To je podle jejich "Všeobecných podmínek".
Jenomže podle mě, je to nezákonné, protože tím dojde k jejich bezdůvodnému obohacení, dle Občanského zákoníku a tudíž na to nemají právo a Všeobecné podmínky jsou v tomto bodě neplatné.
Co vy na to?
-----------------------------------------
T-Mobile
Dle Všeobecných podmínek má zákazník právo na proplacení nevyčerpaného kreditu, poplatek za tuto službu je však 118 Kč!
V případě přenesení čísla je toto upraveno ve zvláštních podmínkách, kde T-Mobile říká:
TMCZ v podmínkách Přenesení čísla píše:Účastník předplacené služby Twist je oprávněn požádat TMCZ o proplacení
nevyčerpaného kreditu za podmínek stanovených ve Všeobecných podmínkách společnosti TMCZ. Nevyčerpaný kredit nelze přenést k jinému operátorovi. TMCZ proplatí nevyčerpaný kredit Účastníkovi do částky 2.500,– Kč na jednu SIM kartu v běžných lhůtách, v částce převyšující pak nejdříve po uplynutí 6 měsíců od posledního dobití kreditu.
Vodafone
Ve Všeobecných podmínkách (od 2.4.2008) má Vodafone toto ustanovení:
Vodafone píše:Upozorňujeme Vás také na to, že kupony není možné vrátit, a že Vám nemůžeme vrátit peníze za nevyužití kuponu nebo nevyčerpání kreditu ve stanovené lhůtě nebo
pokud dojde k ukončení smlouvy.
Pokud nestihnete dobít do doby platnosti kreditu, máte šanci získat propadlý kredit tak, že dobijete do 13 měsíců od posledního dobití. Poté je ale případný nevyužitý kredit ztracen nadobro.
I při přenosu čísla musíte svůj předplacený kredit využít a nemáte právo na případné vrácení nevyčerpaného zůstatku.
O2
U O2 máte po uplynutí platnosti SIM karty smůlu:
O2 píše:V případě Předplacených Služeb se Smlouva uzavírá na dobu určitou, a to na 12 měsíců. Pokud Účastník dobije Kredit do 12 měsíců od uzavření Smlouvy, Smlouva se prodlouží na dobu dalších 12 měsíců ode dne dobití Kreditu. Po každém následujícím dobití Kreditu v době trvání Smlouvy se Smlouva prodlužuje vždy na dobu 12 měsíců od posledního dobití Kreditu. V Provozních podmínkách nebo v Ceníku může být doba platnosti Smlouvy a podmínky jejího prodloužení stanoveny odlišně. Ukončením Smlouvy zbývající Kredit propadá a O2 nevyplácí za nevyčerpaný Kredit jakoukoliv náhradu ani nepřevádí jeho hodnotu na jinou SIM kartu.
Ani u O2 jsem nenašel zmínku o navrácení nevyužitého kreditu při přenesení čísla k jinému operátorovi.
Pokud nestihnete dobít do doby platnosti kreditu, máte šanci získat propadlý kredit tak, že dobijete do 13 měsíců od posledního dobití. Poté je ale případný nevyužitý kredit ztracen nadobro.