Operátorské mobilní samoobsluhy: co vylepšit?

Jak ze stovek tisíc aplikací vybrat tu správnou

Moderátoři: MartinChroust, Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod MartinChroust 18. 6. 2014 10:42

V chystaném článku se blíže zaměříme na české operátory a možnosti jejich podpůrných aplikací. Můj Vodafone, Moje O2, Můj T-Mobile a další od virtuálních operátorů – využíváte je? V čem jsou dobré, kde potřebují vylepšit? Vaše příspěvky poslouží k tvorbě článku a s velkou pravděpodobností také jako zpětná vazba operátorům. Při vašich odpovědích se prosím držte jednoduchého schématu:

    Operátor (název aplikace):
    Operační systém:
    Spokojenost: ano/ne
    Vaše zkušenosti a názory: (např. chybí mi…, nefunguje…, ocenil bych… atd.)
Šéfredaktor SamsungMania.cz
MartinChroust
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ipanema 18. 6. 2014 11:26

Vodafone nic vylepšovat nepotřebuje. Ti hlásí každý měsíc, že vylepšují samoobsluhu a služby. Předpokládám, že vše se týká i internetové a také mobilní. Pokud by potřebovali ještě něco vylepšit, asi by tam někdo dostal padáka.
Můj mobil: OnePlus 3
Ipanema
Junior

Odeslat příspěvekod Raziel-CZ 18. 6. 2014 11:57

Operátor: Vodafone, O2 (s T-M a virtuály moc zkušeností nemám)
Operační systém: Netuším, jak toto mohu konstruktivně ohodnotit?
Spokojenost: spíše ne nebo ne, ani náhodou
Vaše zkušenosti a názory: Názorů jsem v minulosti sdělil mnoho a zkušeností ještě více. A protože nebyly nikdy brány žádným z operátorů v potaz, pokládám je nadále za svůj know-how, jaký jim prodám již výhradně za finanční odměnu. A jako odborník ve svém oboru si dovoluji říci, že by to stálo za to. Stačí jen projevit zájem, který když ze strany firmy opakovaně není, tak přeci ze sebe nebudu dělat vola.

Hezký den.
Vzhledem k nárůstu náctileté pubertální komunity a nedostatku nebo nezájmu správců fóra se již zúčastňuji pouze diskusních vláken na úrovni. Urážlivé a jinak nevhodné příspěvky tedy ignoruji. Děkuji za pochopení.
Raziel-CZ
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tonulik 18. 6. 2014 12:10

Operační systém, asi Android/iOS/WP. Čeho by se to tak asi mělo týkat? OS přístrojových desek a třeba aplikace na ledničku?
Tonulik
Junior

Odeslat příspěvekod pcwifi 18. 6. 2014 12:31

tlacitko : zazadat o slevu ( vyhodnoceni na zaklade delky sml. a kvality plateb) :D

ale to asi nehrozi, clovek musi zahartusit vypovedi a pak se neco deje...
Asus X550C, Intel i5-3337U 17W TPD ! 12GB RAM, Intel 250GB SSD, Intel HD, DVD-RW ,15,6" matny ,W7, 500GB USB3,Samsung S7 EDGE,TM FLAT + 34GB net, Home DSL 50/5, Koss PortaPro, Asus 24" FullHD, Pioneer VSX-322 5.1, Xtrend ET8000 3x DVB-S2, SkyL
pcwifi
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nail77 18. 6. 2014 12:52

Operátor (název aplikace): T-MOBILE
Operační systém: Android
Spokojenost: ano/ne: NE
Vaše zkušenosti a názory: (např. chybí mi…, nefunguje…, ocenil bych… atd.): Možnost dobíjet kredit platební kartou různých bank,nejen své číslo ale i ostatní čísla,třeba dobit kamarádovi kredit.
nail77
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jPaNNy 18. 6. 2014 13:09

Operátor (název aplikace): Moje O2
Operační systém: iOS
Spokojenost: NE
Vaše zkušenosti a názory: Nefunguje přihlašování pro firemní zákazníky, takže nepoužitelné. Musím chodit přes web a to jen do desktopové verze, mobilní verze je taktéž jen pro nefiremní zákazníky.
jPaNNy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vrty 18. 6. 2014 16:30

Operátor (název aplikace): Muj T-Mobile
Operační systém: iOS
Spokojenost: ne
Vaše zkušenosti a názory: Ceny jsou uvadeny bez DPH a pred slevou, nevidim na ostatni cisla ve skupine. V aplikaci nejde noc nastavovat, napr. zahranicni balicky. A vubec pres aplikaci nejde videt detail posledniho vyuctovani natoz nejake vypisy hovoru atd. Super by bylo, kdyby se podrobny vypis nejak spojil s adresarem z mobilu a misto nicnerikajicich telefonich cisel by to ukazovalo primo konkretni jmena z adresare.

Operátor (název aplikace): Muj Vodafone
Operační systém: iOS
Spokojenost: ano
Vaše zkušenosti a názory: je asi povedenejsi nez TM, ale mohli udelat celkovy prehled na jednu stranku, takhle ke to moc klikani.
vrty
Junior

Odeslat příspěvekod jasanek29 18. 6. 2014 17:44

Operátor: Vodafone, (můj vodafone)
Operační systém: Android
Spokojenost: ano
Vaše zkušenosti a názory: spokojenost naprostá,vše funguje,opravdu přehledná apka,vždy najdu to,co potřebuji a navíc probíhá pravidelná údržba aplikace.
jasanek29
Junior

Odeslat příspěvekod havros 19. 6. 2014 06:15

Operátor (název aplikace): Moje O2
Operační systém: Android
Spokojenost: ne
Vaše zkušenosti a názory: Dodnes neexistuje podpora pro firemního zákazníka, čili se můžu jít klouzat
| iPhone 7 Plus | iPhone SE |
---
havros
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikemiky 19. 6. 2014 08:19

Vodafone
Android
Ne
Mne by uplne stacilo,kdyby aspon normalne samoska sla,kdyz ji potrebuju ja a ne kdyz chteji oni.
mikemiky
Junior

Odeslat příspěvekod mobilman 19. 6. 2014 08:59

MUj Vodafone
Android
Nespokojen. Proc mam pouzivat aplikaci kdyz na kazdou zmenu se stejne musim prihlasit pres prohlizec do Mobilni samoobsluhy, tak k cemu ta aplikace vlastne je? Lepsi se prihlasit do Mobilni samoobsluhy rovnou a muzu se podivat na stav sluzeb a uctu a rovnou delat i zmeny. Cekal bych ze to vsechno umozni samostatna aplikace, ale bohuzel, v podani Vodafone je to opet jen polovicata vec s omezenou funkcnostni.
Nehlede na verzi pro iPhone - pokud mam jako jazyk v iPhone jiny nez anglictinu nebo cestinu tak se aplikace neda vubec spustit. To je taky videt jak hezky programator myslel na mistni locale a nedokazal nastavit pouziti anglickeho, pokud system pouziva jiny. Resenim ktere mi poradila infolinka (a skutecne funguje) je zmenit jazyk na CS nebo EN, pouzit samoobsluhu, a pak si zase jazyk zmenit zpet dle mych potreb. To je vazne uzasne reseni!
Samsung Galaxy S9 Plus, S8 Plus, S7 Edge, S6 Edge, Note3, Note2 | Xperia Z3, Z2, Z1, Z
Vodafone DE | Telefonica O2 DE(Datentarif) | Vodafone CZ
ČSOB PREMIUM & MONETA GOLD & KB GOLD | Drive: Airbank, HSBC Premier, eBanka, CS Os.Konto
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod whatt 19. 6. 2014 11:34

I. Vodafone Samoobsluha
používám na Win 7, používal jsem i app na android
spokojenost: jak kdy, ze začátku jsem měl chuť od Vodafone odejít, protože mi 3 měsíce nešla samoobsluha a posílali špatně faktury (ty vlastně chodí i teď špatně).

zkušenosti: dlouhodobě se zlepšují, nejsou to skoky, spíš krůčky. Ale co hodnotím kladně - odstranili výpadky a i několikatýdenní nedostupnost samoobsluhy (webová verze), hodně zjednodušili přehledy a nabídka i souhrny jsou lépe dohledatelné. Pozitivně hodnotím velikost písma, barevné schéma zelená (ok, zaplaceno, aktivní), červená (problém, nedoplatek, neaktivní) a vizualizaci limitů, zůstatků apod.
Co hodnotím negativně jsou pasti a zdlouhavé cesty ke konkrétním věcem, které operátor úmyslně vkládá do struktury. Nabídku telefonů je možné prohlédnout pouze po odlogování ze samoobsluhy, jinak jdete do části eshop, kde vám budou cpát pod nos předražené minimální plnění, smlouvy na 24 měsíců...
Negativně vnímám také způsob výpočtu částky k fakturaci. Mám ČD 350 za 88,- Kč a nestačím se divit, jak jednou přijde faktura na 87,62,-, za měsíc na 89,11,- pak klidně 88,03,-. A jednotky nepřečerpávám, a to ani podle vyúčtování. Na dotaz kladený přímo na VF péči o zákazníky proč mi posílají pravidelně lišící se fakturované částky za stejný objem služeb nemám odpověď ani po čtvrt roce.


II. Moje O2
Window7
spokojenost: ne

zkušenosti: mám tam účet kvůli VDSL internetu, chtěl jsem prostě elektronické přehledy faktur a potom jsem se rozhodl přejít z ADSL na VDSL. Technicky to je jenom koupě nového routeru, odeslání požadavku a připojení se. A ouha, to by O2 samoobsluha musela fungovat. Zkoušel jsem různé počítače, různé prohlížeče a pořád se nic nedělo. Samoobsluha zdánlivě přijala požadavek na změnu z Adsl na Vdsl, ale už se nedostala nikam dál. Musel jsem volat na zákaznickou linku a se slečnou na drátě si objednat na přípojku Vdsl router i změnu služby.

Takže na přehled faktur to ujde. Na změny služeb nebo vyřízení aktivních požadavků (změna kontaktních údajů, objednání routeru) jedna velká nefungující tragédie.

Na druhou stranu kvituju rychlost zaslání routeru, byl doma hned 2. den a aktivace trvala asi 30 minut. Tady bych vytkl to, že nikde nebyl návod k tomu, jak ověřit správné zapojení. A taky hlavně to, že je třeba vyčkat na detekování Vdsl kompatibilního zařízení ze strany poskytovatele. Router samotný totiž víc jak 15 minut jenom hlásil chyby a připojení do něj bylo nutné, nebyla aktivní wifi.
Když někomu v napjaté chvíli řeknete "okamžitě se uklidni", dáváte mu tím úkol, se kterým se těžko popasuje i zkušený jogín.
whatt
Junior

Odeslat příspěvekod nnnokiaE52 19. 6. 2014 14:21

Virtuální operátor
Symbian
Ano
Nikdo neposkytuje aplikaci pro Symbian, takže ani virtuální operátoři. Ale i kdyby byla aplikace, stejně bych dával přednost webové samoobsluze, a to i na mobilu.
nnnokiaE52
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Swejzi 20. 6. 2014 14:36

Mobil.cz - chybí mi v samoobsluze možnost zakázat volání a sms na drahé linky - audiotex, nebo jak se to nazývá
Bleskmobil - chybí mi možnost v sámošce zakázat data, takže jakmile strčíte Jejich simkartu do smártfouna, tak je dvacka v *****. (dřív než se promatlám do nastavení, kde data vypnu)

V obou případech je toto možné jen přes hovor s operátorem, který je dost mastně zpoplatněn.
Swejzi
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bubla 23. 6. 2014 11:32

Operátor (název aplikace): Moje O2
Operační systém: Android 4.4
Spokojenost: ne
Vaše zkušenosti a názory: vůbec nejde nainstalovat, že prý moje zařízení není podporováno (Lenovo Yoga 8, na Android 4.2 to šlo, od upgrade na 4.3. to nejde)
Bubla
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tiskové oddělení Vod 23. 6. 2014 11:38

mobilman píše:Nehlede na verzi pro iPhone - pokud mam jako jazyk v iPhone jiny nez anglictinu nebo cestinu tak se aplikace neda vubec spustit. To je taky videt jak hezky programator myslel na mistni locale a nedokazal nastavit pouziti anglickeho, pokud system pouziva jiny. Resenim ktere mi poradila infolinka (a skutecne funguje) je zmenit jazyk na CS nebo EN, pouzit samoobsluhu, a pak si zase jazyk zmenit zpet dle mych potreb. To je vazne uzasne reseni!


Hezký den,
máte poslední verzi aplikace? Toto chování jsme už opravovali. Ondra
Tiskové oddělení a péče o zákazníky Vodafonu
Pro řešení konkrétních požadavků nás můžete kontaktovat přes ikonku webu.
Tiskové oddělení Vod
Zástupce operátora
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AleshM 23. 6. 2014 13:14

Operátor: O2, T-Mobile, Vodafone
Operační systém: Android
Spokojenost: NE
Aplikace jmenovaných jsou přehledné, dá se říct, že splňují, co je třeba. Co mi vadí, jsou nadstandardní práva.

- O2
Fotky, media Soubory - Chápu, že je to celá skupina. Ale na co fotky?
ID zařízení a informace o hovorech - No budiš.

- T- Mobile
SMS - mimo jiné, mohou být účtovánz poplatky - Poplatky? Proč? Za co?

Vodafone - nejdrzejší
Kontakt/Kalendář - Na co můj soukromý kalendář a proč třeba kontakty, co v telefonu mám, ale nekomunikuju s nima?
Poloha - budiš, to stejně vědí z GSM sítě.
Fotky, media, soubory

Práva jsou záležitost Googlu, oni třeba potřebují pracovat se soubory, ale mimo to mají kvůli Googlu i přístup k mým fotkám, atd. Ale jak je vidět, účel je +/- u všech těchto aplikací stejný. Řeklo by se úroveň práv bude u všech podobná. Nemyslím si, že se služby těchto aplikací tak výrazně liší, aby musela každá žádat výrazně různou úroveň práv. To by bylo na hlubší analýzu, čím se jednotlivé aplikace stejného žánru tolik liší, že potřebují tak odlišná práva.

Zajímavé je, že na Internet přistupují všechny tyto aplikace, ale práce se sítí v právech zmíněna neni u žádné.

Povolil bych jim právě jen a pouze Internet. Nic dalšího nepotřebují. Z tohoto důvodu žádnou z těchto aplikací nepoužívám a chodím na samošky z webu.

Hodilo by se možnost dobíjení a placení faktur kartou z aplikace, jak tu někdo už psal.

OT: Jedno z nejlepších, co kdy bylo nabízeno ohledně placení, bylo dobíjení Twist karet přes SMS se zaregistrovanou platební kartou. To nemělo chybu. Bohužel, jak už to s dobrými službami chodí, zrušeno (možná taky kvůli vykukům, co dobíjeli, i když na účtu mělí nula nebo minus).
AleshM
Junior

Odeslat příspěvekod vrty 23. 6. 2014 15:10

Ty prava vodafonu na kontakty by mi davali smlysl, kdyby mi aplikace ukazala podrobny vypis hovoru, pripadne nejakou sumarizaci a misto cisel bych tam videl doplnena jmena z meho kontaktu. Tak by hned clovek videl na cem je a jak moc si s kym vola, pripadne kdo vola jemu. Operator podle me ma i data o prichozich hovorech, proc by je nemohl nabidnout reportikum i lidem v nejake pekne aplikaci?

U VF se mi treba libi vodafone park, kde se jsou videt prichozi SMS, kdyz zapomenu doma mobil, pres tohle se dokazu autentizovat v bance (a nebo manzelce na dalku cist smsky.. :). Tesim se i na spojeni noveho OS X s iOS kde budou vsechny smsky vyskakovat na monitoru, takze pak odpadne zdlouhave prepisovani autentizacnich sms z mobilu.. :) to uz je ale jine tema..
iPhone X
vrty
Junior

Odeslat příspěvekod robertbrauner 23. 6. 2014 20:05

U VF mi vadí limit 20 čísel. Mám 23 čísel a ukáže to jen jedno, nebo se musím přihlásit ke každému číslu a procházet takto 23 čísel je na dlouho.
robertbrauner
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tiskové oddělení Vod 24. 6. 2014 20:45

AleshM: Hezký den, Aleshi,
důvody pro oprávnění uvádíme přímo v popisu aplikace v Google Play, tady je máte:

  • Vaše osobní informace - zobrazení jména z telefonního seznamu v roletce Správa více SIM (u uživatelů s více SIM na jednom zákaznickém účtu)
  • Vaše poloha – určení polohy pro nalezení nejbližších prodejen Vodafonu
  • Síťová komunikace (přístup k internetu) – načtení aktuálních dat ze systémů Vodafonu
  • Síťová komunikace (zobrazení stavu sítě) – umožnění aktualizace widgetu
  • Úložiště (úprava/smazání obsahu na kartě SD) – ukládání dat aplikace do telefonu nebo na paměťovou kartu
  • Úložiště (testování přístupu do chráněného úložiště) – ověření, je-li paměťová karta k dispozici
  • Vaše účty (konfigurace služeb Google) – přístup k internetovým službám Google (např. mapy)


-- 24. 6. 2014 20:46 --

robertbrauner: Dobrý večer, Roberte,
pro zachování přehlednosti jsme museli nějaký limit stanovit, proto to omezení na 20 čísel. Ondra
Tiskové oddělení a péče o zákazníky Vodafonu
Pro řešení konkrétních požadavků nás můžete kontaktovat přes ikonku webu.
Tiskové oddělení Vod
Zástupce operátora
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 7. 8. 2014 19:45

Pokud si ještě dobře pamatuju do sámošky od TM se šlo přihlásit pomocí kódu z SMS. Aplikace si kód sama zjistila z SMS a přihlásila se bez opisování. Proto právo na čtení SMS.
paty07
Mírně pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků