Vystaveni faktury na spatnou castku - T-Mobile

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod manas 9. 10. 2007 09:39

Ahoj lidi, chtel bych znat vas nazor, popripade zda se to stalo nekomu jinemu.

Prisla mne faktura od T-Mobile na ktere byla vuctovana castka 90,- za aktivaci sluzby MobileBox, kterou jsem si nikdy neaktivoval. Po telefonatu na infolinku mne bylo sdeleno ze o tom vedi a ze to je systemova chyba, nic vic. Takze jsem ji rekl ze chci vyuctovani reklamovat a zadam o nove spravne vyuctovani a fakturu. Tak mne bylo receno ze NE, ze mam zaplatit to co je na fakture a ze mne to pristi mesic odectou. Ale mne se takovyto postup nelibi, pro mne 90,- (108,- s dani) neni zadny peniz, ale dokazu si predstavit studenta, pro ktereho je to peniz treba na cely tyden. Zkousel jsem to pani vysvetlit, ale nechtela se se mnou vubec bavit, ze at si to dam pisemne, ale ze to stejne do splatnosti musim zaplatit. Vzdyt pristi mesic muze prijit vyuctovani spatne napr. o 10.000,- a oni zase reknou ze to priste vrati.
Kdyz si vezmu ze se tohle stalo u nejakeho tisice lidi ci vice (klidne 10 000 lidi, v poctu klientu je to nejake male procenticko), tak se jedna o krasnou bezurocnou pujicku na mesic v radech desitek tisic.

Myslite ze maji pravo takto postupovat?
Nikon D300s,
Sigma 17-70, Nikkor 50mm f/1,8, Sigma 28-70 f/2,8,Tamron 70-210 f2,8, Blesk Sigma EF DG 500 Super.....
manas
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kniter 9. 10. 2007 12:29

Manas aj mne sa to uz stalo. Musis sa rozhodnut ci chces byt v prvej linii ktora sa postavy na odpor a budes mat problemy odpojenie upomienka ak aj tu nezaplatis vacsia pravdepodobnost odpojenia a sudit sa. Myslim si ze ti to v buducej fakture urcite vratia ale chcu mat tu pozicku ako vravis. Som na tvojej strane
K♥N♥I♥T♥E♥R loves Galaxy S5 neo+32GB
T♥-Telekom
Zoznam aplikácií pre Nokiu :arrow: http://forum.mobilmania.cz/viewtopic.php?f=6&t=1093900
Kniter
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _Jose_ 9. 10. 2007 13:12

Co vím, tak TMO má nyní problémy s účtováním různých balíčků a zvýhodnění, občas to ustřelí, stejně jako se i mě stalo s MobileBox. Také jsem souhlasil s vrácením do další faktury, ale upozornil, že vzhledem k tomu, že to je chyba ve čtvrté faktuře po sobě, tak příště budu požadovat nějakou satisfakci... Reklamace oficiální cestou vždy trvá déle, ale jednou z možných cest je, že v případě nespokojenosti zákazníka může operátor jít cca na 50% slevu faktury. Takže příště nebudu já jako zákazník, s odpuštěním, jako blbeček, vypočítávát, že škoda a chybně zaúčtovaná částka je 159Kč včetně DPH, ale budu chtít zpět prostě polovinu faktury...například, aby se zohlednilo to, že T-Mobile opakovaně úvěruju.
_Jose_
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod manas 9. 10. 2007 13:22

No ja s nima resim prave posledni dobou jeden problem za druhym. Zacina to informaci na infolince, kdy mne dopoledne rekne opreratorka neco a odpoledne na stejny dotaz neco jineho, aktivaci ruznych sluzeb o ktere jsem nezadal a tvrzeni ze to aktivni neni, i kdyz na webu to aktivni vidim, az po spate vyuctovani a proste celkovy bordel. Ted mne v ramci vstricneho jednani nebudou uctovat 2x po sobe mesicni pausal, ale zase jsem povinen plnit minimalni plneni, do ktereho se diky tomu nedostanu, takze zase bude urcite nejaky problem.
Mne nejde ani tak o to ze jim necham ted 90,- a oni mne to vrateji za mesic, to ja jim verim, ale mne jde o princip. Ja kdyz nasemu zakaznikovi vystavim spatnou fakturu, tak mne ji posle zpet s tim ze chce spravnou a hotovo, nebude se mnou diskutovat a proste nezaplati dokud neprijde spravna. Takze bych ocekaval, ze T-Mobile se nejen omluvi, posle spravnou fakturu, popripade mne pozada zda by se to mohlo resit jak navrhuji oni a ne ze proste reknou ze to bude tak jak oni rozhodli. Ocekaval bych za tohle i nejakou kompenzaci z jejich strany.
Jak rikam, dnes jde o 90,- kc bez DPH, priste muze jit o tisicovku a nebo i vice........
Nikon D300s,
Sigma 17-70, Nikkor 50mm f/1,8, Sigma 28-70 f/2,8,Tamron 70-210 f2,8, Blesk Sigma EF DG 500 Super.....
manas
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _Jose_ 9. 10. 2007 13:37

No, též z aktuálního čurbesu u TMO ve fakturách nemám radost, ale, bohužel, stále lepší než konkurence. Od O2 jsem odešel v lednu se všemi internetovými a hlasovými službami po té, co jsme dořešili po 4 měsících tahanici o reklamaci 3 po sobě jdoucích faktur a přístup z jejich strany byl tak arogantní, že jsem všechny služby ukončil. Je to smutné, ale nevybereš si. U TMO jsem ale přesvědčen, že jde o dočasný technický nedostatek, který odstraní, i když zatím sami neví kdy :).... pořád je alespoň vstřícná a korektní komunikace, když tu chybu udělají, u O2 nebylo ani to :/
_Jose_
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pan Y. 9. 10. 2007 19:31

To je prostě u T-Mobile klasika. Jak ten postup s kreditováním neoprávněně naúčtovaných částek do dalšího vyúčtování, tak hodně časté případy chybných vyúčtování. Člověk se může bránit jen tak, že nebude jejich služeb využívat. Mně stačilo 12 měsíců na nejnižším paušálu T1, T-Mobile stačil za tu dobu nasekat ve vyúčtováních několik chyb. Jít do normálního (vyššího) paušálu bych se u nich vážně bál. Nechci prostě každý měsíc kontrolovat vyúčtování a hledat chyby.

Co se týče konkurence, na O2 nadává taky hodně lidí. Nejméně kritiky je slyšet na adresu Vodafonu.
“You and I have unfinished business.”
pan Y.
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 9. 10. 2007 19:42

Koukám,že už je jedno u kterýho opa jste, mi posledně u TMO poslali fakturu na 6 kč na číslo,který jsem vůbec neaktivoval neboť to byla jejich chyba a já jsem tu obálku ani nerozlepil.Je vidět,že ten systém spolu vůbec nepracuje,že běží nezávisle na tom co dělá jiný oddělení.Holt elektronická doba jak ze Sojuzu....tam musí být pěkný brajgl.
polda
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 9. 10. 2007 22:10

manas : T-Mobile jako operátor na to právo má, vymáhat po tobě jakoby "dlužnou částku" přesto že je to neoprávněné zaúčtování. Každopádně je tvojí povinností fakturu uhradit. Když se třeba bude jednat o miliony, teoreticky, tak opeátor přimouří oči i když nemusí. Ty a operátorka na infolince můžete vědět, že je to neoprávněně zaúčtované, ale reklamace musí projít určitou administrativou, není to tak jednoduchý, jak se může zdát. Na vrácení částky má operátror až 60 kalendářních dní od podání podnětu na reklamaci.

Jinak je běžné, že informace z infolinky se pokaždém telefonátu, ba i po každé minutě mění o 100%. běžná praxe hlavně u O2.

_Jose_: Mám takovej pocit, že na nákou satisfakci nemáš nárok, i když bys 10x po sobě měl úspěšné reklamace. Tady nejde o zboží, ale o věc sluěního chování vůči zákazníkovy. Já u O2 měl asi 15 reklamací za rok a půl.

Pan Y: Na vodafone je nejméně stížností z těch důvodů, že jej využívá nejméně lidí a také proto, že obyčejně uživatele, kteří mají VF jsou daleko méně nároční na služby a pod. jako zákazníci jiných operátorů,
AgentSvr
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _Jose_ 9. 10. 2007 22:51

ten popis stávajícího problému TMO jsi trefil přesně, dva systémy, které momentálně špatně zdrcadlí aktuální data,víc to rozvádět nebudu, proto doufám, že problém je dočasný a snad někdy brzo budu zase spokojeným klientem...

To AgentSvr: jak píšeš, u neoprávněně zaúčtovaných vyšších částech bývá slušným zvykem TMO (i O2 - ještě Eurotel - to jednou udělal) odložit splatnost faktury. Ohledně satisfakce: nárok samozřejmě nemáš, to bylo rýpnutí v tom smyslu, že ve chvíli kdy mluvíš s operátorem, on nevidí do Tvé faktury a není schopen posoudit, kolik Kč je tam špatně, takže pokud mu řekneš že 500 a on ti nabídne vykreditování, tak to bude 500 a tebe se dál už nikdo ptát nebude... tedy "satisfakce" v tom smyslu, že když mám s tím ztrácet čas, tak dostanu zpět o něco víc. Ale sám jsem to nikdy neudělal, zatím mám trpělivost.
_Jose_
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod csu 10. 10. 2007 09:03

Největší sranda bude, až TMO se současným systémem spustí možnost pravidelné kontroly provolaných minut a výše faktury. To bude teprve prča a jedna stížnost za druhou. Abych řekl pravdu, ani se na to moc netěším. Uvidíme zda to dají do té doby do cajku :)
csu
Junior

Odeslat příspěvekod manas 10. 10. 2007 09:28

AgentSrv: nevim, ale prijde mne jako blbost aby po mne mohl operator chtit uhradit neopravnene zuctovani. To by mne mohl posilat kazdy mesic fakturu na nesmyslne vysoke castky a po mesici je vracet. Tim padem by jem pro nej fungoval jako takova pujcovna bez uroku.......nesmysl, nejsem povinen zaplatit sluzby ktere jsem navyuzival.
A jinak co se tyce vraceni castky za reklamaci vyuctovani, je povinen se ridit zakony a ty rikaji, ze reklamace musi byt vyrizena nejdele do 30 kalendarnich dnu a to vcetne vraceni penez, takze neco o 60 dnech od podani podnetu na reklamaci je blbost.
Nikon D300s,
Sigma 17-70, Nikkor 50mm f/1,8, Sigma 28-70 f/2,8,Tamron 70-210 f2,8, Blesk Sigma EF DG 500 Super.....
manas
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fido+ 10. 10. 2007 11:34

pan Y. píše:To je prostě u T-Mobile klasika. Jak ten postup s kreditováním neoprávněně naúčtovaných částek do dalšího vyúčtování, tak hodně časté případy chybných vyúčtování. Člověk se může bránit jen tak, že nebude jejich služeb využívat. Mně stačilo 12 měsíců na nejnižším paušálu T1, T-Mobile stačil za tu dobu nasekat ve vyúčtováních několik chyb. Jít do normálního (vyššího) paušálu bych se u nich vážně bál. Nechci prostě každý měsíc kontrolovat vyúčtování a hledat chyby.

Co se týče konkurence, na O2 nadává taky hodně lidí. Nejméně kritiky je slyšet na adresu Vodafonu.n/quote]


Tak to je asi fakt. Mam vodafon prakticky od zacatku a chybu jsem zazil jen jednou, uplnou drobnost. Omluvili se a rovnou mi rekli, ze muzu zaplatit o tu castku mene a nebo mi to vrati priste.
Tomu rikam korektni pristup.
Fido+
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 10. 10. 2007 21:27

_Jose_: Eurotel dříve opravdu semtam posouval splatnost faktur. Bylo to v mých začátcích, naposled snad před rokem.

Jinak, operátor samozřejmně moc dobře vidí celou tvou fakturu+podorbný výpis+ lze zjistit ještě podrobnější údaje po důkladné práci. Záleží, čeho se ta reklamace týká. třeba u špatně naúčtovaných hovorů mi operátor vracel všechny nad rámec provolané částky. Vždy vracel o něco víc, ne ovšem ze šlechetnosto. Já vždy reklamuji jen to, co mi náleží. Žádná ztráta času nebo tak, na to teda žádný právo nemám, chtít něco víc, nikdy....

manas: Operátor neuvažuje jako ty, ty myslíš, že by účelně vytvářel chyby v účtování? To asi ne.

Jak zákon uvádí, "podání reklamace nemá odkladyný účinek", to je to, o čem se tu bavíme. Výjimka je, když to ČTÚ zákazníkovy poskytne, teprve tehdy je operátor bez odvolání povinnen spatnost prodloužit.

další citace ze zákona .."Pokud se strany nedohodnou jinak, je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací prostřednictvím veřejné telefonní sítě povinen v případě, že dojde k vyúčtování ceny za službu v neprospěch účastníka, vrátit mu rozdíl ceny způsobem a ve lhůtách stanovených všeobecnými podmínkami služby, nejpozději však do 1 měsíce od vyřízení reklamace. "

Pokud se sečte max. lhůta pro vyřízení reklamace s max. lhůtou pro vrácení částky(ta citace), tak výjde mnou uváděné číslo 60.

...Zákon o elektronických komunikacích...
Část 1./ Hlava IV/ Díl 1. /§64 . Tak, a teď jsem na tvý argumenty zvědav...
AgentSvr
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod manas 11. 10. 2007 09:29

Jj, tak to jsem nevedel ohledne toho dalsiho mesice, nova informace pro mne a treba se nekdy hodi ;)

Ja vim ze operator nevytvari spatne uctovani ucelne (teda doufejme ;)). Ale jde o to, ze udelal chybu, mne jako zakaznika ale nemusi zajimat ze udelal chybu, ze jim neco nefunguje atd atd. Pro mne je tech 90,- prd, ale priste, jak pisu, to muzou byt klidne tisice. Nebo kdyz ma nekdo na jedne fakture cisla cele rodiny, to pak jsou klidne vice jak 400,- i s DPH a pro nekoho tohle muze byt velky peniz a diky tomu se muze i dostat do financnich problemu napriklad.
Nikon D300s,
Sigma 17-70, Nikkor 50mm f/1,8, Sigma 28-70 f/2,8,Tamron 70-210 f2,8, Blesk Sigma EF DG 500 Super.....
manas
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goob 11. 10. 2007 10:22

Nojo, jenže jak odlišit neoprávněné reklamace, kdy si zákazník myslí, že je v právu a až pak si najednou zákazník uvědomí, že si tohle vlastně aktivoval a že vlastně tenhle měsíc volal více milencovi/ce a proto má tak šílený účet, nad kterým se manžel/ka tuhle večer tak rozčílil/a atd.
goob B-]

ZÁKLADY PRAVOPISU: ne "já sem", ale "já jsem". Ne "standart", ale "standard". Ne "hold", ale "holt". Ne "ženy, mobily, ryby, atd. byli", ale "byly". Nebo jste tak neschopní, že neumíte pár jednoduchých pravidel...?
goob
Pokročilý
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků