Vybírání poplatků za reklamaci u O2

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod vitpesek 24. 12. 2006 20:25

Jde o to, že jsem reklamoval SonyEricsson T630, na nefunkční joystick a problém s resetováním času. O2 reklamaci neuznal záruční opravu, telefon neopravil a naúčtoval mi manipulační poplatek 420kč za nic. Oddůvodnili to tím, že našli korozi. Je to vůbec legální vybírat takovéto poplatky? Vodafone ani solidní prodejci nic takového nedělají. Zdá se Vám základní destička zkorodovaná? Je jisté, že k ní došlo nesprávným užíváním telefonu?

A další problém je s tím že číslo imei, které mi telefon momentálně ukazuje je 35429000973696728 misto 354290009736967. prostě je tam navíc 28. Je toto v pořádku?

Na závěr bych chtěl popřát Veselé vánoce a štťastný nový rok všem čtenářům a O2 a SonyEricsonu bych popřál hodně neúspěchů a problémů...

PS: vždycky jsem byl zastánce Ericssonů a SE, ale po tomhle, kdy jsem pak psal i na zastoupení SE a ani mi neodpověděli naprosto ztratili mojí důvěru. A problémy z joystickem má každá T630, to neukecaj na korozi. Vložil bych obrázek ale nevím jak oho sem uploadovat tak sem hodím odkaz: http://www.britex.cz/mt/index.php?optio ... &Itemid=31
a imei: 354290009736967

Jo a díky všem za reakce...
Naposledy upravil vitpesek dne 18. 3. 2007 20:14, celkově upraveno 1
vitpesek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tommy:-) 24. 12. 2006 21:16

A myslite, ze si to uctuje O2? Nechtel byste psat spravne nadpisy? Operator pouze zasila do servisu, tedy je zprostredkovatel opravy.
když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
made by EUROTEL, fucked by O2
aneb každá bublina jednou praskne
tommy:-)
Pokročilý

Odeslat příspěvekod vitpesek 24. 12. 2006 21:36

Je to urřitě O2. Ten mi to naúčtoval ten za to může. Kamarád reklamoval s tím samým problémem u vodafone a poplatky po něm nechtěli. Ale jinak servisovalo se to v britex s.r.o. v kladně

Jinak jste mi teda moc nepomohl, akorát tu machrujete, jestli bych nechtěl psát správné nadpisy... no nevim nevim... :hm
vitpesek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kari.laz 24. 12. 2006 22:12

Jedinej, kdo tu machruje jsi ty a cítíš se být strašně ukřivděný. Ale to že operátor opravy neúčtuje je pravda. Opravu si účtuje servis.
kari.laz
Junior

Odeslat příspěvekod ygraczek 25. 12. 2006 09:25

Tak ještě jednou: NEúčtuje to operátor... Sama jsem byla svědkem toho, když si přítel posílal telefon do servisu (SE W800i) u T-Mobile, vrátilo se mu to zpět, že oprava by stála neuvěřitelných 10 tisíc (dražší, než nový telefon) a za "posouzení odborným servisem", jak stálo ve faktuře, zaplatil naprosto stejnou částku, tzn. 420,- Kč vč. DPH...
To je tedy opravdu zvláštní, že všichni operátoři účtují stejný poplatek... :-)
Opravdu to účtuje servis...
ygraczek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod XXTeens 25. 12. 2006 09:25

Za neoprávněnou reklamaci telefonu není operátor oprávněn vybírat jakýkoli poplatek. Spotřebiteli žádný zákon neukládá povinnost platit za neoprávněnou reklamaci. Výjimkou by bylo, pokud by součástí reklamace byla ještě nějaká přidaná služba operátora (třeba že si pro telefon přijeli k Tobě domů, či Ti ho pak domů přivezli apod.)

kari.laz píše: Ale to že operátor opravy neúčtuje je pravda. Opravu si účtuje servis.e/quote]

Pokud servis něco účtuje za neoprávněnou reklamaci, je to záležitost jen mezí výrobcem, servisem a prodejcem. Takovýto poplatek nesmí být přenášen na zákazníka..
XXTeens - Simply closer...
XXTeens
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vitpesek 25. 12. 2006 10:30

ygraczek píše:Tak ještě jednou: NEúčtuje to operátor... Sama jsem byla svědkem toho, když si přítel posílal telefon do servisu (SE W800i) u T-Mobile, vrátilo se mu to zpět, že oprava by stála neuvěřitelných 10 tisíc (dražší, než nový telefon) a za "posouzení odborným servisem", jak stálo ve faktuře, zaplatil naprosto stejnou částku, tzn. 420,- Kč vč. DPH...
To je tedy opravdu zvláštní, že všichni operátoři účtují stejný poplatek... :-)
Opravdu to účtuje servis...>/quote]


Nj, jenže kamarád reklamoval ve stejné době K700 u vodafone který opravdu přišel do kontaktu s vodou, a vodafone po něm nic nechtěl. Takže si to opravdu účtuje servis ale solidní operátor to vezme na sebe... = zase vina O2....Takže u O2 ukončím smlouvu na všechny 3 simkarty a uvidíme jak se jim to vyplatilo...
vitpesek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PMacko 25. 12. 2006 10:48

Moj prispevok sa nebude tykat ani Sony Ericsonu, ani O2, ale aj tak myslim, ze sa sem hodi.
Ked som si predcasom daval do servisu svoju Nokiu, (riesil som to dorucenim priamo do znakoveho servisu), tak v dodatkoch v ziadosti o opravu bola uvedena ciastka,ktoru zaplatim v pripade, ak reklamacia bude povazovana za neopravnenu.
Takze operator s tm naozaj nema nic spolocne, tieto poplatky si uctuje servis. Zrejme to ma vytvorit nejaku barieru, aby sme len tak zbytocne nedavali telefon na opravu...
Naposledy upravil PMacko dne 25. 12. 2006 10:50, celkově upraveno 1
PMacko
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vitpesek 25. 12. 2006 10:49

XXTeens píše:Za neoprávněnou reklamaci telefonu není operátor oprávněn vybírat jakýkoli poplatek. Spotřebiteli žádný zákon neukládá povinnost platit za neoprávněnou reklamaci. Výjimkou by bylo, pokud by součástí reklamace byla ještě nějaká přidaná služba operátora (třeba že si pro telefon přijeli k Tobě domů, či Ti ho pak domů přivezli apod.)

vitpesek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vitpesek 25. 12. 2006 11:01

PMacko píše:Moj prispevok sa nebude tykat ani Sony Ericsonu, ani O2, ale aj tak myslim, ze sa sem hodi.
Ked som si predcasom daval do servisu svoju Nokiu, (riesil som to dorucenim priamo do znakoveho servisu), tak v dodatkoch v ziadosti o opravu bola uvedena ciastka,ktoru zaplatim v pripade, ak reklamacia bude povazovana za neopravnenu.
Takze operator s tm naozaj nema nic spolocne, tieto poplatky si uctuje servis. Zrejme to ma vytvorit nejaku barieru, aby sme len tak zbytocne nedavali telefon na opravu...


Jasně, ale k čemu je mi teda záruka na telefon? Jak můžu čekat, že záruka bude neoprávněná, když se s telefonem nic nestalo(nekoupal se a tak podobně)? Jo a bariéru vytvořit chtěj. A vytváří jí SonyEricsson, kterému už asi doázejí joysticky, protože se podělají úplně na každé T630...

To už si připadám jako když jsem si koupil body od vietnamců.(a jak ste mohl očekávat, že Vám sonyEricson(boty od vietnamců) vydrží déle než rok??
Jo a vy jste s ním telefonoval, a psal zprávy, na tak tím to bude, on neležel v šuplíku při 22 stupních celsia, tak to ste ale porušil záruční podmínky... a hotovo. Holt musím najít kvalitnější značku...
vitpesek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vitpesek 25. 12. 2006 11:03

kari.laz píše:Jedinej, kdo tu machruje jsi ty a cítíš se být strašně ukřivděný. Ale to že operátor opravy neúčtuje je pravda. Opravu si účtuje servis.
vitpesek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pan Y. 25. 12. 2006 12:18

vitpesek píše:Jo a bariéru vytvořit chtěj. A vytváří jí SonyEricsson, kterému už asi doázejí joysticky, protože se podělají úplně na každé T630...n/quote]


Nesmysl. Mám T630 přes 2 roky stále v bezvadném stavu.
“You and I have unfinished business.”
pan Y.
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ygraczek 25. 12. 2006 12:33

vitpesek píše:
ygraczek píše:Tak ještě jednou: NEúčtuje to operátor... Sama jsem byla svědkem toho, když si přítel posílal telefon do servisu (SE W800i) u T-Mobile, vrátilo se mu to zpět, že oprava by stála neuvěřitelných 10 tisíc (dražší, než nový telefon) a za "posouzení odborným servisem", jak stálo ve faktuře, zaplatil naprosto stejnou částku, tzn. 420,- Kč vč. DPH...
To je tedy opravdu zvláštní, že všichni operátoři účtují stejný poplatek... :-)
Opravdu to účtuje servis...>/quote]

Nj, jenže kamarád reklamoval ve stejné době K700 u vodafone který opravdu přišel do kontaktu s vodou, a vodafone po něm nic nechtěl. Takže si to opravdu účtuje servis ale solidní operátor to vezme na sebe... = zase vina O2....Takže u O2 ukončím smlouvu na všechny 3 simkarty a uvidíme jak se jim to vyplatilo...j/quote]



A nenapadlo tě náááhodou, že to Vodafone posílá do jiného servisu? Třeba Britex si za posouzení tohle skutečně účtuje...
A přemýšlel jsi PROČ si to účtuje? Zkrátka proto, když tam přijde telefon, oni ho prohlédnou, posoudí, udělají výpočet a navrhnou cenu opravy - ty nesouhlasíš s tím, že si to necháš opravit jinde, nebo to opravit nechceš vůbec - tak je to poplatek za to, že s tím někdo měl práci. Sice trochu vysoký, ale na druhou stranu proč by si o něj neřekli.
Ačkoli ty ve své zaslepenosti a aktuální nenávisti vůči O2 a SE tomuhle nebudeš chtít věřit...
ygraczek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Mig_all 25. 12. 2006 13:47

Hele jenom takovy priklad na vysvetlenou: Dejme tomu ze jsem si koupil u operatora (jakehokoliv, okradaji vsichni) dotovany telefon SE K750i Kdyz kupuju telefon od operatora, mam vztah kupujici-prodejce pouze s operatorem a nejaky servis me vubec nemusi zajimat, stejne jako nejaka diagnostika a doprava! Pokud mam telefon v ZARUCE (dva roky), prestane mi fungovat joystick, a ja ho zanesu operatorovi na ZARUCNI OPRAVU, on mi ho musi bezplatne opravit, pokud se jedna o poskozeni na ktere se vztahuje zaruka! Pokud ti ho ale opravi a pak reknou ze na oxidaci se zaruka nevztahuje a chteji po tobe penize nebo ho neopravi vubec a chteji penize za diagnostiku a dopravu do servisu apod. tak stim at muzou jit tak akorad do ***** a muzes se milemu panu prodavaci vysmat do obliceje! Tohle klidne muzes hnat az k soudu proste nemas povinnost jim zaplatit ani desetnik! Hodne lidi to nevi a nechaji se sproste okradat! (klidne se muzes neotrele pana prodavace na pozadavek zaplaceni uhrady zeptat: "a za co mam platit?" odpovi treba: "za opravu, ktera nebyla posuzena jako zarucni" a ty na to: "a chtel jsem po vas neco takoveho? to je vas problem ze mi neco opravujete co po vas nechci, dekuji vam za sluzbicku kterou jste mi prokazali zadarmo :-) naschledanou")

BTW: jeste si radis pred podanim reklamace porane precti jejich podminky pro reklamaci je mozne ze si tam ti zlodeji nejakou castku uctuj bez tveho vedomi a to pak na ne nemas, neznalost neomlouva...)
Mig_all
Junior

Odeslat příspěvekod vitpesek 25. 12. 2006 19:46

ygraczek píše:
vitpesek píše:
ygraczek píše:Tak ještě jednou: NEúčtuje to operátor... Sama jsem byla svědkem toho, když si přítel posílal telefon do servisu (SE W800i) u T-Mobile, vrátilo se mu to zpět, že oprava by stála neuvěřitelných 10 tisíc (dražší, než nový telefon) a za "posouzení odborným servisem", jak stálo ve faktuře, zaplatil naprosto stejnou částku, tzn. 420,- Kč vč. DPH...
To je tedy opravdu zvláštní, že všichni operátoři účtují stejný poplatek... :-)
Opravdu to účtuje servis...>/quote]

Nj, jenže kamarád reklamoval ve stejné době K700 u vodafone který opravdu přišel do kontaktu s vodou, a vodafone po něm nic nechtěl. Takže si to opravdu účtuje servis ale solidní operátor to vezme na sebe... = zase vina O2....Takže u O2 ukončím smlouvu na všechny 3 simkarty a uvidíme jak se jim to vyplatilo...j/quote]


A nenapadlo tě náááhodou, že to Vodafone posílá do jiného servisu? Třeba Britex si za posouzení tohle skutečně účtuje...
A přemýšlel jsi PROČ si to účtuje? Zkrátka proto, když tam přijde telefon, oni ho prohlédnou, posoudí, udělají výpočet a navrhnou cenu opravy - ty nesouhlasíš s tím, že si to necháš opravit jinde, nebo to opravit nechceš vůbec - tak je to poplatek za to, že s tím někdo měl práci. Sice trochu vysoký, ale na druhou stranu proč by si o něj neřekli.
Ačkoli ty ve své zaslepenosti a aktuální nenávisti vůči O2 a SE tomuhle nebudeš chtít věřit...
vitpesek
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků