od pokudos 28. 8. 2019 13:50
V případě tarifu bez závazku je výpovědní doba 30 dní, která běží ode dne následujícího, kdy došlo k podání výpovědi. Pokud je číslo přenášeno, je výpovědní doba zkrácena na pouhých 10 dní. Takže jde-li vám o to, že byste třeba po dobu prázdnin (anebo dovolené) využíval neomezený tarif, ale číslo pak zrušil, lze to udělat velmi snadno. Záleží, jestli číslo potřebujete alespoň 30 dní anebo jej potřebujete kratší dobu.
V případě 30 a více dní stačí podat výpověď 29–30 dní před datem, kdy chcete číslo ukončit. Pokud jej potřebujete kratší dobu, ale ne kratší než 10 dní, pak stačí zaktivovat tarif, požádat o vygenerování čísla přenosu a u konkurence si pořídit nějakou předplacenou kartu, na kterou číslo přenesete. Preventivně si ověřte, jak to u konkurence s předplacenkou funguje. Někde prodávají pouze speciální přenosové sady. Jinde stačí jakákoli SIMka, klidně SIMka zdarma, kterou si včas předem necháte poslat domů do schránky.
Poslední možností je uzavření smlouvy na dálku, třeba pomocí telefonu, kterou lze ukončit do prvních 14 dní od plné aktivace služeb. V takovém případě jde o tzv. odstoupení od smlouvy. Operátor Vám může (ale nemusí) naúčtovat spotřebované služby. Obvykle vypočítá poměrnou část paušálu za aktivované dny. Problém bývá v tom, že takovou smlouvu nejprve doručí kurýr (což trvá i několik dní). K aktivaci dojde až poté. Nicméně nemělo by to trvat déle než 5 pracovních dní od doručení dokumentů kurýrem. Stejných 5 pracovních dní si vyhrazuje operátor i v případě uzavření smlouvy na prodejně, ale obvykle bývá aktivace v řádu jednotek hodin, nicméně nelze na to spoléhat.