DATAMÁNIE aneb 100 GB dat od O2

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz


Odeslat příspěvekod Nick Cave 13. 8. 2020 08:22

suram píše:
czmisak píše:O2 na můj dotaz proč mi nebyla doručena faktura v balíčku nebo na e-mail zatím neodepsal.
Účtenka o zaplacení ppl není doklad o nákupu ale pouze jen potvrzení o zaplacení.

Asi je cena 300 Kc počítána jako za kredit, za kredit účtenku nevystavují nikde asi.

Účtenku jo, Sazka apod. ale fakturu jen značkové prodejny
Nick Cave
Pokročilý

Odeslat příspěvekod lumík930 13. 8. 2020 08:28

Tak mě je to jedno, jestli pošlou účtenku, ale bylo by to férové.
I Sazkamobil při akci 75 korun za kus (kredit 150) na dobírku posílá dva listy - jeden doklad a druhý dodací list s číslem, takže přepapírováno :-D
lumík930
Junior

Odeslat příspěvekod bufalobil1 13. 8. 2020 08:36

stejně je to pořád slabota pro nahrazení domacího netu koukal jsem že doma děláme v průměru 300GB dat měsíčně a to si myslím že dat moc nestahujeme chcete to fakt nulový FUP.
Snad se povede aukce 5G
data.jpg
bufalobil1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sullaemail 13. 8. 2020 08:41

KrylP píše:Někteří podnikavci by si nechali vrtat koleno kvůli koruně... To FB taky pořád píše dokola jeden chytrák, jednu otázku dokola, že potřebuje fakturu, jak nějaká blbá socka.

Myslíte, že jen blbá socka - jak říkáte, potřebuje fakturu?
Máte hodně zvláštní myšlenkové pochody!
Myslím, že odeslat fakturu, případně doklad o zaplacení, kde je uvedeno, za co jsem zaplatil, by bylo přinejmenším na místě. Při objednávce se zadává e-mail, takže ideálně na něj.
sullaemail
Junior

Odeslat příspěvekod XLADI 13. 8. 2020 09:05

Ohledně té socky a faktury. Nejde o ten doklad, ale o to aby byl důkaz toho co kupující koupil. Kdyby byla sim vadná tak jak to pak budu reklamovat. Simky jsou neoznačené, je na ně nahraná služba ale klidně mohou říct že to tam nikdy nebylo a vymýšlíte si když nemáte účet. Alespoň na mail potvrzení platby za objednanou simku by bylo OK.
XLADI
Junior

Odeslat příspěvekod sullaemail 13. 8. 2020 09:09

XLADI píše:Ohledně té socky a faktury. Nejde o ten doklad, ale o to aby byl důkaz toho co kupující koupil. Kdyby byla sim vadná tak jak to pak budu reklamovat. Simky jsou neoznačené, je na ně nahraná služba ale klidně mohou říct že to tam nikdy nebylo a vymýšlíte si když nemáte účet. Alespoň na mail potvrzení platby za objednanou simku by bylo OK.

Přesně tak!
Ale někteří jedinci tohle nepoberou...
Naposledy upravil dockalacek dne 13. 8. 2020 17:12, celkově upraveno 1
Důvod: Poslední příspěvek se necituje!
sullaemail
Junior

Odeslat příspěvekod petrh54 13. 8. 2020 09:11

petrh54 píše:28.7. jsem naklikal na datamanie.cz formulář...
30.7. přišlo potvrzení emailem "Gratulujeme, stihli jste to. Objednaná SIM karta vám dorazí do týdne."...atd, atd. čekám...
6.8. SMS s již klasickým textem "Vážený zákazníku, blabla, z technických důvodů, blabla, nejpozději v pondělí 10.8. blabla". čekám...
dnes je 11.8. a
>> NIC <<
Zdá se, že O2 přecenil své síly a možnosti. Mají toho tolik, nebo je období dovolených? Podotýkám, že jsem jejich dlouholetý zákazník...


dnes 13.8. je 14 dní od potvrzovacího emailu...
>>> NIC <<<
bez komentáře, asi objednám znovu...
petrh54
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod narg 13. 8. 2020 09:16

ja obednal 2 a asi 14 dni nic, pak jsem objednal extra 1 znova a po te mi prisel email, ze ppl nestiha a ma problemy s dorucovanim, a asi za 3 dny mi prisly vsecky 3 najednou

-- 13. 8. 2020 09:26 --

ja taky nechapu na co fakturu, po objednani mate email, kde je napsano povrzeni po objednání, pak prijede ppl a pokud zaplatite kartou, mate i listek o placeni, jakmile kartu aktivujete, je uplne jedno, co ke karte mate, pro operatora je rozhodujici "telefonni císlo", pokud chcete cokoliv reklamovat, furt jste jen "cislo" ne faktura, a je uplne jedno, jestli se rozbila simkarta nebo sluzba, navic, vzhledem k tomu, ze o2 lisacky tyhle simkarty NEPRODAVA prez pobocky, takze ikdyby jste fakturu mel, tak si s ni muzet max tak utrit prd* protoze o2 ty simkarty fyzicky neprodava, tudiz se o vas taky nikdo nebude na pobocce starat
narg
Junior

Odeslat příspěvekod melo15 13. 8. 2020 09:36

KrylP píše:Někteří podnikavci by si nechali vrtat koleno kvůli koruně... To FB taky pořád píše dokola jeden chytrák, jednu otázku dokola, že potřebuje fakturu, jak nějaká blbá socka.

Socka jsi tady ty... a navíc jsi úplně mimo, protože nechápeš základní principy. Raději se nevyjadřuj, když tomu nerozumíš. Jo a poslední 2 písmenka v nicku máš prohozené, požádej administrátora o změnu ^^

Pro všechny "nechápající", k čemu je daňový doklad: Je úplně irelevantní, zda ho chcete nebo potřebujete. Podle zákona

Daňový doklad musí být vystaven do 15 dnů od konce kalendářního měsíce, ve kterém se uskutečnilo dodání zboží


https://portal.pohoda.cz/dane-ucetnictv ... lezitosti/

Pokud mi nebude daňový doklad dodán do 15 dnů od doručení SIM, nahlásím je na FU. Zákony jsou pro všechny stejné ;-)
Naposledy upravil melo15 dne 13. 8. 2020 09:49, celkově upraveno 3
>>> Vzali podprůměrný komunikátor,
>> vše užitečné vykuchali a ostatní funkce zmršili,
> udělali monstrózní kampaň a výsledkem je ..... Apple iPhone. :tleskani
melo15
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod narg 13. 8. 2020 09:39

melo15 píše:
Daňový doklad musí být vystaven do 15 dnů od konce kalendářního měsíce, ve kterém se uskutečnilo dodání zboží


Pokud mi nebude daňový doklad dodán do 15 dnů od doručení SIM, nahlásím je na FU. Zákony jsou pro všechny stejné ;-)


k dobijeni simkarty je doporucovana registrace na moje o2, pokud si dobre pamatuju, faktury a vypisy se na pozadani generují tam, hadam, ze fakturu co tak moc chcte najdete tam

-- 13. 8. 2020 10:22 --

tak jsem tam koukal, a nejake generovani faktur tam je, ale hadam, ze to je faktura za spotrebovany kredit, ne sim, ale se kouknete sam, ja nejsem platce
narg
Junior

Odeslat příspěvekod a.b.a.c.u.s 13. 8. 2020 11:03

Citace z webu O2:

"Od 1. 4. 2017 se změnil způsob odvodu DPH u předplacených služeb. Nově se DPH odvádí až při samotném čerpání kreditu, ne jako doteď při jeho nákupu (nebo dobití). Účtenka o dobití/zaplacení kreditu už nebude sloužit jako daňový doklad.

Tato změna se týká jen podnikatelů. Pro ně jsme připravili zjednodušený daňový doklad. Najdete ho v internetové samoobsluze Moje O2. Tam si můžete doklad kdykoliv vygenerovat. Pokud potřebujete doklad každý měsíc, stačí tam vyplnit e-mailovou adresu a my vám ho budeme pravidelně posílat.

Doklad pro vás vystavíme za uplynulý kalendářní měsíc, nejdéle ale 18 měsíců zpětně (prvním takto vygenerovaným dokladem bude doklad za duben 2017). Doklad za aktuální měsíc pro vás vystavíme vždy do 15. dne následujícího měsíce."


Trochu nerozumím tomu odstavci, kde se píše, že se změna týká jen podnikatelů. Podle mého názoru by měl operátor odvést DPH i ze spotřeby kreditu, který spotřebují nepodnikatelé. V zásadě operátor není schopen u anonymních předplacených karet apriori rozpoznat, zda kredit spotřebovává podnikatel nebo nepodnikatel.

Otázkou zůstává princip účtování spotřeby kreditu u této konkrétní akční nabídky, protože operátor udává, že karty jsou distribuovány bez kreditu s předaktivovaným balíčkem. Jako možná varianta se jeví to, že by se ke dni aktivace karty spotřeboval "virtuální" kredit v hodnotě 300,- Kč a na ten by pak bylo možné nechat v samoobsluze vystavit DD (samozřejmě nejdříve až v měsíci následujícím po měsíci, v němž byla karta aktivována, neboť se DD vystavují zpětně). V každém případě bych se nebál, že by se O2 pouštělo do nějakého krácení daně. Objemem ročního obratu spadá pod Specializovaný finanční úřad.

Ruku na srdce - kolik z vás si nechává od operátora vystavit každý měsíc DD na spotřebovaný kredit? A to vám jindy nevadí, že k dobití, resp. spotřebě kreditu nemáte DD? :hm
a.b.a.c.u.s
Junior

Odeslat příspěvekod radim 13. 8. 2020 11:09

Když se DD vystavuje až po čerpání služby, můžete si ho po aktivaci balíčku nechat vystavit od O2. Oni jen poslali simku s nulovým kreditem, ale DD se vystavuje až za čerpání služeb. Dokud se karta neaktivuje, není za co vystavit DD, simka je zdarma. Těch 300 Kč je za služby, které se ale v okamžiku předání karty ještě nečerpají. Když si dobijete na Sazce, tak je na paragonu velkými písmeny, že to není daňový doklad. To je úplně stejný případ.
radim
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod melo15 13. 8. 2020 11:38

A když SIM kartu nestihnu aktivovat ve stanovené lhůtě, tzn. expiruje, tak se bude jednat o bezdůvodné obohacení ze strany O2? Zaplatil jsem za službu -> nedostal jsem DD -> k čerpání služby nedošlo (službu jsem nevyužil), tudíž O2 nemělo na mě žádné náklady.
Díky za objasnění.
>>> Vzali podprůměrný komunikátor,
>> vše užitečné vykuchali a ostatní funkce zmršili,
> udělali monstrózní kampaň a výsledkem je ..... Apple iPhone. :tleskani
melo15
Junior
Uživatelský avatar


Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků