Reklamace u mobilních operátorů (rady/zkušenosti)

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Reklamovali jste někdy vyúčtování u mobilního operátora?
Ano 56 %  81%  [ 56 ]
Ne 13 %  18%  [ 13 ]
Celkem hlasů : 69

Odeslat příspěvekod kubago 29. 9. 2011 13:06

2 roky zpet jsem reklamoval u T-mobile castku na fakture za data, ktera jsem neprodatoval. Bylo to jeste v dobe, kdy se na tarif pro mobilni internet Surf nestahovali i jine internetove sluzby nez obycejne prohlizeni stranek (http).
Na fakture jsem platil standartni poplatek za Surf a navic asi 300kc za jina data. Nebyl jsem si vedom toho, ze bych delal neco jineho nez prohlizel stranky v Opere Mini. Volal jsem tudiz na operatora, kde mi bylo sdeleno ze jsem stahoval maily. Cemuz jsem se v duchu vysmal. Zaprve jsem nemel na mobilu (Nokia E71) nastaven mailovy klient, a za druhe delam v oboru (IT) a znam tedy porty techto mailovych sluzeb. Chtel jsem to probrat s nekym "kdo se vyzna" a proto jsem poprosil o prepojeni na technika prip. jiny kontakt, coz mi nebylo umozneno. Reklamace tedy neprobehla, ja zaplatil castku navic a od te doby jsem u Vodafone :)
kubago
Junior

Odeslat příspěvekod themates 29. 9. 2011 13:10

VODAFONE - reklamace asi 5-krat za tech 5 let (asi) a vzdycky telefonicky...napr. zustal aktivovany balicek ktery jsem vypnul (preplatkem na dalsi fakture - vyrizeno) dale prechod z tarifu Na míru na VDF + ČD tarif zase mi tam nechali aktivovaný balíček 100SMS (preplatkem v dalsim vyuctovani - vyrizeno)..

O2 - poplatek za nezaplacenou fakturu 100Kč (podotýkám bez varování) máme totiž inkaso a platba neodesla jak mela (ale to clovek nehlida) mohli aspon jednou upozornit SMSkou napr..ale oni ne proste daji pokutu a na infolince se s nima nedomluvite..to az od nich chcete odejit tak vam nabizi hory a doly..

VODAFONE - urcite vychazi vstric nikdy nebyl problem (ackoliv za "OSKARa to bylo jeste mnohem rychlejsi a dokonce vam nabídli nejak kompenzaci treba balicek MMS zdarma atd. - ted nad tim hodne dlouho badaji a uz toho jen tak moc nedaji..
Nokia 5510-> SE T68i-> SE K310-> HTC Touch Pro-> SGS-> SGS2-> SGS3-> SGS4-> Lenovo P70 -> LG G4 -> SGS7 -> SGS9
themates
Junior

Odeslat příspěvekod krabicka3 29. 9. 2011 13:18

Osobne jsem fakturu jeste nereklamoval, nicmene bych se rad podelil o pozitivni zkusenost s Vodafonem/Oskarem, u kterho jsem cca 11 let.
Snad nikdy se mi za techto 11 let nestalo, ze by mi neco spatne vyfakturovali, az do pred asi mesicem zpatky. Nez mi vubec prisla faktura, 2 dny pred tim mi prisla SMSka, ze neco bylo spatne zauctovano, ze se omlouvaji a ze mi o preplacenou castku ponizi pristi vyuctovani (a skutecne se tak stalo). Nevenoval jsem tomu pozornost, pac se jednalo o asi 200 Kc, ale potesi to.
Jinak vzhledem k tomu, ze jsem u nich tak dlouho, tak jsem chtel slevu z uctu, a taky jsem ji dostal (cca -25%). Na Vodafonu se mi libi jejich ochotny pristup, asi to bude tim, ze nejsem vazan zadnou smlouvou.
Naopak mamka ma T-Mobile, a kdyz jsem se o neco snazil tesne po prodlouzeni smlouvy na dalsi 2 roky, tak jsem z tonu operatorky vycitil neco ve smyslu "Cerstve jste si prodlouzili smlouvu, mame Vas na dalsi 2 roky zahackovane, tak o cem se chcete bavit?!"
T-Mobile = velmi spatny, rozhodne velmi negativni zkusenost s nimi.
Samsung Galaxy S II; Jabra Extreme
krabicka3
Junior

Odeslat příspěvekod ajda2 29. 9. 2011 13:20

Popíší Vám mou zkušenost s O2.
Kdysi sem byl s kamarády v Praze a odchytila nás slečna od O2 (v té době ještě nebyli tak běžní na každém rohu jako teď) s tím, že nám nabízí super paušál za super ceny. Nechal sem se ukecat - moje první blbost. Po chvíli se mi to rozleželo v hlavě a řekl sem si, že ten paušál nechci. Na druhý den sem navštívil prodejnu O2, kde sem oznámil, že chci od smlouvy odstoupit.

Vše se vyřešilo a s papírem, který odstoupení potvrzoval jsem odešel. Myslel sem, že budu muset zaplatit nějaké poplatky, nebo minimálně první měsíc služby. Což mi na prodejně vyvrátili, že jsem odstoupil v bezplatné lhůtě. Nicméně po měsíci přišla od O2 faktura. Operátor O2 mi řekl, ať nic neplatím, že jim faktura jen utekla a nestihli ji zatavit na účetním oddělení a bylo mi sděleno, že samozřejmě nic platit nemusím. Zkrátím to: Od O2 mi přišlo asi ještě 6 faktur, následně sem byl zapsán do registru dlužníků a o věc se začala zajímat nějaká exekuční/vymahační firma, kterou tím O2 pověřil.

Každý měsíc s novou fakturou sem volal operátorovi a když mi pokaždé řekli, ať nic neplatím, že je to již v pořádku a další měsíc přišla další faktura, jsem měl co dělat, abych nebyl do telefonu sprostý. Nakonec se to vyřešilo tak, že jsem byl připraven celou věc podat na policii a obrátit se na právního zástupce, protože mi hrozila exekuce - a "dluh" stoupal. O svém úmyslu sem informoval již doporučeným dopisem nějakou vyšší paní úřednici od O2 a poté se vše vyřešilo. Ani se mi NEOMLUVILI a byl sem cca půl roku zapsán v registru dlužníků z čehož sem měl problémy v bance a taky sem měl finanční údaje - doporučená korespondence, neustálé vyzvedávání doporučených dopisů od O2, že dlužím atd. a hlavně čas a nervy... Moje jediná rada z toho vyplývá, ruce pryč od O2. Takto se nechová seriózní firma, takto se chová banda ...

Samozřejmě si zato můžu sám, protože sem to vůbec podepsal, ale stačí jedna taková zkušenost až už si dávám pěkný pozor na cokoliv co podepisuju. Aspoň k něčemu to bylo dobré
Naposledy upravil ajda2 dne 29. 9. 2011 13:32, celkově upraveno 1
ajda2
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod rcman 29. 9. 2011 13:22

Taky jsem před 3roky reklamoval u T-Mobile vyúčtování... Jednou za naúčtovanné data za službu Surf+. Na prodejně jsem se několikrát zeptal jak poznám že je služba už funkční a že teda připojuju v paušálu služby Surf+.
Dostal jsem jasnou odpověď, že všechno běhá jak má a že se nemám ničeho bát...
Když mě pak na vyúčtování přišlo cca 1500,- za data. Tak jsem to reklamoval. Jelikož to bylo na delší dobu. A já reklamoval i neuznanou reklamaci. Tak jsem se domluvil na lince. Že zaplatim jenom všechno ostatní po odečtení datových služeb které jsem reklamoval...
Asi tak za měsíc mě zavolal pán od T-Mobile že moje reklamace je vyřešená a že uznávají chybu ve špatném nastavení mého telefonu jejich pracovníkem na prodejně...

Ted jsem taky u Vodafone. A smlouva u T-Mobile mě konečně za 10dní končí...

Jinak bych rád všem poradil starou radu... Než něco podepíšete, tak si to sakra dobře přečtěte!!!
Manželka si ted po půl roce všimla že jí účtujou asi 150kčza náký data který naprosto nepoužívá. A že si to u T-Mobilu asi testujou jestli jim to bude platit do nekonečna....
Zavolal jsem místo ní na linku T-Mobile a tam jsem zjistil že tuhle službu manželka podepsala při prodlužování smlouvy před půl rokem...

Takže "Podepsat můžeš. Přečíst musíš!" ...
rcman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ice22222 29. 9. 2011 13:29

tak ja reklamuju prakticky kazdy mesic pro nektere z cisel ktere mame v rodine. Je to vzdy u vodafone. Jim tam staci zavolat, rict co kde kdy, ze v tom maji bordel ze predchozi operator pri aktivaci sluzby rekl neco jineho (ja si vzdycky zavolam pro overeni informaci pri aktivaci sluzeb) a pak se vzdycky dohodnem... ja vetsinou reknu kolik sem mel zaplatit a on proste sluzbu preuctuje a je to. Nesmite se ale nechat odbyt ze je to vase chyba. Cokoli co jste si neaktivovali sami nebo bylo nauctovane nepravem (klidne i chybou v jejich systemu), nebo kdyz nechcou vratit preplatkove penize, staci rict ze se tyto podklady daji poslat na CTU pripadne na policajty kdyz zadrzuji penize a hned je vstricnost jina.
ice22222
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod zivan 29. 9. 2011 13:36

Zprostredkovane budu mit info o reklamaci vyuctovani u Vodafonu, melo by se reklamovat do dvou mesicu, tak jsem zvedavej, jestli vrati neopravnene nauctovane pokuty za posledniho cca pul roku
viewtopic.php?f=1&t=23232&p=8416257#p8416257
Lenovo Moto G5 Plus, Lenovo Thinkpad X220 (12,5" IPS, i5-2410M, 16GB RAM, 500GB mSata Samsung 850 EVO + 1TB Samsung HDD) + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Pokročilý

Odeslat příspěvekod *Victor* 29. 9. 2011 13:39

Reklamoval jsem u Vodafonu špatné nastavení služby "Internet v mobilu". Přestože byla tato služba aktivní a zaúčtovala se (potvrdili mi to na infolince, hlasová samoobsluha a i ta internetová), současně se mi denně aktivoval "Internet v mobilu na den" za 17,-. Oznámil jsem tento problém na infolince, kde si to operátorka zapsala s tím, že se na to technici podívají. Ale ani po týdnu neproběhla žádná žměna a dál se mi denně odčítalo 17,-. Zašel jsem do prodejny VF, kde mi ochotný prodavač službu restartoval a přímo na prodejně napsal dobropis do vyúčtování a v dalším měsíci jsem všechno dostal zpět. Takže to není ani tak o operátorovi jako o konkrétních lidech.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
*Victor*
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mobilman 29. 9. 2011 14:06

největší problém reklamace faktury:
- musíte zaplatit a teprve potom se bude řešit případné navrácení zaplacené čásky.

přitom operátor:
- má povinnost vystavit fakturu za využité a/nebo objednané služby
- má povinnost zajistit aby vyúčtování bylo správné a splňovalo všechny požadavky daňového dokladu (tj. i chyba tisku jména zneplatňuje takový doklad - operátor ho musí sám bezokladně opravit)
- účtování služeb které zákazník nevyužil a prokazatelně neobjednal účtuje operátor neoprávněně a nemá nárok do prokázaní opaku (reklamací) nárok na jejich úhradu, nebot se tím mj. může dopouštět bezdůvodného obohacení

bohužel realita je taková, že operátor si může chybou naúčtovat cokoli, zákazník to musí zdlouhavě na své náklady uhradit (pod pohružkou operátora odpojení a dalších poplatků/sankcí za neúplnou úhradu služeb) a ve finále, pokud je reklamace uznána, klient neobdrží žádnou kompenzaci času a často nemalých telef. poplatků spojených s vyžízením reklamace. často se ani nikdo neobtěžuje dodržovat lhůtu 30 dnů (kalendářních! často si někdo u operátora mylně myslí že pracovních).

Reklamace služeb u O2, kterou jsem řešil po třech měsících marné urgence na infolince i prodejně (kde jsem reklamací písemně podával), jsem pak řešil u ČTÚ.
Po více než měsící reklamace i tam zapadla do ztracena... .

U Vodafone, pokud si nestěžuji přímo u milé a vstřícné CEO, to dopadá obdobně - nulový support, výmluvy, u faktur výhružky při úplném neuhrazení.. prostě klasika specifický český trh :)
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sovicka 29. 9. 2011 14:12

Já jsem u vodafone reklamoval vícero balíčků, bylo to v době, kdy mě převáděli na nový systém a měli tam nehoráznej bordel.

V únoru jsem reklamoval balíček kamarádi, který mi naúčtovali dvakrát a po tel, dohodě vše vráceno.

V březnu taktéž ten samý balíček, opět naúčtován 2x a po tel. dohodě v dalším vyúčtování odečteno.

V dubnu 2x naúčtován balíček neomezené sms za 500kč a znovu balíček kamarádi, po tel dohodě v příštím účtovacím období vráceno plus mi připsali 200kč jako omluvu, balíček neomezené sms nevrácen!!

V květnu po několika urgencích a seřvání operátora 500kč za neomezené sms odečteno v dalším měsíci.

Sice jsem měl s Vodafone a jejich novým systém lapálie ale vše bylo do koruny vráceno:
Nokia C7 - Bleskmobil
Samsung SGH E1150 + Divoká karta
Sovicka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 29. 9. 2011 14:14

mobilman: má sice "povinnost", ale není uvedeno kdy .. řekne v dalším měsíci .. do té doby to člověk samozřejmě musí zaplatit .. je to sprosťárna
wit.cz
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xjerab08 29. 9. 2011 14:18

Vodafone - po zpoplatnění podrobného vyúčtování u tarifu Odepiš jsem ho (podrobné vyúčtování) okamžitě zrušil. S další fakturou jsem již podrobné vyúčtování nedostal, na faktuře však byl (nově) poplatek za podrobné vyúčtování.
Řešil jsem přes telefon, jakmile jsem řekl, že chci něco reklamovat, příjemný tón operátora byl pryč. Nesetkal jsem se příliš s ochotou a pochopením, prý jsem službu podrobné vyúčtování"využil", i když jsem žádné podrobné vyúčtování s fakturou už nedostal. Reklamaci nechtěli uznat, ale řekli, že mi "v rámci dobrých vztahů" teda na dalším vyúčtování částku vrátí.
To mě vytočilo, protože mi nešlo mi o těch pár korun ale o princip...
xjerab08
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lol7 29. 9. 2011 14:25

Reklamoval jsem u o2 7 (sedm!!!) faktur v rade pokazdy se stejnou chybou - byla zapoctena data za tehdy bezplatny portal o2 Active (cca 800kc navic kazdy mesic). Reklamace pokazde uznana. Pak mi dosla trpelivost a objednal jsem si internet v mobilu (stejne jsem chtel surfovat i na jinych webech), jinak verim, ze by to do dneska nevyresili a ja bych musel reklamovat znova a znova.

Edit: reklamaci jsem v techto pripadech podaval pouze ustne prostrednictim zakaznicke linky. Jako soucast reklamace jsem pozadoval posunuti splatnosti faktury.
Naposledy upravil lol7 dne 30. 9. 2011 09:32, celkově upraveno 1
lol7
Junior

Odeslat příspěvekod Anonymni 29. 9. 2011 14:27

mám 2 zkušenosti v tomto roce 2011 a obě se týkají O2.

toto se stalo cca před půl rokem
První situace: Aktivní balíček volej domů na 3 čísla, došla faktura na 4,5 tisíce...
Co jsem udělal: Volal jsem na infolinku co se stalo, došli jsme k tomu, že se volalo na čísla, která jsou ve skupině volej domů zdarma, tudíš nejspíš došlo ke špatnému vyučtování služeb.
Vyvrcholení: Normálně nám přeúčtovali fakturu a přišla již na správnou částku.

další věc se stala při prodloužení smlouvy
Situace: Volal jsem o prodloužení na infolinku, domluvil se: Tarif Senior, Volej domů a Net v mobilu.. Vše za cca 500 Kč/měsíc a k tomu Galaxy Ace za 1000,-
Co se stalo: přišel telefon, podepsala se smlouva, nic se neděje...
První problém: došlo vyúčtování 4,5 tisíce :shock: , říkám si ok. opět špatné vyúčtování.. podal jsem reklamaci přes infolinku..
Co se stalo: za měsíc došlo, že reklamace neuznána, všechno je v pořádku...Volám na infolinku co se děje... no co by se dělo, místo Senior tam je Neon S, a volej domů neaktivní... Bylo mi řečeno, že pokud je to firemní číslo, nelze Senior a s Neon S zase nejde volej domů, to mě vytočilo na maximu, protože při prodloužení smlouvy mi toto nebylo řečeno, sám mám vodafone a toto jsem vyřizoval pro matku, v O2 kličkách se vůbec nepohybuju... Doporučil jsem matce ať omezí volání a podal jsem stížnost na operátorku, která se mnou prodlužovala smlouvu, mezitím jsme aktivovali službu nejbližší, ale to až v půlce zúčtovacího období, tudíš naskočila další faktura na 2000,-... nyní je to stále v řešení a čekáme co bude... Je to prasárna největšího kalibru, ve vzduchu lítá 6,5 tisíce a oni na to maj 30 dní, když to člověk neřeší hned, tak z toho pak vznikají takovýhle maléry... nejsme nějací cigáni nebo tak, prostě platíme vždy tak jak máme, a tohle byla vyloženě bouda... jiná operátorka mi přislíbila, že do reklamace ještě napíše, že jsme nevěděli, že voláme s neaktivní službou (což je samozřejmě pravda)... no tolik náš příběh který pokračuje, jak dopadne dám vědět...
Anonymni

Odeslat příspěvekod tomas.kulda 29. 9. 2011 14:28

Taky jsem letos reklamoval fakturu, zatím poprvé, kdy bylo něco špatně. Jsem u O2, Jedna aplikace v mobilním telefonu si jednou stáhla aktualizaci, něco kolem 1 MB dat, staženo za méně než minutu. Ale nestačil jsem se divit, když si za to ve faktuře naúčtovali přes 700 Kč. Naštěstí stačil jeden hovor s operátorem, a rovnou uznali, že je to za 1MB naprosto nepřiměřené a celou částku mi během dvou týdnů vrátili na účet. Takže jsem spokojen, jindy jsem ještě žádnou reklamaci neřešil.
tomas.kulda
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků