Vymazanie osobných údajov u predošlých operátorov

O slovenských operátoroch a ich službách (Orange, T-Mobile SK, O2 a ďalší)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Slamka 29. 4. 2010 19:56

Vie mi niekto povedať ako postupovať so žiadosťou o vymazanie osobných údajov z databázy predchádzajúceho operátora a zároveň vymazania osobných údajov zo spoločností ktorým tieto údaje poskytol operátor???

Prečo?
3. januára 2010 som sa konečne zbavil ťarchy menom Orange a prehupol som sa na O2. Myslel som si že mám konečne kľud od otravných reklamných SMS čo posiela Orange, otravné maily a podobne. Mýlil som sa...
25. marca 2010 mi prišiel mail od Orange - Časopis MY.. :oboze
V ten deň som obratom napísal mail so žiadosťou o vymazanie mojich osobných údajov z ich databázy a aj z databáz firiem ktorým oni poskytli moje údaje. Upozornil som ich že ak tak neurobia, postúpim to vyššie.
Na druhý deň som dostal od nich univerzálnu odpoveď, ktorú tam asi píše robot, lebo nič podstatného v tom napísané nebolo, len že mi už Časopis MY nepríde..
Dnes, 28. apríla 2010 som dostal ďalší mail - spoločnosť 2Muse bola "vraj" poverená spoločnosťou Orange vypracovať pre nich prieskum spokojnosti zákazníkov ktorí vyplnili nejaký formulár na stránkach Orange... :oboze Ja som samozrejme žiadny formulár nevypĺňal a podľa mňa spoločnosť Orange žiadne vymazanie údajov neurobila.

Otázka - ako im zavariť? Mail s mojím nesúhlasom so spracovaním osobných údajom mám odložený. Komu to posunúť aby to riešili? Aby z toho mali problém???? >:-( >:-( :grr: :grr:
Slamka
Junior

Odeslat příspěvekod nitram47 29. 4. 2010 21:20

za 4 mesiace ti pridu 2 maily a robis z toho vedu. keby to bolo castejsie...

k problemu: skus im napisat na http://www.orange.sk/web/onas/kontakt/form.html ze chces vymazat osobne udaje. mozno to bude treba potom poslat aj pisomne(neviem).
hard to the core

⇛Nie je umenie smiať sa keď sa ti chce plakať, ale vypiť keď sa ti chce grcať.
nitram47
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alla66 29. 4. 2010 21:31

Nemáš niekde uložené meno a číslo osobného operátora? Zavolaj mu a vysvetli aký máš problém.
PS: Ak si nezničil faktúry z Orange, nájdeš tam uvedené meno aj číslo operátora ;-)
Ak zlyhali všetky pokusy, treba si prečítať manuál♥
alla66
Junior

Odeslat příspěvekod Slamka 29. 4. 2010 21:35

Sorry, ale ide mi o princíp. Neželám si aby moje osobné údaje mal kade-kto. A neželám si cudzie telefonáty od rôznych marketingových spoločností a rovnako si neželám aby ma obťažovali mailom.
Platím im za služby, tak nech mi dajú pokoj. V prípade Orange im už za služby neplatím tak mi majú dať pokoj dupľom..
Každá normálna spoločnosť keď "obťažuje" mailom má na konci návod ako sa odhlásiť a dokonca im to funguje. Tento Orange je v tomto smere chameleón!!
Štval ma reklamami kým som bol tam, aj to bol dôvod prečo som odišiel. A teraz ma obťažuje stále??

Áno, faktúry mám, dobrý nápad. Zavolám mu..
Slamka
Junior

Odeslat příspěvekod minnnno 22. 5. 2010 13:45

Vymazť údaje nie je možné vôbec. Operátor má právo a dokonca aj pvinnosť (podľa zákona) viesť tvoje údaje v systéme (tuším nejakých 5 rokov). Napríklad na základe nariadenia súdu je povinný operátor poskytnúť výpis volaní a to aj v prípade ak už číslo nie je aktívne. Staci ak zavolas na 905ku a do tyzdna mas pokoj.
minnnno
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tomino.ke 24. 5. 2010 21:45

Som dlhoročný zákazník Orange a doteraz mi časopis MY nechodí na mail, aj keď môj mail majú poznačený ako kontaktný.
Prečo?
Lebo som sa SÁM neprihlásil na odber, do mailing listu.
Je naivné si myslieť, že keď niekto niekam prejde, automaticky bude vyradený z niekadiaľ, kam sa sám prihlásil, k tomu nemuseli spárovať adresu s konkrétnou osobou (časopis môže dostávať aj nezákazník). Na žiadosť ťa vyradili zo zoznamu (aké zložité). Ak si im to chcel natreť, dali ti možnosť vyplniť dotazník spokojnosti a tam im to nandať na plné pecky.

K tomu Orange zasiela najmenej reklamných správ zo všetkých. Aj to len tým, ktorý s tým vyslovene súhlasia. Inak nie.
Kedysi Orange robil kampaň. Kto dal súhlas so zasielaním reklamy, dostal sa do losovania o vecné ceny. Zas to musel urobiť človek sám.
Na O2 sim mi chodia reklamné sms aj bez môjho súhlasu (aj proti nesúhlasu). Keďže je to 1-2 raz za čas, ok. T-Mobile som zrušil práve pre reklamu, kde napriek niekoľkým požiadavkám, reklama neustále chodila (maily zasielajú doteraz, cez dimar. Nastavil som mail filter a koniec).
Za to Orange mi zaslal reklamu len na jedno číslo. Minulý rok s kabrioletom (za to O2 na všetky).
Predajca pri tom paušále zaškrtol súhlas so zasielaním reklamných správ a mne to uniklo. Stačilo napísať mail, žiadosť o ukončenie zasielania reklamných správ.

Minulý rok:
T-Mobile aj 5sms s kabrioletom denne
O2 podobne ako T-Mobile (teraz s bytobraním len jediná sms na číslo)
Orange dokopy 3 sms na jedno číslo zo 4.
- najhoršie bolo keď chodili súčasne, ohromné skupinové pi pi pi (doma i v práci)

Slamka, miesto silných rečí si mal zavolať operátora, navštíviť predajňu, napísať mail, slušnou formou im oznámiť, aby vyradili tvoje údaje z marketingových databáz.
Ako písal minnnno, Orange je povinný uchovávať osobné údaje. Po tvojom odchode neskartujú faktúry ktoré majú a musia mať archivované, rovnako ani zmluvy a iné dokumenty lebo to ty chceš. Jediné čo môžu, vyradiť ťa z marketingovej databázy. V marketingovej databáze sa zväčša nachádzajú len údaje ako mail, telefónny kontakt na zasielanie mailov a sms. Zväčša sú to to jediné údaje ktoré tam sú. Rodné čísla, čísla dokladov sú prísne regulované, firmám hrozia vysoké pokuty. Toľko k tým tvojim osobným údajom.

Aby si mohol naďalej byť za principiálneho siláka, tu sa môžeš sťažovať, zavariť Orange:
Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky http://www.dataprotection.gov.sk/
Slovenská obchodná inšpekcia http://www.soi.sk
Telekomunikačný úrad SR http://www.teleoff.gov.sk
tomino.ke
Junior

Odeslat příspěvekod e1 26. 5. 2010 00:50

Nejaké základné info o produktoch Orange posiela aj sám, a to formou SMS, ale naozaj to nie je množstvo ktoré by človeka zabilo. Ja osobne nemám rád ani toto, tak mám od roku 2006 nastavenú vlastnosť, že som vyňatý z telefonického aj SMS-kového kontaktovania. Odvtedy sa mi stalo 2x že prišla SMS, v oboch prípadoch vraj zlyhal ľudský faktor a zabudli odfiltrovať zo zoznamu tých zákazníkov ktorí si neželajú dostávať ponuky. Ono to totiž funguje tak, že sa podľa nejakých parametrov (počet hovorov, výška faktúr, atď.) vyberie nejaká skupina zákazníkov a im sa hromadne zašle to čo sa zašle, s tým že pred zaslaním alebo ešte počas výberu sa odfiltrujú zákazníci ktorím si neželajú dostávať komerčné ponuky. Vlastnosť akú mám ja si môžete dať nastaviť ak zavoláte svojho fakturanta/operátora a požiadáte ho aby vám takúto vlastnosť nastavil.
e1
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků