Tarifofóbie x Paušálofóbie

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Michal P 20. 9. 2006 13:15

Lidi mají hlavně fóbii z toho že s paušálem jim může prijít účet na tisíce zatímco s předplacenkou maximálně přijdou o kredit což ve většině případů nebývá více než pár stovek.
A tomu stoprocentně nezabrání žádná kontrola výdajů.
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Zdeněk L. 20. 9. 2006 13:17

Ale zabrání. Například Flexistrop u Vodafonu.
Zdeněk L.
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal P 20. 9. 2006 13:27

Opravdu zabrání tomu když si třeba dítě vytočí číslo se speciální sazbou, nebo třeba si nechává poslat drahé hry.
Dojde k přerušení okamžitě jakmile dosáhne stropu ?
U předplacenky je to jisté i pokud ti kredit posléze skočí do záporných čísel ( byli tu rekordmani s mínus tisícovími částkami ), tak prostě anonymní předplacenku zahodí a raději koupí novou.
Sám jsem svému synovi v deseti letech udělal paušál u VF má flexistrop, Aoc, a třeba nastavená povolená čísla podle " normálních" předvoleb ale stejně raději častěji kontroluji jeho výdaje než když měl předplacenku.
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Vlk 20. 9. 2006 14:33

Flexistrop myslím zablokuje služby do dalšího měsíce, ale jestli je to ideální řešení....?
Vlk
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speedy 20. 9. 2006 14:43

Flexistrop zablokuje sluzby, kdyz v danem mesici dosahnou nastaveneho limitu ceny nad pausal. V pripade potreby se daji opet odblokovat
Tak už je doma Nokia E51 a je moc pěkná :-)
speedy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal P 20. 9. 2006 14:45

To vím jenom jestli to zablokuje včas, některé služby operátor doúčtuje se zpožděním, proč by jinak nechal třeba na těch předplacenkách jít lidi tak daleko do mínusu. Třeba stahování dat přes mobil, posílání více sms se zvláštní sazbou ( hlasování, soutěže )
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Mario 20. 9. 2006 14:55

2 radim: Rozhodně máš pravdu - denně čekám na zastávce vedle takové reklamy a už jsem taky přemýšlel nad tím, že použili špatné slovo... Chtějí Tě zbavit tarifofobie a cpou Ti nabitý tarif :-)
Lidé se opravdu bojí paušálu, ne tarifu.
Nedělám to ale znám to, možná bych to dokázal provést...
Mario
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod speedy 20. 9. 2006 16:11

Michal P píše:proč by jinak nechal třeba na těch předplacenkách jít lidi tak daleko do mínusu. Třeba stahování dat přes mobil, posílání více sms se zvláštní sazbou ( hlasování, soutěže )a/quote]


Co mam sve zkusenosti, kdyz jsem byl na Oskarte, tak u volani je to jasne, jelikoz tam prijde SMS o cene az po hovoru. U dat myslim, ze je to to same a u premium SMS musi clovek posilat ty zpravy hodne hodne rychle za sebou. Myslim si, ze kdyz posle jednu a vycerpa si kredit, tak ze za dejme tomu 5 - 10min uz si nic neposle.
speedy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 20. 9. 2006 23:06

Ta úvaha byla výborná. Také jsem se nad tím zamýšlel. Název tarif určený pro post-paidy je zaváděn především ze strany operátorů, nikoli ze strany zákazníků, kteří si mohou myslel, že slovo tarif je správný nazvání paušálu. Takže slovo tarif s myšlenkou paušálů nabuzují opové, především dřívější Eurotel.

"....pro tarifní zákazníky..."
"....pro zákazníky Go..."
AgentSvr
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pan Y. 21. 9. 2006 01:44

radim: opravdu správná úvaha. Ale je vidět, jak nás úspěšně operátoři s nesprávným použitím tarifů namísto paušálů nakazili, když takové zamyšlení přišlo až po 20 dnech od vypuknutí tarifofóbie ;-)
pan Y.
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Já Osobně 21. 9. 2006 01:55

Paušálofobie se nás přece snaží zbavit E-banka :lol: Tak VF zvolil tarifofobii aby se lidé nebáli, že jim v prodejnách VF budou stříhat kravaty. To je celé :mrgreen:

Já Osobně 8)
Já Osobně
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Asspenn 21. 9. 2006 08:08

:pozor2 BTW ono ani to slovo paušál asi není zcela na místě, protože se tím myslí pravidelná platba ve stejné výši za určitý nasmlouvaný druh služeb, a to obvykle bez ohledu na jejich objem !!! O čemž si u "tarifů" i předplacenek můžeme nechat jen zdát, neboť "paušalizovaný" objem je velice přísně střežen a při čerpání nad tento objem platíme podle konkrétního TARIFU neboli sazby. Skutečnému významu pojmu paušál se tedy více blíží "tarify" Nabito, kde v rámci paušálu můžu čerpat minuty nebo SMS a jejich libovolnou kombinaci; doopravdy by to mělo fungovat takto: zaplať paušál a volej jak dlouho chceš. Za nízký paušál jen do vlastní sítě, za vyšší do dvou, ještě vyšší do tří .... až za nejvyšší kamkoliv. Vyber si levnější variantu noc (voláš 20.00-06.00 jak dlouho chceš) nebo dražší den, levnější místní nebo dražší zahraniční .... tak si představuju PAUŠÁL.

Ve skutečnosti podle tarifu jedou pre-paidy a post-paidy při čerpání nad určitý objem služeb (po provolání "paušálu" nastupuje tarif).

Že to opové používají jinak a mnozí lidé ještě jinak vykládají, o tom žádná. Zmíněná reklama je cílena na lidi s předplacenkou, která veřejností není považována za tarif .... čili dobře, i když špatně :hm
Prý je chytré učit se z vlastních chyb. Přijde mi chytřejší učit se z chyb jiných, nejlíp pak z chyb těch chytrých, a vlastní radši nedělat.
Asspenn
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anoli 21. 9. 2006 08:47

Pojďme se na to podívat ještě jinak. Vodafonu šlo o to aby smáznul rozdíl mezi předplacenkami a tarifem, prostě aby zákazníci neměli podvědomou hrůzu z pravidelného měsíčního placení a dostal jich co nejvíc na tuhle stranu. Doposud v pořádku, ale proč tedy nejde "kredit" na tarifu používat na všechny služby jako V.karta? Jde přece o stejný prachy, ne!
A ještě jedna věc. Tzv."Chytrý přehled" přes samoobsluhu.
Na V.kartě pomocí internetu absolutně nejlepší kontrola. U bývalých tarifů o něco horší ale ještě jakž takž. Ale u těch NOVÝCH nedostanete jinou info.,než kolik je utraceno v penězích. Žádný rozpis kolik za volání a kolik za sms. Není šance si nic ohlídat ani orientačně. To jen že se servisem u KARTY se to vůbec nedá srovnat. Utrácím každý měsíc průměrně 1300,- ale kdyby mně účtovali třeba o 100,- navíc, nemám šanci nic poznat. Netvrdím že to někdo dělá, to jen že není všechno tak krásné jak prezentuje reklama.
anoli
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Leto 21. 9. 2006 08:48

U T-Mobile mají taky: "Přejděte z Twistu na tarif a bla bla ...."
Mně je to celkem jedno jestli říkám paušál nebo tarif, pač mám předplacenku.
Osobně je to chytrý nápad s těmi kreditními tarify (nebo jaký je jejich přesný název), rozhodně víc se mi líbí než normální "paušální tarify".

to Asspenn: k tomu co říkáš o paušálu se připojuji-má to být konstatní částka.

to anoli: To by potom byl tarif stejný jako předplacenka, s tím rozdílem že bys platil každý měsíc určitou částku. To oni přece nechtějí, společnosti se zakládají za účelem zisku (většinou).
Leto
Junior

Odeslat příspěvekod Vlk 21. 9. 2006 09:00

Asspenn:
Už se v tom trochu motáme :mrgreen:: "po provolání "paušálu" nastupuje tarif"... spíš bych řekl, že paušál je součástí tarifu.

anoli:
Taky myslím, že by u nabitých tarifů mohly být v pušálu i další služby, ale většina lidí stejně jen volá a píše SMS, tak to, myslím, udělali takhle přehlednější, i když samozřejmě té většině lidí by nemuselo vadit, kdyby mohli kredit využít i na data atd., jen by to prosě nedělali...
Vlk
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků