Emtéčko v síti O2 - obecná diskuze

O virtuálních operátorech a jejich službách

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Petr T. 22. 7. 2014 00:08

Roger73 píše:Petr T.: A jestli mohu, hovory se tedy v sámošce zobrazují průběžně (byť se zpožděním) s konkrétními tel. čísly a s časy jednotlivých hovorů?

Přesně tak: datum, čas, volané číslo, délka hovoru, cena hovoru (nebo SMS).
V roamingu se takto zobrazují i příchozí hovory, což bývá běžné i u jiných opů, protože bývají placené, ale zde se zobrazují, přestože jsou zdarma.

S tím inkasem to chápu stejně jako Ty: operátor se výšku limitu podle mého názoru nemá nárok dozvědět, pouze tlačí na zákazníka, aby si nastavil dostatečně vysokou částku, a chce vědět, jakou (teď nemluvím o emtéčku, ale obecně, u emtéčka jsem to inkaso zatím nenastavoval). Ale když mu sdělím nějaký jiný limit, než ve skutečnosti je, tak si myslím, že na to nemůže přijít jinak, než když na ten limit narazí. Ale jistě to taky nevím.
Petr T.
Junior

Odeslat příspěvekod Roger73 23. 7. 2014 14:30

slavo963 píše:Hodne jezdim po zahranici, je jeste nejaky operator, ktery ma prichozi hovory v EU za 0.- a mesicni pausal jedefakto 29.-?


Tak teď jsem to našel. Příchozí hovory v EU roamingu zdarma má podle svého ceníku taky ještě 3ton. Jejich ceník je však podstatně míň přehledný než u Emtéčka. Sice uvádí, že mají i předplacené tarify, ale pokud jsem to z toho nepřehledného ceníku s pár pravopisnými chybami (majitelé budou pravděpodobně Rusové) správně pochopil, tak požadují dobíjet min. každé 3 měsíce, což minimální útratu (pokud člověk moc nevolá) značně prodražuje. Takže se mi zdá, že by se u nich mezi předplacenkami ani mezi paušálními tariofy neašel tarif, kde by se min. měsíční platba blížila těm 29 Kč u Emtéčka. Navíc i sazba za odchozí hovory v EU je vyšší, činí 3,50 Kč.

Celkově mám z jejich stránek zatím bohužel pocit, že (potenciální) zákazník nemá dosatek informací hl. o jejich cenách a že kdyby byl nějaký problém s operátorem, tak se nemusí snadno domoci svých práv. Jak jsem psal , pravopisné chyby taky nepůsobní zrovna seriózně.

-- 26. 7. 2014 13:29 --

Tak teď jsem dostal odpověď od O2 Guru, že volání do Emtéčka ze sítě O2 je bráno jako volání v rámci vlastní sítě. Tedy dobrá zpráva pro ty s neomezeným tarifem v rámci O2 a další argument ve prospěch Emtéčka - uživatelé neomezených tarifů v rámci O2 mohou na čísla Emtéčka volat zdarma, i když tato čílsa jsou zrovna v EU (zdarma pro obě strany).

Ještě odcituji několik detailů, které mi mailem upřesnili z Emtéčka (pod očíslovanými odpověďmi jsou moje původní otázky):

Dobrý den,
1. Za aktivaci sim karty s novým číslem se neplatí, poštovné k Vám je na účet firmy.

2.339 a více minut - již se dále neúčtují. Ano, nabízíme jeden Flexitarif.

3. Ano smlouvu uzavíráte na dobu neurčitou s měsíční výpovědní lhůtou.

4. Ano, pokud si platí VPN voláte těm číslům, která se nacházejí v EU zdarma. Ano takovéto hovory jsou pro obě strany zdarma. Ano pokud se bude vyskytovat zákazník s VPN v EU bude mít odchozí hovor za 2 kč a sms za 1 kč.

5. Předvolba je +420. Zákazník dostává přidělené číslo.

Přejeme pěkný den
EMTÉČKO
-----------------------
Dobrý den,
mohli byste mi prosím ještě upřesnit několik věcí k Vašim tarifům?

1. Jaký máte poplatek za aktivaci simky s novým číslem a za převod čísla od jiného operátora, kolik je poštovné, nebo jsou nějaké další náklady spojené s aktivací mobil. tarifu?
2. Jak je omezeno to neomezené volání, které se aktivuje po provolání 338 minut, tedy po provolání kolika dalších minut se hovory začnou opět účtovat a jakou sazbou? Nebo snad to neomezené volání není vůbec nijak omezeno?
Tarif nabízíte pouze jeden, ten Flexitarif?
3. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou, tedy bez závazku?
4. Pokud si zákazník platí to VPN, může neomezeně volat zdarma z ČR i těm číslům Emtéčka, která se zrovna nacházejí v EU roamingu? Takové hovory by potom tedy byly pro obě strany zdarma?
Pokud je naopak zákazník s aktivním VPN v EU roamingu, tak bude volat ostatním číslům Emtéčka v ČR nebo jinde v EU za 2 Kč/min., i když si platí to VPN? Tedy funguje to tak, že VPN se při volání z roamingu neuplatňuje?
5. Jakou předvolbu mají nově aktivovaná čísla? Dostává nový zákazník na výběr z více čísel nebo je číslo přiděleno?

Děkuji moc za Vaše odpovědi
Roger73
Junior

Odeslat příspěvekod Petr T. 7. 8. 2014 22:16

Roger73 píše:5. Jakou předvolbu mají nově aktivovaná čísla?
5. Předvolba je +420.

Tohle jste myslím nechtěl slyšet, že ... ;-) Já mám 792 3xx xxx. Podle číslovacího plánu ČTÚ jsou to čísla z přídělu O2.
Petr T.
Junior

Odeslat příspěvekod pe.kova 8. 8. 2014 09:53

To je spatne, ac si to totiz spusta lidi neuvedomuje, tak s temahle cisly je nyni velky problem, protoze na ne nelze dorucit zpravy z banky, z ruznych portalu a tak, protoze na ne systemy nejsou pripraveny a automaticky je vyhodnoti jako spatne/falesne. Tak na to pozor :)
pe.kova
Junior

Odeslat příspěvekod Petr T. 8. 8. 2014 10:15

No, to věřím, protože dokonce samotné O2, coby držitel přídělu, s nimi má problémy. Teprve před 4 dny se mi podařilo u O2 vyškemrat, aby na ně umožnili odesílat SMS z jejich SMS brány (a stejně jsou placené, ačkoliv by neměly). Ale to, že to číslo neumí přiřadit jejich (O2) automatická infolinka o operátorech na čísle *33 ani jejich aplikace na webu pro zjištění přenesených čísel, tak to mi slíbili zprovoznit až během několika měsíců.

Naštěstí jsem to pořídil dceři především kvůli bezplatným příchozím hovorům v roamingu v rámci EU, kde je teď na delším studijním pobytu :-)
Petr T.
Junior

Odeslat příspěvekod Roger73 8. 8. 2014 12:39

Petr T. píše:Tohle jste myslím nechtěl slyšet, že ... ;-) Já mám 792 3xx xxx. Podle číslovacího plánu ČTÚ jsou to čísla z přídělu O2.


A z jaké SMS brány od O2 ty smsky do Emtéčka posíláte, jak píšete? Z té sms.1188.cz nebo mojeo2 nebo ještě nějaké jiné?

A nemáte náhodou zkušenost, jestli na to Vaše emtéčko lze volat zdarma z neomezeného tarifu v rámci O2 popř. zda lze z předplacenky O2 Nadlouho volat až hodinu za 6 Kč? Případně (a to asi chci hodně) neměl byste možnost to vyzkoušet?

Upozorňuje emtéčko nějak na to, že se člověk v průběhu měsíce dostane při volání do levnějšího pásma nebo si to prostě musíte hlídat v té sámošce?
Tam je zajímavé (taky tročku podivné), že za určitého stavu provolaných minut ke konci měsíce se vyplatí ještě provolat nějaké minuty navíc, aby si člověk zlevnil fakturu. Tam je otázka, jestli by to nemělo probíhat automaticky, kolik lidí si to bude hlídat? Aspoň zase člověk ví, že nad těch tuším cca 475 měsíčně neprovolá.
Roger73
Junior

Odeslat příspěvekod Petr T. 8. 8. 2014 15:12

Roger73: Měl jsem na mysli SMS z brány v MOJE O2.

Pokud jde o volání ze sítě O2, Guru mi nejprve (17.7.) sdělil, že se volání do Emtéčka účtuje jako volání do sítě O2. Posléze (21.7.) poopravil, že toto platí obecně pro čísla provozovaná Moraviatelem, ale konkrétně pro Emtéčko na to nelze přesně odpovědět, a že to nechá prověřit. 30.7. sdělil, že volání do Emtéčka je skutečně bráno jako volání na čísla O2 - tudíž v rámci tarifů FREE zdarma, do budoucna je však plánováno zpoplatnění těchto hovorů.

Protože SIM s tarifem NA!DLOUHO mám, chystám se už delší dobu to otestovat v praxi, ale zpravidla mám vždy po ruce i firemní mobil s neomezeným voláním do všech sítí, tak tomu dám vždy přednost. Ale tak možná jste mě teď vyprovokoval :D , abych to brzy opravdu vyzkoušel.

Na poslední otázku odpověď neznám. SIM používá dcera, má ji asi měsíc, a po celou tu dobu je v Německu, takže vnitrostátně neprovolala zatím ani minutu.
Petr T.
Junior

Odeslat příspěvekod Roger73 8. 8. 2014 23:58

Petr T.: Pochopil jsem z toho, že to Emtéčko jste si zřídil asi hlavně kvůli nulovým poplatkům u příchozího roamingu a levnému odchozímu roamingu.
Já se teda přimlouvám, abyste to volání z tarifu O2 Nadlouho pokud možno co nejdříve vyzkoušel, i když to hovorné Vám asi nebudu moci uhradit :-). Snad bude mít Vaše dcera pochopení. On O2 Guru sice něco tvrdí, ale není nad to mít praktickou zkušenost.

Ještě se zeptám, Vaše dcera nemá náhodou v tom Německu vyzkoušené volání z Emtéčka přes callback Odorika nebo nějaký jiný český callback? Jde mi hlavně o to, jestli se ze zahraničí přenáší bez problémů CLIP nebo jestli operátor ten callback nějak neblokuje.

Jinak po Vás operátor nepožadoval složení nějaké zálohy na volání obecně nebo na roaming? A nevíte, zda si lze nastavit limit útraty, přes který se faktura navyšplhá? (nižší tedy než těch 475 Kč).
S VPN asi nemáte žádné zkušenosti, vzhledem k tomu, že z Německa ji nelze použít?

A za jak dlouho po objednávce Vám přišla ta SIM karta? Díky za rady
Roger73
Junior

Odeslat příspěvekod Petr T. 9. 8. 2014 01:28

Jojo, to NA!DLOUHO určitě vyzkouším. Problém je spíš v tom, že Guru říká, že do budoucna by to mělo být zpoplatněno. A jak známo, změny k lepšímu trvají dlóoouho, kdežto změny k horšímu se většinou daří zrealizovat neobyčejně svižně :'(

Volání přes callback zatím vyzkoušeno není, ale pokouším se k tomu dceru už pár dnů dotlačit, protože na jiném čísle (VF) má zřízený callback voocallu, a přidat nebo změnit si tam číslo je otázka minuty. Tedy pro mě. S ní už je to horší :-\ Sice volání do ČR za 2,- Kč je hezké, ale za 1.10 Kč by bylo ještě hezčí :D V každém případě CLIP se přenáší, jinak bych nepoznal, že mi volá ona ... Ale jasně, nemusel by se přenášet při volání na určitá čísla ...

Záloha se žádná neskládala.

Nevím o tom, že by se tam dalo nastavit nějaké omezení útraty ve smyslu Flexistropu u VF.
V samoobsluze lze nastavit jen jakýsi Infolimit, ale nevím, jak to funguje, ani čeho se to přesně týká.
Je tam chlívek nadepsaný "Zde si můžete nastavit hodnotu infolimitu".
Pak je tam ještě Datalimit, o tom v ceníku píšou Příchozí SMS o stavu limitu čerpání dat (datový limit) 3,00 Kč.

SIM přišla velmi rychle, asi 1 nebo 2 dny po objednání, už nevím přesně. Posílají to poštou "do vlastních rukou", takže jsem to musel napsat na sebe, na dceřino jméno by mi to pošta nemusela vydat, určitě ne, pokud by to zůstalo uloženo na poště (synovi to doma v bytě kupodivu pošta vydala, ačkoliv nemáme ani stejná křestní jména). SIM má univerzální velikost, tj. lze z ní vylomit microSIM i nanoSIM (což už dcera nechtíc udělala a komentovala to, že ta SIM byla jakási hrozně křehká).

S VPN opravdu zkušenost nemám(e), ale podle toho, co jsem tady i v ceníku četl, tak by to snad mělo fungovat na všechna čísla emtéčka (nejen na ta, která mají také aktivovanou VPN).
Petr T.
Junior

Odeslat příspěvekod Roger73 9. 8. 2014 18:10

Díky moc!
Já teda mám z toho trochu pocit, že to Emtéčko je zřejmě bývalá šedivka, která se nyní zoficiálňuje a přetváří ve standardního virtuála. Možná že na tom, jak rychle se bude zoficiálňovat, záleží taky to, jak dlouho vydrží to volání v rámci sítě O2 zdarma. Ale třeba budou v O2 líní anebo budou mít jiné priority a to (pravděpodobné) volání do Emtéčka v rámci sítě vydrží ještě dlouho. Spíš by bylo záhodno, aby se zákazník o tom případném zrušení dozvěděl s předstihem, a ne až z přemrštěné faktury:-)

Jinak mne napadá ještě jedna věc. To, jak jste psal, že ty hovory se v sámošce objevují až s určitým zpožděním, může být dáno tím, že Vaše dcera ten tarif používala pouze v Německu. To se v roamingu obecně prý stává, že se hovory účtují s nějakým zpožděním. Možná, že kdybyste ten tarif použili klasicky k vnitrostátnímu hovoru, že by se ten hovor objevil v sámšce hned nebo aspoň rychleji.

Tak až budete mít nějaké nové poznatky, tak sem určitě napište :-)
Roger73
Junior

Odeslat příspěvekod Petr T. 10. 8. 2014 03:57

Jo, to zpoždění v samoobsluze bude nejspíš tím roamingem. Dokonce odeslané SMS z roamingu se tam objevují docela brzy (do hodiny?), jen hovory až za půl dne i víc.

Sleduje se to trochu obtížně, protože tam mají jakýsi chaos v časových pásmech. Zatímco odeslané SMS, zdá se, jsou tam v normálním SELČ, tak u hovorů je tam nějaký hodinový posun, teď si nejsem jistý, kterým směrem :roll:
Petr T.
Junior

Odeslat příspěvekod Reyam 10. 8. 2014 08:13

Petr T. píše:30.7. sdělil, že volání do Emtéčka je skutečně bráno jako volání na čísla O2 - tudíž v rámci tarifů FREE zdarma, do budoucna je však plánováno zpoplatnění těchto hovorů.


Shodou okolností jsem se před cca 3-5 dny ptal na linkce (nikoliv Guru) a bylo mi sděleno, že tarify free volají zdarma (jako do O2) pouze a jen na čísla u Bleskmobilu, ostatní virtuálové využívající síť O2 jsou prý standardně zpoplatněni.

Prodávám, jak jsem koupil, dál jsem v tom nevrtal.
Reyam
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Roger73 10. 8. 2014 12:29

No tak oni jsou O2 Guru podstatně informovanější než operátorky infolinky. V tomto případě bych to opravdu viděl na nějakou nedoškolenou (ale bohužel sebevědomou) operátorku, protože minimálně na Gorilu, která snad taky má formálně status virtuála, se taky volá z free tarifů O2 zdarma :-)

Holt musíme počkat, co nám potom sdělí Petr T.

P.S. Všiml jsem si, že tuším od 11.8. mají nové VOP. Neví někdo, v čem spočívá ta změna a zda jde o něco významného?
Roger73
Junior

Odeslat příspěvekod Petr T. 10. 8. 2014 22:50

Tak ověřeno pokusem dnes ve 22:50. Hovor z přeplacenky s tarifem NA!DLOUHO, trvající podle mého měření 2' 22", účtován 6.00 Kč.

Radost poněkud kalí, že jsem se dovolal až na 3. pokus, přestože jsem byl s dcerou minutu před tím domluven, že jí budu volat z jiného čísla (1. pokus - 30 sekund ticha, pak obsazovací tón, 2. pokus "Volaný účastník není dostupný, ..."). Ale s O2 to nejspíš nesouvisí, protože včera jsem se asi na 5 pokusů nedovolal dceři celý den ("Volaný účastník není dostupný ..."), a to jsem volal z T-Mobilu. Přitom dcera tvrdí, že měla mobil celou dobu nabitý, zapnutý, ... Tak buď je občas problém u emtéčka, nebo to souvisí s tou dceřinou SIM rozpadlou na prvočinitele, jak jsem se zmiňoval výše.

To volání přes voocall jsem zatím ověřit nestihl, "bo dcera je furt vytížená".

Pokud jde o změnu těch VOP, něměl jsem chuť je slovo od slova porovnávat, ale myslím, že se tam snad nic život ohrožujícího nezměnilo, jen namátkou:

v bodě 3.3 přibylo: a že můžeme zákonnými způsoby ověřit správnost údajů a platnost dokladů, které nám (zájemce) sdělil a předložil.
nebo přibyl nový bod 3.5. Přijmeme-li návrh na uzavření smlouvy podaný zájemcem, který je již našim zákazníkem, rozumí se, že nevznikla další smlouva mezi námi a tímto zákazníkem, ale došlo ke změně stávající smlouvy mezi námi a tímto zákazníkem s obsahem dle tohoto návrhu.
A taky se tam změnil název Telefónica Czech Republic na O2 Czech Republic.
Petr T.
Junior

Odeslat příspěvekod hansoloM 11. 8. 2014 06:25

Volame na emtecko dceri do Anglie a zatim jsme se vzdy dovolali na prvni dobrou. Jen jednou asi po hodine hovor vypadnul.
hansoloM
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků