Twingo 2014 - bude RenaultSport?

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod D1.8T 7. 9. 2014 15:51

Nový Twingo dorazilo na český trh. Je to malý líbivý autíčko. Přichází s dlouho nevídanou koncepcí (čest vyjímkám) motorem umístěným vzadu a pohonem zadních kol.

Tady odkaz na ceník, na poslední 7. stránce je tabulka technických specifikací pro obě v současnosti nabízený verze.

http://www.renault-local.cz/pdf/ceniky/cenik_twingo.pdf

Na fotkách se zdá úzký a vysoký. Při pohledu na rozměry je to pravda, d/š/v 3595/1646/1554. V porovnání se CityGo je o 32mm delší, 1mm užší a 76mm vyšší. Hurvínek jako etalon úzký kozy je o 4mm užší a 56mm nižší. 8-D Doba si žádá stavět auta na výšku, lidi pak sedí jako na židly a nezaberou v podélným směru tolik místa. Bojim se, jestli už tohle nebude přehnaný.

Dodávaný motory jsou zatim vhodný jen pro městský a příměstský ježdění, tak bychom si mohli zaspekulovat jak to vypadá s RS variantou. Jsem fascinovanej myšlenkou na miniauto s motorem vzadu postavenýho RenautSportem jako reinkarnace R5 maxi.
Po netu už se spekuluje, že Twingo RS bude, přestože Renault jeho vznik původně odmítl. Doměnky se teď točí kolem motoru. Ideově by se v duchu doby očekávalo, že bude silnější než předchozí RS. To mělo 133k. U Clia RS bylo navýšení výkonu u posledních tří generací jen kosmetika, očekával bych teda něco kolem 135-140k, při udržení hmotnosti pod jednou t by šlo o 140k/t a byla by dostatečně zachována subordinace, Clio RS má zhruba 166k/t. Otázka je z čeho to dostanou, údajně se do twinga nevejde čtyřválec. Info je samozřejmě JPP, znamenalo by to, že musí nastoupit tříválce a to už se 135k zdá jako celkem dost při jejich objemu. Pak je tady otázka převodovky, diffu atd. Předpokládám, že zůstane 5°MT a open diff. Zázraky se dít nebudou.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salam01 7. 9. 2014 15:54

Není to trochu nápadně podobné pětistovce?
salam01
Obecní blb
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 7. 9. 2014 15:55

Když koukám na fotku volantu, Renault si odpustil ergonomickej fail s plastem u Clia, ale od pohledu vymyslel novej a palce nemají vybrání na příčkách pro snadný "zaháknutí". :-l

-- 7. 9. 2014 16:57 --

salam01 píše:Není to trochu nápadně podobné pětistovce?


Koncepcí původní pětistovce i šestistovce. Designově bych ani neřekl. Dvoudveřovej koncept proti čtyřdveřovýmu. Možná v nějakých detailech.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 7. 9. 2014 16:00

Pak treba sport twingo bude mit vykousnuti na volantu pro palce, blondynky po meste tam stejne cpat palce nebudou...
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 7. 9. 2014 16:02

Podle mě je to klasická "ženská kabelka" do města a sportovní verze se k tomu nehodí.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod D1.8T 7. 9. 2014 16:04

Z historickýho pohledu je Sport verze nutnost.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 7. 9. 2014 16:06

Ale jak to myslis ze by to mohlo byt tak je to jiste zajimave, ale ja bych stejne nekoupil ano kdybych na to mel...
To clio IV rs kdybych na to mel me laka stale
200koni turbo automat :)
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 7. 9. 2014 16:09

Kdyby vyhodili zadní sedačky a zadní dveře nechali pro servisní účely, tak tam můžou mít V6tt, samosvor i šestikvalt. RenaultSprot toho byl ještě donedávna schopnej a byla by to pecka. Řidičská i reklamní.
A s odkazem na historii nemyslim jenom na Clio V6, ale třeba Espace F1. :love:
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 7. 9. 2014 16:11

První generace Twinga žádnou sportovní verzi neměla.
BTW Následovníkem R5 je řada Clio.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Pajjoun 7. 9. 2014 16:13

Ale Clio narostlo do jinejch rozměrů. Teď už tomu odpovídá spíš Twingo.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 7. 9. 2014 16:16

Vse roste, sem si spletl stareho accorda , sem myslel ze je to civic podle velikosti :)
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 9. 2014 16:20

D1.8T píše:Z historickýho pohledu je Sport verze nutnost.

Souhlas
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 7. 9. 2014 16:21

Já včera potkal nějakou tojotu. Myslim že ze 70. let. Nebo 80. Asi Corolla, jestl ise v tý doě dělala? Nevim, musel bych pogooglit. A to bylo tak strašně malý. Neuvěřitelně i oproti dnešnim kompaktum. :-)
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 7. 9. 2014 16:22

Pajjoun píše:Kdyby vyhodili zadní sedačky a zadní dveře nechali pro servisní účely, tak tam můžou mít V6tt, samosvor i šestikvalt. RenaultSprot toho byl ještě donedávna schopnej a byla by to pecka. Řidičská i reklamní.
A s odkazem na historii nemyslim jenom na Clio V6, ale třeba Espace F1. :love:


Finančně by to bylo mimo. Když to udělaj jako výkonovýho konkurenta pro SSS, bude to stát 4kila a budu si to moct třeba koupit. :--

-- 7. 9. 2014 17:22 --

Pajjoun píše:Ale Clio narostlo do jinejch rozměrů. Teď už tomu odpovídá spíš Twingo.

tak, tak
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 7. 9. 2014 18:30

skica

Obrázek

foto z testování 8-S

Obrázek
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků