Počítač se nepřipojí k LTE síti T-Mobile

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Retiree 30. 7. 2020 16:39

Zdravím, jsem v komunitě nový a rovnou se přiznám, že nejsem příznivcem mobilních telefonů. Telefon mi slouží jen k telefonování, na ostatní činnosti mám stolní počítač. Koupil jsem tablet, jen jako nouzovou zálohu při poruše desktopu nebo při selhání mé pevní sítě (UPC/Vodafone). K tomu účelu jsem do tabletu vložil SIM kartu od T-Mobile s tarifem TWIST Online. Připojení do mobilní sítě fungovalo, nebyl důvod dál se o problematiku Mobilních sítí (Cellular Network) zajímat.
V lednu t.r. má pevná síť (vč. elektrorozvodné sítě) selhala, tablet se bez problému připojil do internetu prostřednictvím Mobilní sítě.
V červnu t.r. opět porucha elektrorozvodné sítě a selhání mé pevné sítě. Tablet se do Mobilní sítě nepřipojil
Problém s připojením jsem se snažil konzultovat nejprve na Superfóru Živě.cz. Bohužel mezi spoustou grafomanů se vyskytl snad jediný člověk (polda), který tušil, o jaký problém se asi jedná. Pečlivý moderátor téma zablokoval. Současně jsem problém reklamoval jak na zákaznické podpoře T-Mobile, tak i na prodejně, kde mi, alespoň podle tvrzení zákaznické podpory, měli SIM kartu otestovat. Na nějaké testování SIM karet však nejsou na prodejnách zavedeni, takže mi ji pouze vyměnili s tím, že se to občas stává a v rámci nějaké marketingové akce či jako výraz špatného svědomí mi věnovali balíček s novou SIM s tarifem TWIST S námi.
Problém s připojením se časově shodoval s aktualizací Windows 10 (pod verzí 1909 funkční, po aktualizaci na verzi 2004 nefunkční), tak jsem se obrátil na komunitu Microsoft answers, kde z počátku nikdo neprojevil zájem. Současně jsem hledal pomoc i na komunitě výrobce tabletu.
Od počátku projevu problému jsem měl podezření na možné příčiny,
možnou chybu v nové verzi Windows, neaktuální ovladače síťové karty (modemu) Fibocom, chybu v jakési interní databázi T-Mobile. První dvě možnosti jsem postupně, díky komunitám, vyloučil. Od počátku řešení problému mě jisté indície, včetně množství drobných i větších, po různu publikovaných, poruch sítě T-Mobile ukazovaly, že T-Mobile má „navoranou“ nějakou databázi, ač to ústy svých odborných pracovníků, mimochodem velmi ochotných, zákaznické podpory důrazně popírá…

Aktuální stav je následující:
Tablet Lenovo MIIX 320-10ICR se zdá být plně funkční
jiná SIM (ta darovaná, s tarifem TWIST S námi), po zakoupení příslušného objemu dat, je v tabletu plně funkční, rovněž SIM z mobilu, s tarifem TWIST Start, je v tabletu funkční
datová SIM karta (vyměněná) s tarifem TWIST Online se v tabletu správně, ale neúspěšně přihlašuje do Mobilní sítě T-Mobile (LTE). Do Mobilní sítě se sice nepřihlásí (viz chybové hlášky na odkazovaných fórech), ale je schopna přijmout SMS adresovanou na její telefonní číslo (aplikace Windows Messaging). Jinými slovy, SIM se do Mobilní sítě nepřihlásí, ale přesto v této síti komunikuje.(?)... Tatáž SIM, ale v mobilu, umožní přihlášení do internetu pomocí Mobilní sítě – v aplikaci Můj T-Mobile je evidován pokles objemu dat i pokles korunového tarifu…

Z poslední, tuším čtvrté, komunikace s technikem zákaznické podpory v podstatě vyplynulo, že SIM karta je v tabletu nefunkční, přesto je tatáž SIM funkční v telefonu, že jiná SIM karta v tabletu funguje. Co je příčinou technik netuší, co se s tím dá udělat neví, problém k řešení nepředá dál, na svého nadřízeného mě nepřepojí, neb je placen za něco jiného (ten nadřízený).
Prostě s komunikacemi se zákaznickou podporou firmy T-Mobile mám divný pocit…
Sice to vidím na stížnost u ČTÚ, ale už nemám sílu a stejně nevidím úspěch.
Omlouvám se za dlouhý text, pokud někoho (odborně) zaujal, jistě si najde čas i na diskuze v odkazech...
Nějaké nápady ?
Retiree
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod krothgu 30. 7. 2020 17:38

Já bych si s tou vloženou Twist online kartou prošel nastavení v tabletu, zda odpovídá dokumentu

https://www.t-mobile.cz/dcpublic/Vseobecne_nastaveni.pdf

Obzvlášť název přístupového bodu internet.t-mobile.cz
jméno uživatele, heslo : gprs
typ ověřování : pap
typ přístupového bodu : default, supl
popř. zkusil upravit "inicializační příkaz pro modem"

ještě zkusit protokol APN z ipv4/ipv6 přepnout na pouze ipv4

Pokud by problém trval, nepřestával bych otravovat zákaznickou linku, dokuď to nějaký technik neprověří na straně T-mobile.

Good luck



upraveno:
Pokud bylo připojení na W10 1909 funkční, provést rollback na tuto verzi, pokud ještě lze. Vyčkat, dokud to M$ ve 20H1 neopraví
krothgu
Junior

Odeslat příspěvekod Retiree 30. 7. 2020 19:06

Jedna SIM (Twist Online) v tabletu nefunkční, jiná SIM (Twist S námi) v tomtéž tabletu plně funkční, přesto
v nastavení tabletu je v nastavení APN položka Výchozí APN - Použito s nepřístupnými volbami Použít / Zobrazit / Odstranit (mám admin práva), přesto jsem zkusil přidat APN s nastavením podle webu T-Mobile. Nový APN se stal aktivní, výsledek stejný !
Toto vše jsem prověřoval a ne jednoui.
Mě spíše zajímá, jaká data obsahuje SIM, co si stahuje z databáze na serveru T-Mobile, co naopak z příslušného zařízení do databáze na serveru T-Mobile ukládá. Podle mých nepatrných znalostí IT všechny příznaky nasvědčují tomu, že je některá z databází T-Mobile narušená a zatím se to úspešně snaží popírat. Způsob mého použití zase není tak obvyklý...
Retiree
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod krothgu 30. 7. 2020 20:45

Tatáž SIM, ale v mobilu, umožní přihlášení do internetu pomocí Mobilní sítě

Jediné, co mohu poradit, je spotřebovat kredit na této konkrétní SIM (Twist online) v mobilním telefonu - popř. nasdílet si internet přes wi-fi hotspot z telefonu do tabletu nebo počítače.
Následně tuto předplacenku vyhodit do koše.
Protože když technik T-mobile i jeho vedoucí neumí či nechce řešit, tak co jiného s tím?
krothgu
Junior

Odeslat příspěvekod wocem42780 31. 7. 2020 07:59

Tentýž problém u Thikpadu Helix s modemem Sierra EM7345 a Tarifem Twist Online. Ale jsem si na 100 % jistý, že za to mohou primárně Windows, protože po rollbacku na 1909 se to zase normálně rozeběhlo. Můžu se zeptat, zkoušel jste i SIM jiných operátorů?
wocem42780
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Retiree 31. 7. 2020 09:00

Já bohužel nedokážu přesněji určit, kdy nastal problém. Pouze jediné spojení pod 1909 v lednu a další pokus až pod 2004 v červnu. Možnost rollback jsem už prošvihl, pc s nižší verzí nemám k dispozici. Tu původně stoprocentní jistotu na problém Windows jsem ztratil po šachování se SIM kartami, kdy naopak silně zesílilo podezření na problém u T-Mobile
Retiree
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod wocem42780 31. 7. 2020 09:14

Tenhle problém hlásí uživatelé napříč celým světem např.:
https://forums.lenovo.com/t5/Windows-ba ... -p/5022557

nebo

https://www.reddit.com/r/Windows10/comm ... odem_work/

Takže to bude spíš v těch Windowsech nebo nějaké specifické nastavené, které používají jen někteří operátoři. Proto potřebuji vědět, jak se tam chovají karty od jiných operátorů.
wocem42780
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Izibia 31. 7. 2020 09:55

V čem je chyba je možné hledat různými způsoby:

- zkusit se připojit pomocí Internet Manageru od t-mobilu (https://www.t-mobile.cz/dcpublic/Internet_Manager.pdf)
- změnit operační systém (třeba si nainstalovat Linux na flešku)
- změnit modem: koupit externí 3G/4G USB modem
- změnit notebook/tablet/mobil
- změnit SIM kartu (jiný exemplář Twist Online)

Mimochodem, Twist Online se dá koupit za cca 30 Kč:
viewtopic.php?f=17&t=1264218&p=12632132#p12632132
Izibia
Junior

Odeslat příspěvekod wocem42780 3. 8. 2020 21:48

Takže potvrzuji svoji domněnku, že za to může aktualizace na W10 2004. Po instalaci posledního patche (je schovaný mezi volitelnými aktualizacemi) KB4568831 vše běhá jako dřív.
wocem42780
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Retiree 4. 8. 2020 08:06

Souhlasím, patch z 30.7. tuším, nabídnutý v pondělí 3.8. (poté, co jsem koupi a seškrabal novou SIM) můj problém beze zbytku vyřešil. Díky všem za zájem...
Nicméně nedobrý dojem po několika jednáních s pracovníky T-Mobile přetrvává.
Retiree
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod single 4. 8. 2020 09:33

Gratuluji k vyřešení problému. Nebyl bych si ale jistý, zda se nemůže v budoucnu opakovat. Vzhledem k tomu, že se jedná o záložní připojení, a je třeba aby vždy fungovalo v případě náhlé potřeby, raději bych vliv jakýchkoliv nadcházejících změn ve Windows vyloučil. Nepoužil bych USB modem ale jiný, samostatně fungující, s výstupem do sítě ethernet nebo Wi-Fi. Já úspěšně používám už starší, Huawei B3000. Jsou samozřejmě další modely. Jen mimochodem, tarif mám Vodafone pro seniory, 60 GB za 249 Kč. To mi zcela vyhovuje.
single
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Retiree 4. 8. 2020 12:24

Jen upřesním, jedná se o tablet s vestavěnou (vloženou) síťovou kartou Fibocom L831-EAU. Problém se samozřejmě může kdykoli opakovat, s Windows máme skoro každý své zkušenosti. Ale řešit záložní připojení pomocí zálohy záložního připojení mi připadá poněkud schizofrenní. I tak dík za námět ;-)
Retiree
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků