smlouva na IČO uzavřená telefonicky

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Izibia 22. 11. 2019 16:12

Moje známá si po telefonu s operátorem dojednala úpravu svého tarifu. V telefonu jí ale nikdo neřekl, že jí tím vznikne závazek na 24 měsíců, zjistila to až po nahlédnutí do webové aplikace mojeO2, kde objevila plný text nového dodatku ke smlouvě.

Když to reklamovala u O2, řekli jí, že jako nespotřebitel nemá nárok na odstoupení ve 14-denní lhůtě, ale že věc prověří a do 30-ti dnů se ozvou.

Jaká práva má v takovéto situaci nespotřebitel? A jak má postupovat? (Nejraději bych věděl na základě jakých paragrafů?)
Izibia
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lokomot1 22. 11. 2019 19:18

Mělo by se to vyřešit přes tu reklamaci. Přece jen si snad nemůžou svévolně prodloužit smlouvu o 24 měsíců. Zvlášť jestli to řešila jen přes linku, kde o tom nic neřekli a nepodepisovala papíry. Ale zase je to o2, že... Pokud by reklamace nepomohla, tak spory vyřizuje ČTÚ.

Ono je to celkově super brát u operátorů smlouvu na IČ. Když to člověk objedná online, přijede kurýr, šupne to podepsat, a pak až člověk laskavě může pročíst smlouvu co mu dovezli. Uklidňovací argument operátorů, že do 14 dní můžete smlouvu zrušit je super, ale těžko na to spoléhat, když oporu v zákoně to pro podnikatele nemá, ale pouze pro spotřebitele.
lokomot1
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Izibia 22. 11. 2019 21:29

O2 nám ale neposlala ani text toho, co jsme telefonicky reklamovali a proč.

Chceme poslat ještě doporučený dopis, ale nevím jestli by se tam toho pro jistotu nemělo dát víc.
Na jednu stranu doufám, že když O2 neprokáže vyslovení souhlasu se závazkem, bude dodatek od počátku neplatný.

Ale neměli bychom pro jistotu současně od dodatku (nebo dokonce od celé smlouvy) odstoupit (ještě neuplynulo 14 dní)?
Taky uvažuju o podání výpovědi z důvodu přechodu k jinému operátorovi, abych O2 přinutil zareagovat v 10 denní lhůtě(?)

Český telekomunikační úřad píše:Text smlouvy následně zaslaný poskytovatelem služby spotřebiteli z právního hlediska pouze ověřuje její obsah. Skutečnost, že spotřebitel tento text smlouvy nepodepíše a nezašle zpět operátorovi nemá vliv na platnost smlouvy!
Pokud si tedy spotřebitelé věc rozmyslí a chtějí smlouvu zrušit, je nutné od uzavřené smlouvy odstoupit
Tohle mi není úplně jasné,
Jednak mi přijde, jako by čtú vůbec neuvažoval možnost, že smlouva je uzavřena na dálku s nespotřebitelem-podnikatelem.
Jednak si nejsem jistý, jestli čtú rozlišuje mezi variantami
- spotřebitel smlouvu neověří a prohlásí ji za neplatnou
- spotřebitel uznává, že takovou smlouvu uzavřel, ale věc si rozmyslel

Uklidňovací argument operátorů, že do 14 dní můžete smlouvu zrušit je super, ale těžko na to spoléhat, když oporu v zákoně to pro podnikatele nemá, ale pouze pro spotřebitele.
:-) U nás argumentovali opačně, že prý možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů nemáme, protože na IČO.

Ale jako laik neprávník bych na základě selského rozumu řekl, že
těch 14 dní pro spotřebitele platí pro odstoupení bez udání důvodu,
a pro podnikatele bude možnost odstoupit /prohlásit smlouvu za neplatnou v nějaké rozumné lhůtě.
Izibia
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Izibia 7. 12. 2019 03:08

Mám ještě jeden související dotaz:

Co když dané IČO zanikne nebo si pozastaví činnost?
Může pak operátor po někom vymáhat dokončení dvouletého závazku?
Izibia
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků