Po 4 záručních opravách během 2leté záruční doby mám nyní možnost vrácení peněz za Sony Xperia Z3 Compact a rád bych se zeptal na nějaká doporučení, zda zvolit nějakou alternativu, nebo zůstat u téhož.
Co se týče velikosti i funkčnosti mně Z3 vyhovovala téměř ve všem. Potřebuji kombinaci možnosti jednodušší manažerské práce (dokumenty, maily, facebook, web) s GPS navigací při turistice, běhu či geocachingu (i za deště či mrazu). Problémem byla neustále se přehřívající baterka (což se opravami nevyřešilo, je to asi vlastnost výrobku), poměrně malá výdrž baterky (řešil jsem to powerbankou), ne příliš přesná GPSka, nedostatečná kapacita vnitřního 16 GB úložiště (občas jsem musel promazávat aplikace, aby to nekřičelo, že se už to tam nevejde), hraniční velikos SD karty (60 GB) křehkost zadní části mobilu (řešil jsem to různými pouzdry).
Během 2 let záruky se ovšem vyskytly tyto závady: samovolně prasklé zadní sklo, vadná základní deska, vadná baterie a rozklížený displej. Během 2 let strávil mobil celkem 40 dní v záručních opravách.
Teď váhám, zda si jej nechat vyměnit za nový (případně nechat vrátit peníze a koupit si tentýž nový), nebo zda mám hledat nějakou alternativu. Pro první variantu by mluvilo to, že jsem na něj zvyklý, ty funkční nedostatky se daly skousnout, investoval jsem do ochranných pouzder, powerbanky a držáku do auta, mám v něm vše rozchozené a je určitá naděje, že ony závady (včetně přehřívající se baterie) byly vlastností jen toho mého kousku.
Pro druhou variantu (koupi jiného druhu mobilu) pak mluví to, že by snad bylo možné najít něco s větší kapacitou baterie, možná i s výměnnou baterií, větší kapacitou vnitřního úložiště a SD karty a něco, co je také dostatečně odolné v přírodě (i za cenu nějakého menšího připlacení si).
Prosím zkušenější o případné vaše tipy. Díky moc.