posle ju o servisu kde ju na zaklade toho isteho dovodu (mechanicke poskodenie) zamietnu, ale stratis X dni. samozejme, ako sa tu uz pise, maloktory reklamacny technik ti ju zamietne okamzite, pretoze ani on nevie preukazat, ze to poskodenie a zavada spolu suvisia, takze vyuzije moznost dlhsej doby na posudenie zavady (a odovzdanie servisu)

2. ci je napr. tuknutie v rohu moznou pricinou svetlejsieho kuhu na displeji nezalezi na tom ci si to ty myslis. dokonca nezalezi ani na tom, ci si to mysli prijimaci reklamacny technik. rozporovat mozes vyjadrenie, ktore ti odovzda predajca (ktory sa zasa oprie o vyjadrenie servisu, ktore ale teba naozaj nemusi zaujimat) po ukonceni reklamacie. ale dnesna elektronika je tak citliva a prepojena, ze ano, tuknutie na rohu moze mat za nasledok svetlejsi kruh na displeji (aj po nejakej dobe od tuknutia).

3. v suvislosti s bodom 2, ak ti niekto zamietol reklamaciu okamzite, tak su dve moznosti:

3a. bud si naozaj chcel vyrazne ulahcit pracu (aj ked vlastne ani nie, spisat ten protokol musel tak ci tak a zamietnutie je vlastne len praca navyse, inak by tam len praskol stitok, dal ti podpisat protokol a rozlucil sa).

alebo

3b. bol si hruby, arogantny, nechcel si suhlasit s tym, ze je to mechanicky poskdene a tak mu neostavalo nic ine, len na zaklade viditelneho poskodenia ti to rovno zamietnut. ano, mohol to poslat aj dalej a do internej poznamky (nevidis na protokole) napisat, ze chce aby to zamietli, ale...


Ludia su rozni, vacsinou vsak vedia len svoje prava (aj to len niektore, tie ktoer im vyhovuju, popripade este rozne ohnute vo svoj prospech), na svoje povinnosti uz tak nejako zabudaju.
kotrcka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zatycz 19. 4. 2015 10:35

Kotrkcka:
1. Samozrejme, peclive sepsani reklamace vcetne stavu vyrobku a idealne fotografii je dneska nutnost. To ze ztratim nejake dny, to je mi fuk. Ja nechodim reklamovat veci, ktere rozbiju, ale ktere se mi porouchaji. A uz mi 2x uznali i prasklinu na displeji, ktera vznikla pnutim pri prechodu z vytopene mistnosti do mrazu (Xperia Z3 Compact).

2. Ano, muze to spolu souviset, ale tohle prece nemuze posoudit clovek, ktery sedi u okynka, zvlast u tak integrovaneho zarizeni, jako je smartfoun.

3. Pokud by mi tohle nekdo udelal, at uz z duvodu, ze si chce ulehcit praci, nebo ze jsem na nej byl arogantni, tak by se mnou mel velky problem prvne ten zamestnanec a pokud by to jeho nadrizeny nedal do poradku, tak i jeho zamestnavatel. A to bych pozadoval jen, aby to prijmul jako reklamaci s 30 denni lhutou na vyrizeni a zaslal to na posouzeni vyrobci/servisnimu partnerovi, protoze na to mam pravo a absolutne me nezajima, co si ten prijimaci technik o tom mysli.
zatycz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dejvidek 19. 4. 2015 12:12

2zatycz: Nemáš žádné právo chtít po prodejci, aby reklamaci nutně posoudil servis, pokud ti reklamaci prodejce zamítne, je to jeho právo. V žádném právním předpisu není uvedeno nic o nějakém servisu.
A kecy o nadřízeném nebo zaměstnavateli a problémech je jen nedostatek argumentů, trapné.
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod kotrcka 19. 4. 2015 13:36

3. ako pise dejvidek, je to pravo reklamacneho technika (alebo vseobecne predajcu, ktoreho ten reklamacny technik v tej chvili zastupuje). ja to nikdy nerobim, pretoze:

A. je to casovo rovnako narocn ako zaslanie do servisu

B. nie som servisny technik a neviem posudit, ci nejake mechanicke poskodenie ma vplyv na inu funkciu (OK, prasknute sklo cez cely displej asi nieco bude mat do cinenia s nefunkcnym dotykom, ale ak mi ten clovek povie ze mu praskol displej pri beznom pouzivani, bez reci to prevezmem a poslem na servis, samozrejme stale s poznamkou, ze je to mechanicky poskodene - cize nieco ako ty pises v bode 1).

okrem predajcu sa samozrejme mozes (a niekedy to je aj lepsie, napr. Samsung a jeho "GO") obratit na autorizovany servis, kde so zariadenim maju skusenost a priamo ti povedia, ci je taka zavada vobec mozna bez mechanickeho poskodenia a pripadne aj cenu opravy ak by to nekryla zaruka.
kotrcka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Topes 20. 4. 2015 20:24

Tak včera jsem si telefon vyzvednul. Nic neopravili a v tom protokolu od Britexu je psáno, že to prasknutí s tím souvisí což si teda nemyslím, protože prasklý jsem to měl už dávno ale ta světlá mapa (kolečko) uprostřed dipleje tam mám ani ne 2 měsíce.

+ mám v těch papírech napsáno že vlivem mech. poškození jsem přišel o záruku...
Huawei ascend G620s
Topes
Junior
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků