Tomáš Doseděl píše:Myslím, že je rozumné účtovat první minutu celou. Operátorovi vznikají nějaké náklady se spojením hovoru (např. musí volajícímu do sluchátka pouštět vyzváněcí tón, což je v podstatě hovor, vyhradit prostor v síti apod.), tak je musí nějak kompenzovat... Další minuty by ovšem měly být účtovány po sekundách
Ponechme stranou fakta, že si tyhle věci operátor účtuje jinde, nebo také, že od několika lidí za vyzváněcí tóny inkasuje měsíční poplatky, atd...
Nemyslím si, že sestavení hovoru je tak nákladné. Dokonce to vím. Na druhou stranu jsem taktéž zastánce fair2fair, tedy aby se první impuls účtoval po 30 vteřinách. Šlo to tak v začátcích, muselo by to jít i teď. A pokud zavedou účtování prvních 30 sekund, pak by bylo vhodné pokračovat po vteřinách. V současné situaci by pro nás bylo zadostiučiněním i 30+30, ale to předbíháme. Myslím, že 30+1 je v zásadě praktika fair2fair, aneb já tobě, ty mně.