Reklamace- vrácení peněz/výměna u telefonu za dotovanou cenu

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod DanielR-EU 22. 5. 2008 18:02

Zdravím všechny,

dal jsem svoje HTCčko na reklamaci O2čku, doba měsíce vyprší zítra a mobil je stále někde na druhém konci republiky a opravujese, tudíž mě napadá jak to je když jsem si právě ten mobil koupil s tarifem, tak jestli kdyz budu chtit zpatky penize respektive budu chtiti nakej jinej mobil od nich, bude ten mobil taky za zvihodnenou cenu k tomu tarifu? Má s tím nekdo zkusenosti pls? Fakt by me to zajimalo na operatora se dovolat nemuzu... :) Tak predem diky za odpoved
---------------------------------------------------------
Snekac:
Vyjádření SOS:
Sdružení obrany spotřebitelů zde píše:Dotaz zodpovězený dne 03. 07. 2008
DOTAZ:
Chtěl bych se zeptat na následující problém. V rámci uzavření tarifu nabito 1200 s mobilním operátorem Vodafone, jsem před 21 měsíci obdržel dotovaný přístroj Motorola RAZR V3i. Faktura na přístroj zněla 5022,- Kč - dotace v návaznosti na tarif a prodejní cena 1,- Kč. Nyní mám přístroj po 4 reklamacích a hodlám uplatnit vrácení přístroje a nechci již žáden přístroj ale peníze zpět. Všude slyším, že dostanu zpět 1,- Kč. Jenže já tu dotovanou cenu na druhé straně vykoupil vysokým tarifem, jehož podmínky jsem splnil. Prosím o radu jak postupovat v případě požadavku na vrácení kupní ceny.
Děkuji
ODPOVĚĎ:
Pokud jste se rozhodl z důvodu většího počtu závad odstoupit od kupní smlouvy, pak máte skutečně nárok pouze na vrácení částky, kterou jste za telefon zaplatil, tedy ve Vašem případě 1,-Kč. Proto by pro Vá bylo výhodnější místo odstoupení od kupní smlouvy požadovat výměnu za nový kus. Volba je totiž podle § 622 Občanského zákoníku na Vaší straně.
Naposledy upravil Snekac dne 26. 3. 2010 21:33, celkově upraveno 3
Důvod: Poupraven nadpis
DanielR-EU
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod X-Brace 22. 5. 2008 18:29

Pokud ti nelefon nevrátí ve stanovený čas (tj 30 dní), tak pokud na tom budeš trvat ti musí vrátit peníze nebo vyměnit za stejný, popřípadě podobný (za podobnou cenu). Když máš tarif tak se spíš přikláním k tomu stejnému či podobnému.
@peroutka
X-Brace
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DanielR-EU 22. 5. 2008 18:37

jo to jo, takze si muzu vzit mobil ktery vyjde na stejnou cenu pri stejnym tarifu nebo plsu minus to bych doplatil jo?
DanielR-EU
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod X-Brace 22. 5. 2008 19:47

Jo, já to takhle už jednou udělal (u mě to byla 3. reklamace Siemense)
@peroutka
X-Brace
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DanielR-EU 22. 5. 2008 19:51

jj, no ja mam zatim druhou reklamaci vypinal mi displaj tak sem to reklamoval mobil mi prisel zpatky z reklamace a nesel zapnout :-D sem myslel ze je zabiju no hnedka sem to znova reklamoval no a na prodejne si to podle sledovani nechali dva tejdny a poslali to az po tech dvou tejdnech :-D takze silne pochybuju ze to stihnou..
DanielR-EU
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod zivan 23. 5. 2008 07:13

Cetl jsem, ze se meni servis, ted jedou oba. Pokud to posilaji do toho stareho, tak se te "oprave" neni co divit :-(
Lenovo Moto G5 Plus, Lenovo Thinkpad X220 (12,5" IPS, i5-2410M, 16GB RAM, 500GB mSata Samsung 850 EVO + 1TB Samsung HDD) + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Pokročilý

Odeslat příspěvekod pete.vlk 23. 5. 2008 08:19

2 měsíce jsou extrémně dlouhá doba.ze zákona na to opravdu mají měsíc!byl bych neústupný a nenechal se odbýt.jsi v právu.pokud tě ale např stál telefon k tarifu korunu - můžeš si vybrat zase telefon za korunu nebo dražší a doplatit si.
Nokia 8800 Carbon Arte, nově iPhone 3GS 16GB
když máš v p*deli deštník,neotvírej ho
pete.vlk
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod andre (novy) 23. 5. 2008 08:41

no nemuzes si vybrat jakykoliv telefon, je tzv. tabulka zamenitelnych typu ze ktere se muzes vybrat, budto telefon z kategorie stejne jako je ten tvuj a nebo z nizsi. Pokud ti telefon do doby dane zakonem neopravili tak mas samozrejme narok na vraceni penez nebo vymenú za jiny telefon. Na prodejnu musis prijit s kompletnim balenim vcetne zarucniho listu nebo danoveho dokladu.
,,The World is not Enough"

Blackberry 9700 Bold
andre (novy)
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod toxic_woxit 23. 5. 2008 13:27

Už jsem to psal jinde, ale není nutné kompletní balení (pokud je tím myšlena krabice, návody apod). Stačí přístroj a příslušenství - sluchátka, adptér, CD se software....
Dokonce ani není nutný ZL a doklad o koupi, stačí prokázat že přístroj byl koupený právě tam kde žádám o vrácení peněz - je to ve výkladu příslušného zákona a potřebné doklady si prodejce snadno dohledá, pokud nechce dělat zbytečné průtahy.
Kdysi mi vrátili ve značkové prodejně peníze za jeden Siemens který měl x-tou reklamační závadu a já si jako na potvoru zapomněl krabici s kompletními doklady v práci - napřed chtěli i to CD se softem ale pak nad tím mávli rukou.
Upozornenie administrátora: nevkladajte do podpisu linky
###########
Mé upozornění pro milého neznámého pana administrátora: Mýlíte se. Toto nebyl, není a nikdy nebude link: forum.n73.eu.
A proto znova:
Bydlím na forum.n73.eu
toxic_woxit
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod goob 23. 5. 2008 13:45

Hlavní je se nedat, mít vše podložené. Kamarád takhle řeší s O2 to, kvůli čemu od VF odešel k nim a to, že už pět měsíců nejsou v pořádku faktury, reklamace trvá už dva měsíce, atd. Přijde mi, jako by přebrali "bordel", který byl v Českém Telecomu... Jinak fakt nevím...
goob B-]

ZÁKLADY PRAVOPISU: ne "já sem", ale "já jsem". Ne "standart", ale "standard". Ne "hold", ale "holt". Ne "ženy, mobily, ryby, atd. byli", ale "byly". Nebo jste tak neschopní, že neumíte pár jednoduchých pravidel...?
goob
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DanielR-EU 26. 5. 2008 13:56

toxic_woxit píše:Už jsem to psal jinde, ale není nutné kompletní balení (pokud je tím myšlena krabice, návody apod). Stačí přístroj a příslušenství - sluchátka, adptér, CD se software....
Dokonce ani není nutný ZL a doklad o koupi, stačí prokázat že přístroj byl koupený právě tam kde žádám o vrácení peněz - je to ve výkladu příslušného zákona a potřebné doklady si prodejce snadno dohledá, pokud nechce dělat zbytečné průtahy.
Kdysi mi vrátili ve značkové prodejně peníze za jeden Siemens který měl x-tou reklamační závadu a já si jako na potvoru zapomněl krabici s kompletními doklady v práci - napřed chtěli i to CD se softem ale pak nad tím mávli rukou.


kupoval sem to pres net, ale reklamoval sem to tady u nas ve meste, operator mi rekl ze uz je to vec toho servisu kterej sem si na reklamaci vybral, danovi doklad sem nekde zahrabal a nemuzu ho najit baleni mam ale kompletni, a zarucni list tam maji oni takze si du zejtra pro novej telefon :-D
DanielR-EU
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod (CZ)Mirek 8. 6. 2008 15:10

Jsem zjistil, že T-Mobile nejspíše přistoupil na nový systém řešení reklamací mobilních telefonů.
Pokud si na značkovce koupíte mobil, třeba za 7499 Kč a za rok a půl máte 3 závady a chcete vyměnit za jiný mobil, tak nebudou brát původní pořizovací cenu mobilu, ale podívají se za kolik se ten váš typ doprodával a zjistí, že třeba před půl rokem stál už jen 3999 Kč a nabídnou vám nový jen do ceny 3999 Kč.

Platí to prý pro Twist sady a možná i pro telefony koupené samostatně.
By mě zajímalo, protože tuto informaci nemám ověřenou, jestli to je pravda a nebo ne, a jaké máte s tímto zkušenosti?
Jestli to je pravda tak hnedka píšu sprosťárnu na Sdružení Obrany Spotřebitele s tím, ať mi dají na to svůj názor!
mobily: T2288R > OT311 > T192 > S25 > MT50 > M55 > MC60 > CT65 > OT303 > K300i > ME75 > K750i
Internet: garantovaná linka 4 Mbps
Disky: 200 GB Seagate, 250 GB Seagate, 640 GB Western Digital
(CZ)Mirek
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal P 8. 6. 2008 16:34

Potom to chce trvat na vrácení kupní ceny. Nárok na ni máš.
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod andre (novy) 8. 6. 2008 19:36

tohle same plati i u O2 a to same platilo i u Eurotelu a nezmenilo se to. Je to vcelku logicka vec. Mas moznost vymeny za stejny telefon pokud je v nabidce, pokud neni tak za vykonostne a cenove srovnatelny typ coz samozrejme po roce a neco nebude typ telefonu z puvodni cenove kategorie a nebo mas moznost na navraceni penez. Nejvyhodnejsi samozrejme je nechat si vratit penize. Ta vymena za srovnatelny typ je vyhodna spise pro telefony z nizsi porizovaci cenou, tam se da v nekterych pripadech i vydelat a vymenit za mnohem lepsi model.
,,The World is not Enough"

Blackberry 9700 Bold
andre (novy)
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod (CZ)Mirek 8. 6. 2008 19:41

Dle zákona je prodejce povinen vyměnit původní věc za novou, která je značkou, typem a jakostí shodná s původně reklamovanou věcí. Není li taková výměna možná, má člověk nárok na vrácení peněz.
mobily: T2288R > OT311 > T192 > S25 > MT50 > M55 > MC60 > CT65 > OT303 > K300i > ME75 > K750i
Internet: garantovaná linka 4 Mbps
Disky: 200 GB Seagate, 250 GB Seagate, 640 GB Western Digital
(CZ)Mirek
Junior
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků