Nevyřízená reklamace O2 - jak dál postupovat

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod MichalŠ 7. 11. 2007 22:06

Je tomu přesně 31 dní, co jsem si podal písemnou reklamaci služby u společnosti Telefonica O2. Jednalo se o o jejich neomezený tarif Internet Mobil 1024 PLUS, který je ve skutečnosti zaFUPován na 256kbps. Do dnešního dne mi neodpověděli, dostal jsem jen další fakturu na 1070,- Kč. Jak dál postupovat, mám chuť jim nezaplatit a podat výpověď s okamžitou platností z důvodu porušení podmínek.
Je to možné, budu v právu? Nebo jak dál postupovat, poraďte, na jaký úřad se obrátit, rád bych jim na rozloučenou zařídil alespoň pokutu...
MichalŠ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod andre (novy) 7. 11. 2007 22:17

pokud si prectes vseobecne podminky O2 ma na vyrizeni reklamace 30 dni od data podani, ale jestlize reklamace vyzaduje delsi administrativni zpracovani je ve vseobecnych podminkach uvedeno 60 dni. Takze te nejspise zklamu, ale je to tak a ver mi, oni ti reknou, ze proste tato reklamace vyzaduje delsi zpracovani administrativou. Vim, ze to jsou ne zrovna idealni praktiky, ale takto to chodi u vsech operatoru.

Mozna bych je byt tebou pres linku, nebo pres mail trosku zatlacil, nebo cenu chodit na prodejnu jelikoz tam neni moznost jak reklamaci uspisit.
,,The World is not Enough"

Blackberry 9700 Bold
andre (novy)
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thomyy 7. 11. 2007 23:06

Tento internetový tarif není FUPován jen pro "běžné" brouzdání a stahování, ale na P2P sítě užitý FUP je, ale maj to všude napsaný, takže nevím...
SE KW800i, Samsung i900 Omnia -> O2
N1600 -> VF
Thomyy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MichalŠ 8. 11. 2007 00:01

Mám za to, že pokud chtějí reklamaci vyřizovat déle než zákonem stanovených 30 dní, musí mě o to písemně informovat, což se nestalo.

Tento tarif má sice aplikován FUP na P2P sítě, ale nemá mít FUP na tzv. bílou a šedou zónu, tj http, ftp, stream apod. Bohužel, není tomu tak, FUP v bílé je 256 a v šedé 64 kbps. A nejsem zdaleka jediný, kdo si to ověřil na vlastní kůži, viz diskuze na http://www.cdma.cz/diskuzni-forum
MichalŠ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod andre (novy) 8. 11. 2007 01:40

nevim ted presne jak je to napsano ve vseobecnych podminkach, ale tech 60 dni tam je urcite. O tom zda maji oznamovaci povinost netusim, nebo spise necetl jsem to, ale muzu se na to podivat a pokud to do zitrejsiho vecera nikdo nerozlusti, tak dam vedet a napisu to sem.
,,The World is not Enough"

Blackberry 9700 Bold
andre (novy)
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sunamo 8. 11. 2007 01:53

Myslim, ze s nimi nic nehne, leda tak odchod ke konkurenci...
za mesic jsem posilal asi 10 mailu (tak na 2 mi odpovedeli, "spatne prijmové podmínky"
5x jsem volal - vypacil jsem z nich jedine "spatne prijmové podmínky", FUP pry u tohoto tarifu neni uplatnovan (podle nich)

Jinak jsou 2 instituce co si muzou na ne doslapnout - http://www.ctu.cz a http://www.coi.cz

Kdyz se jich zeptam proc mi v noci jede vse jak driv (az 250 KB/S) a nebo proc upload zustava nezmenen pres den (17 KB/S(technologicke maximum 19 KB/S), down 5-15 KB/S), tak zase reknou ze mam "spatne prijmové podmínky" a tim to pro ne konci. Jednou mi zavesily.
:(
sunamo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MichalŠ 8. 11. 2007 01:57

Když jsem kdysi četl podmínky, tak tam stálo, že 60 dní to může trvat jen v tom případě, když je k vyřízení reklamace nutná spolupráce se zahraničním partnerem (roaming?). A o nutnosti informovat zákazníka po uplynutí 30ti dnů v podmínkách asi nic nebude. Spíš v nějakém zákoně, zřejmě ve stejném co je napsáno, že reklamace může trvat maximálně 30 dní.

Díky za zájem!
MichalŠ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MichalŠ 8. 11. 2007 02:09

sunamo: Souhlas. Já nevím, ale inteligentní člověk si spočte jedna a jedna:
1. rychlost vzroste přesně úderem půlnoci a klesne úderem osmé hodiny ráno. Špatné příjmové podmínky?
2. Vedle sebe položené modemy, oba s tarifem bez FUP, jeden co nepřekročil FUP limit má rychlost 120 KB/s a druhý 25 KB/s. Špatné příjmové podmínky?
3. Tu samou zkušenost už udělali desítky lidí. Všichni mají špatné příjmové podmínky, které mávnutím kouzelného proutku zmizí úderem půlnoci?
4. Dělají z nás idioty. Abych mohl ověřit bod "2" sepsal jsem si na značkové prodejně další smlouvu s tím, že jim to pak předvedu názorně. Mají na aktivaci pět pracovních dní. Hádejte kolik dní od toho dne uplynulo..násobek těch pěti dní...aktivaci mi prostě neprovedli. Nikdo nezavolal, peníze za aktivaci si nechali. Dlouholetý zákazník, ani jedna faktura zaplacená po splatnosti, dluhy 0. Druhý modem na test jsem si musel půjčit od kamaráda...
MichalŠ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sunamo 8. 11. 2007 03:08

je to tak, bud uz si na ty pokuty natolik zvykly ze to vubec neresi, nejakych par milionu, co to je, kdyz si nekdo bude stezovat...vsem posleme hromadne sablony mailu a vybereme penizky na reklamu...zabehly cyklus... A nebo jsou idioti sami sobe, kdyz ani kdyz je clovek na neco upozorni, nekokazou zjednat napravu (tim nechci aby me omezovali i v noci ale aby se zamysleli nad sebou a jestli to je opravdu nutné delat a kazit si povest-rychlost pred pulnoci 5 KB/S, po pulnoci min. 150 KB/S, rekord 182 KB/S, dsl.cz)- z toho usuzuji ze ta BTS nebude asi moc vyuzivana kdyz sdili 8Mbit..V podstate platime 1070 Kč měsíčně za "vysokorychlostní" dial-up..
sunamo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod AgentSvr 17. 11. 2007 23:58

andre (novy) : To, co tu plácáš o 60 dnech je holý nesmysl, co si z pusy obas dovolí vypustit i nějaký ten operátor. Plnou pravdu má MichalŠ.

Jinak, Michale, jdi na ČTÚ a tam podej podnět k zahájení řízení s O2, púokud ti včas neodpověděli na reklamaci, je takový oficiální postup...
AgentSvr
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod andre (novy) 18. 11. 2007 18:17

jo a ty myslis, ze se tim CTU bude zabyvat ? Prober se, zijes v CR, tady na to kazdy urad kasle. Kdyz jde nekdo nahlasit kradez na policii, tak mu policajt do oci rekne ,,klidne si to sepiste, ale je to zbytecny,, tak sorry, za co ty parchanty platime.

No ono by si taky chtelo precist jake ma O2 zpusoby vyjadreni se k reklamaci.

SMS
ZAVOLANIM
DOPISEM
EMAILEM

A take datum podani na prodejne neni datumem podani reklamace, dle VP 5 pracovnich dni. A to z toho duvodu, ze prodejna neresi zadne reklamace.
,,The World is not Enough"

Blackberry 9700 Bold
andre (novy)
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bassmann 18. 11. 2007 18:47

Pokud se nepletu, tak dle zákona je prodejce povinen přijímat reklamace na jakékoliv svojí provozovně. Reklamační lhůta začíná běžet den následující po dni podání reklamace. Pokud má O2 ve svých všeobecných podmínkách něco jiného, tak je to jen nesmysl, který neplatí ani pokud s ním člověk náhodou souhlasí.
VP nesmí být v rozporu se zákonem.
Bassmann
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod andre (novy) 18. 11. 2007 19:10

na zpracování jakékoliv žádosti je 5 prac.dni. Snad sis vsiml, ze na O2 prodejne nikdo nikdy nepodepisuje smlouvu. Vzdy jen zadost a na jeji schvaleni je 5 prac.dni.
,,The World is not Enough"

Blackberry 9700 Bold
andre (novy)
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bassmann 18. 11. 2007 20:16

To bylo na můj příspěvek?
Pokud ano, tak já o žádné žádosti nepsal. Já psal o reklamačním řízení, počátku jeho běhu atd.

Více je možno se dočíst v §19 Zákona o ochraně spotřebitele a §122 Občanského zákoníku.
Bassmann
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod andre (novy) 18. 11. 2007 21:00

no a ted jde jeste o to jestli si to napsal jako reklamace a nebo jako stiznost. V pripade, ze to je nadepsano jako stiznost, tak na ni neplati 30 dni na vyrizeni.
,,The World is not Enough"

Blackberry 9700 Bold
andre (novy)
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků