O2 naúčtovalo 6000,-Kč za služby třetích stran, ale ...

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Pevak 12. 8. 2020 20:25

Mobilní operátor O2 nám naúčtoval skoro 6000,-Kč za služby třetích stran:
"platba přes O2 - internetové platby".

Na web. stránkách české společnosti, která zajišťuje mobilní platby přes platební bránu pro O2 je uveden
postup platby mobilem "možnost zaplacení prostřednictvím m-platby..."
jako zadání kódu z příchozí SMS zprávy do rozhraní (platební brány) operátora.

Ale žádná potvrzující SMS nebyla z našeho telefonního čísla v daný den odeslána, žádnou službu tedy
příjemce hovoru neobjednal - nepotvrdil SMS zprávou, viz. detailní výpis z vyúčtování od O2.
Jen byl přijat nevyžádaný telefonní hovor a mluveno s volajícím z tel. čísla: 5130000100000
Služba je ovšem ve vyúčtování od O2 uvedena jako "platba přes O2 - internetové platby".
Fakticky se ovšem jednalo o nevyžádaný mnohonásobně předražený příchozí telefonní hovor, kde každé 3
minuty jsou v přehledu účtovány za 1190,-Kč, celkem pak za skoro 6000,-Kč.
Volajícím byl nějaký česky mluvící pán, který se informoval večer na cestu a po něm volala s dotazem
nějaká paní.

Prostředník, tzn. česká společnost, která zajišťuje mobilní platby pro O2 tvrdila, že existuje možnost
potvrdit či objednat nějakou službu "platba přes O2 - INTERNETOVÉ PLATBY" jen slovně, tzn. jen
vyjádřením souhlasu do telefonu.

Žádali jsme při druhé reklamaci O2 (i společnost, která zajištuje pro O2 službu) o důkaz ve formě zvukového záznamu hovoru, kde by bylo zřejmné, že někdo z nás potvrdil slovně údajně zaslaný kód z příchozí SMS zprávy.
Zatím žádný zvukový záznam hovoru neposlali ani z O2 neposlali přehled příchozích SMS zpráv s kódy.
Jen poskytovatel služby pro mobilní platby doporučil kontaktovat Policii ČR, které údajně
předá údaje pro identifikaci volajícího ...

Bojíme se, že záměrně protahují řízení aby nakonec oznámili, že vypršela lhůta k reklamaci či archivaci
záznamů apod., že nám pak už žádný zvukový záznam jako důkaz nemůžou předložit ...

1) Musí dle zákona mobilní operátor O2 předložit důkaz o vyjádření souhlasu se
službou třetí strany tzn.: "platba přes O2 - internetové platby" v audio záznamu hovoru ?
/sms zprávou dle výpisu potvrzeno nebylo/

2) Řešil někdo takovou situaci a uspěl, tzn. byly mu navráceny peníze?

3) Jak pokračovat dál, aby člověk někde neudělal chybu?

Děkuji za reakce.

Petr
Pevak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod myšpulín 12. 8. 2020 21:37

Operátoři zvukové záznamy všech hovorů neuchovávají, resp. nahrávky vůbec nepořizují.
myšpulín
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Pevak 12. 8. 2020 21:56

Děkuji za reakci. A pořizují zvukové záznamy, v tomto případě tedy naše údajné telefonické - slovní sdělení nějakého kódu z příchozí SMS zprávy prostředníci, ti co zajišťuje mobilní platby přes platební bránu pro O2?
Od O 2 ve výpise odeslaných SMS žádná potvrzující SMS z daného dne není, dokonce se z tel. čísla ani v ten den nepřipojovalo k internetu...

Tzn. pokud vůbec nepořizují a následně neposkytují zvukový záznam při reklamaci pak mohou
za služby třetích stran: "platba přes O2 - internetové platby" účtovat i bez doložených potvrzujících SMS vysoké částky kdy se jim zachce?
Pevak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod orgasmic 12. 8. 2020 23:21

Nějak dotaz nechápu. Příchozí hovory se v ČR neplatí a když šlo o nevyžádaný hovor z divného čísla, proč jste telefonovali 15 minut? :D
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _Rocco_ 12. 8. 2020 23:22

myšpulín píše:Operátoři zvukové záznamy všech hovorů neuchovávají, resp. nahrávky vůbec nepořizují.


Tohle je samozřejmě nesmysl! Je to dokonce v zákoně. Operátor je povinen uchovávat veškerou komunikaci pul roku na každém čísle. Takže, ten záznam mají, ale určitě ho neposkytnou zákazníkovi. To by musel vydat soud nebo možná ma pravomoc Policie, to nevím. Každopádně se nedat, ale jednalo se záměrně o podvodny hovor vylakat peníze.
_Rocco_
Junior

Odeslat příspěvekod Pevak 12. 8. 2020 23:36

orgasmic píše:Nějak dotaz nechápu. Příchozí hovory se v ČR neplatí a když šlo o nevyžádaný hovor z divného čísla, proč jste telefonovali 15 minut? :D


Detailně popsáno už v úvodním dotazu:

Jen byl přijat nevyžádaný telefonní hovor a mluveno s volajícím z tel. čísla: 5130000100000
Služba je ovšem ve vyúčtování od O2 uvedena jako "platba přes O2 - internetové platby".
Fakticky se ovšem jednalo o nevyžádaný mnohonásobně předražený příchozí telefonní hovor, kde každé 3
minuty jsou v přehledu účtovány za 1190,-Kč, celkem pak za skoro 6000,-Kč.
Volajícím byl nějaký česky mluvící pán, který se informoval večer na cestu a po něm volala s dotazem
nějaká paní.


Na dotaz u prostředníka, tzn. česká společnosti, která zajišťuje mobilní platby (pro operátora O2), tato společnost tvrdila, že existuje možnost potvrdit či objednat nějakou službu "platba přes O2 - INTERNETOVÉ PLATBY" jen slovně, tzn. jen vyjádřením souhlasu do telefonu.
Tzn. naznačili, že by na naše tel. číslo měla přijít během hovoru příchozí SMS s kódem a ten kód z SMS by jsme měli sdělit telefonicky tomu volajícímu z tel: 5130000100000. Proto jsme chtěli ten zvukový záznam hovoru a výpis i příchozích SMS zpráv.

Je Vám to jasné?

proč jste telefonovali 15 minut?


Byly to dva hovory po sobě, celkem asi 13 minut. Protože dotyčný volaný nesledoval tvar čísla z příchozího hovoru. Ví, že příchozí hovory jsou zdarma. Ten volající mluvil česky a ptal se na cestu, chtěl poradit s cestou v rámci nějaké legendy, že se někde ztratil. Mě osobně volá z cizích - neuložených - neznámých čísel /včetně předvoleb cizích zemí/ každou chvíli někdo, např. na inzeráty apod. Normálně cizí čísla zvedám, v tom, že se jednalo o neznámé číslo s předvolbou cizí země není podstata dotazu.

-- 13. 8. 2020 00:06 --

_Rocco_ píše:
myšpulín píše:Operátoři zvukové záznamy všech hovorů neuchovávají, resp. nahrávky vůbec nepořizují.


Tohle je samozřejmě nesmysl! Je to dokonce v zákoně. Operátor je povinen uchovávat veškerou komunikaci pul roku na každém čísle. Takže, ten záznam mají, ale určitě ho neposkytnou zákazníkovi. To by musel vydat soud nebo možná ma pravomoc Policie, to nevím. Každopádně se nedat, ale jednalo se záměrně o podvodny hovor vylakat peníze.


Díky za info. Musím se na ten zákon a paragraf ve věci lhůt uchovávání záznamů podívat. Ano, jak jsem psal již v příspěvku byl kontaktován i poskytovatel služby pro mobilní platby a ten doporučil kontaktovat Policii ČR, které údajně předá údaje pro identifikaci volajícího ...
Pevak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Andrew_007 13. 8. 2020 00:11

_Rocco_ píše:
myšpulín píše:Operátoři zvukové záznamy všech hovorů neuchovávají, resp. nahrávky vůbec nepořizují.


Tohle je samozřejmě nesmysl! Je to dokonce v zákoně. Operátor je povinen uchovávat veškerou komunikaci pul roku na každém čísle. Takže, ten záznam mají, ale určitě ho neposkytnou zákazníkovi. To by musel vydat soud nebo možná ma pravomoc Policie, to nevím. Každopádně se nedat, ale jednalo se záměrně o podvodny hovor vylakat peníze.


Nesmysl je samozřejmě to, co píšete Vy. Uchovávají se pouze telefonní čísla, se kterými bylo komunikováno (telefonicky nebo přes SMS), lokalizační údaje (ke kterým BTS byla SIM přihlášena) a možná ještě IP adresy, ke kterým se přes datovou síť operátora přistupovalo.
Obsahy telefonátů, SMS zpráv nebo datových přenosů se samozřejmě neuchovávají. To si možná pletete s voláním na infolinku operátora, kterou si nahrává.
"Žádný učený z nebe nespadl"
Andrew_007
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rmrf 13. 8. 2020 02:47

Pevak píše:Na web. stránkách české společnosti, která zajišťuje mobilní platby přes platební bránu pro O2 je uveden
postup platby mobilem "možnost zaplacení prostřednictvím m-platby..."
jako zadání kódu z příchozí SMS zprávy do rozhraní (platební brány) operátora.

Ale žádná potvrzující SMS nebyla z našeho telefonního čísla v daný den odeslána, žádnou službu tedy
příjemce hovoru neobjednal - nepotvrdil SMS zprávou, viz. detailní výpis z vyúčtování od O2.
Jen byl přijat nevyžádaný telefonní hovor a mluveno s volajícím z tel. čísla: 5130000100000


Proč by také měla odcházet potvrzující SMS, když o kousek výš sám píšeš, že se opíše kód z příchozí SMS do rozhraní operátora (tj. se to opíše někam na webovou stránku).

Takže to celé působí spíš tak, že si uživatel nainstaloval nějakou skvělou aplikaci do telefonu a poskytl jí všemožná práva k práci s telefonem. Aplikace nahlásila svému tvůrci úspěšné nainstalování a číslo telefonu. Pak tvůrce odeslal na telefon SMS s kódem k objednání placené služby. Aplikace sama příchozí SMS přijala, aniž by uživatele vyrušovala, vyplnila předaný kód někam na internet, kam se jí zlíbilo a tím objednala placenou službu. Následně ona skvělá aplikace příchozí SMS s kódem pro jistotu smázla, aby ta zpráva uživatele nějak nemátla ;-). To všechno jí ovšem uživatel musel při instalaci povolit. Poté následovaly ony příchozí telefonáty, ve kterých někdo něco blábolil o hledání cesty. Tyto telefonáty jsou následně vydávány za plnění té objednané služby. No a uživatel to celé posléze zaplatil svému operátorovi - O2.
rmrf
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hauzz 13. 8. 2020 04:03

Z toho plyne poučení u paušálů zakázat platby mobilem a fertig.
hauzz
Junior

Odeslat příspěvekod suram 13. 8. 2020 07:42

... a nahrávat si všechny své odchozí i příchozí hovory.
suram
Junior

Odeslat příspěvekod opasino 13. 8. 2020 10:59

Což ale vzhledem k hloupé legislativě není možné.
opasino
Taťka moderátor

Odeslat příspěvekod Pevak 13. 8. 2020 13:48

rmrf píše:
Pevak píše:Na web. stránkách české společnosti, která zajišťuje mobilní platby přes platební bránu pro O2 je uveden
postup platby mobilem "možnost zaplacení prostřednictvím m-platby..."
jako zadání kódu z příchozí SMS zprávy do rozhraní (platební brány) operátora.

Ale žádná potvrzující SMS nebyla z našeho telefonního čísla v daný den odeslána, žádnou službu tedy
příjemce hovoru neobjednal - nepotvrdil SMS zprávou, viz. detailní výpis z vyúčtování od O2.
Jen byl přijat nevyžádaný telefonní hovor a mluveno s volajícím z tel. čísla: 5130000100000


Proč by také měla odcházet potvrzující SMS, když o kousek výš sám píšeš, že se opíše kód z příchozí SMS do rozhraní operátora (tj. se to opíše někam na webovou stránku).

Takže to celé působí spíš tak, že si uživatel nainstaloval nějakou skvělou aplikaci do telefonu a poskytl jí všemožná práva k práci s telefonem. Aplikace nahlásila svému tvůrci úspěšné nainstalování a číslo telefonu. Pak tvůrce odeslal na telefon SMS s kódem k objednání placené služby. Aplikace sama příchozí SMS přijala, aniž by uživatele vyrušovala, vyplnila předaný kód někam na internet, kam se jí zlíbilo a tím objednala placenou službu. Následně ona skvělá aplikace příchozí SMS s kódem pro jistotu smázla, aby ta zpráva uživatele nějak nemátla ;-). To všechno jí ovšem uživatel musel při instalaci povolit. Poté následovaly ony příchozí telefonáty, ve kterých někdo něco blábolil o hledání cesty. Tyto telefonáty jsou následně vydávány za plnění té objednané služby. No a uživatel to celé posléze zaplatil svému operátorovi - O2.


Díky za reakci. Ale v daný den nebylo vůbec připojeno k internetu z tel. čísla volaného, jak vyplývá z detailního přehledu vyúčtování služeb. A právě i pro zpětnou analýzu podezřelého chování nějaké aplikace jsem žádali O2 také o podrobný výpis příchozích SMS zpráv, zatím neposlali. V operačním systému mobilního telefonu volaného by snad mělo jít dohledat kdy byla jaká aplikace instalována a odinstalována. Snad i co a kdy v systému, která aplikace dělala?
Pevak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod suram 13. 8. 2020 17:02

opasino píše:Což ale vzhledem k hloupé legislativě není možné.

Není to nic zakázaného. Nahrávat může všechny hovory.
suram
Junior

Odeslat příspěvekod peta809 13. 8. 2020 20:32

Pravda, můžete, ale pak by stejně nešly použít u případného soudu. Takže jsou vlastně k ničemu.
peta809
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 13. 8. 2020 21:13

Ale šly. Proč by nešly?
suram
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků