O2 nám ale neposlala ani text toho, co jsme telefonicky reklamovali a proč.
Chceme poslat ještě doporučený dopis, ale nevím jestli by se tam toho pro jistotu nemělo dát víc.
Na jednu stranu doufám, že když O2 neprokáže vyslovení souhlasu se závazkem, bude dodatek od počátku neplatný.
Ale neměli bychom pro jistotu současně od dodatku (nebo dokonce od celé smlouvy) odstoupit (ještě neuplynulo 14 dní)?
Taky uvažuju o podání výpovědi z důvodu přechodu k jinému operátorovi, abych O2 přinutil zareagovat v 10 denní lhůtě(?)
Český telekomunikační úřad píše:Text smlouvy následně zaslaný poskytovatelem služby spotřebiteli z právního hlediska pouze ověřuje její obsah. Skutečnost, že spotřebitel tento text smlouvy nepodepíše a nezašle zpět operátorovi nemá vliv na platnost smlouvy!
Pokud si tedy spotřebitelé věc rozmyslí a chtějí smlouvu zrušit, je nutné od uzavřené smlouvy odstoupit
Tohle mi není úplně jasné,
Jednak mi přijde, jako by čtú vůbec neuvažoval možnost, že smlouva je uzavřena na dálku s nespotřebitelem-podnikatelem.
Jednak si nejsem jistý, jestli čtú rozlišuje mezi variantami
- spotřebitel smlouvu neověří a prohlásí ji za neplatnou
- spotřebitel uznává, že takovou smlouvu uzavřel, ale věc si rozmyslel
Uklidňovací argument operátorů, že do 14 dní můžete smlouvu zrušit je super, ale těžko na to spoléhat, když oporu v zákoně to pro podnikatele nemá, ale pouze pro spotřebitele.
U nás argumentovali opačně, že prý možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů nemáme, protože na IČO.
Ale jako laik neprávník bych na základě selského rozumu řekl, že
těch 14 dní pro spotřebitele platí pro odstoupení bez udání důvodu,
a pro podnikatele bude možnost odstoupit /prohlásit smlouvu za neplatnou v nějaké rozumné lhůtě.