Problém s turbem (asi)

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod saesa 25. 4. 2017 15:42

Zdravím,
dneska jsem jel do práce a ve městě jakoby mi vypnulo turbo, musel jsem podřadit a auto bylo téměř bez výkonu. Dále jsem musel přes kopce a tam jsem měl velkej problém, musel jsem jel na trojku a auto mělo ještě problém aby to vytáhlo, jinak jezdím v pohodě na 4 tenhle kopec a zrychluji. Při 1 slyším turbo pískat trošku, ale při dalších už mám problém ho zaslechnout a při 4 a 5 ho neslyším vůbec. Diagnostika nic nenašla ani na palubce se nic nerozsvítilo.
Zdá se mi že to začalo po každé dělat při zahřátém motoru, i odpoledne po práci mi přišlo že to zase táhne a problém nastal až v kopcích kde jsem ztratil výkon a motor byl zahřátej.
Dočetl jsem se že by to mohl být EGR ventil, vadnej filtr vzduchu, váha vzduchu. Nemáte někdo prosím nějakou radu nebo podobnou zkušenost?

V motoru je novej olej a filtr cca 2000 km. Jedná se o Fabia I. r.v.2000, 1.9 TDi, 74kw.
saesa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 25. 4. 2017 15:45

Daj to do servisu, cez internet ti to neopravime.
TDI ti oservisuje kazdy mechanik a kludne moze byt turbo K.O.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod saesa 25. 4. 2017 15:52

Právě že to nechci dávat do servisu. Hodila by se mi spíše rada abych věděl čím začít na co kouknout. Kdyby bylo turbo k.o. tak by neběželo při studeném motoru ne? Nebo při zahřátým při rozjíždění.
saesa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 25. 4. 2017 16:02

Tak sa chod odviest na studenom motore ci ti to pojde na 4ke a 5ke.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neurotic 25. 4. 2017 16:08

:oboze nerozumíš tomu a do servisu nechceš tak co vlastně chceš?
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod evlo 25. 4. 2017 16:24

Nebo vstrik
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 25. 4. 2017 16:24

internetovou radu zadarmo
:hm já bych to turbo demontoval a pokud to bez něj pojede stejně špatně jako teď s ním, tak je vadné, koupil bych nové. A nebo si koupil nálepku SDI a strhl TDI. To by mohlo vyjít nejlevněji.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod saesa 25. 4. 2017 16:39

Neurotics: tyhle komentare presne miluju, chtěl bych poradit, proto sem píšu. Každej nějakej začíná a každej se musel ptát. Nechci to dávat do servisu, kde každýho jen oje*ou a zaplatí si dvakrát tolik.

Nastartoval jsem a odpojil jsem váhu vzduchu, motor běží furt stejně. Zkoušel jsem to několikrát. Je tedy váha v pořádku nebo ne, když je to beze změny po odpojení?
saesa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 25. 4. 2017 16:45

2000 fabie bude vnt, ne?

-- 25. 4. 2017 17:48 --

MaF bude u turba irrlevatni, jestli chceš řešit váhu, tak map, ale napřed bych zjistil jak je vlastně ovládána wastegate turba.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 25. 4. 2017 16:50

No divny je především to,ze se nerozsviti kontrolka a nejsou ulozeny chyby, podle projevu se jedna o typicky nouzovy rezim motoru.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 25. 4. 2017 16:52

Kdyz je sekle vnt pokud to ma. Pak to podle me svítit nemusí.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 25. 4. 2017 17:02

vypadlej podtlak ovládání vgt nebo obtoku nevim co tedle motor má
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 25. 4. 2017 17:04

Taky se myslim sralo ovladani chcipaci klapky v sani, to pak myslim RJ nepoznala, na to bych se taky zameril.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 25. 4. 2017 17:10

saesa píše:Nechci to dávat do servisu, kde každýho jen oje*ou a zaplatí si dvakrát tolik.

Koupil sis naftu tak plať
anonym

Odeslat příspěvekod saesa 25. 4. 2017 17:16

Tak váha vzduchu ukazuje na VAG při nastartování 1.54 až 1.64 lb/min. To je v pořádku?
Takže kdyby to bylo v nouzáku kvůli turbo tak by to hodilo chybu na diagnostice? To zjistím prosím jak je ovladáná wastegate turba? Musím rozdělat, nastartovat a sledovat?
Dobře, škrtící klapku máš na mysli?
saesa
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků