od janoschcz 21. 3. 2017 13:32
Tak jsem poslal stížnost na ČTÚ:
Dobrý den, rozhodl jsem se podat oficiální stížnost na služby O2 z důvodu blokování rychlosti internetu, lžím, vědomém klamání zákazníka a nabádání k dalším investicím, které by problém nevyřešily.
Jelikož bydlím a podnikám v oblasti, kde bohužel není žádná další možnost připojení k internetu, než přes LTE, připojuji se tedy přes více než rok přes LTE O2, která minulý měsíc zprovoznila službu fix bez limitu dat. Velice jsem se zaradoval, že omezení dat padlo a službu objednal.
Bohužel, v pátek 19.3. jsem zjistil, že se rapidně snížila rychlost LTE, která více než rok fungovala velmi spolehlivě, snížení byla razantní až na 1 Mbit/s. Zavolal jsem poruchy, radili mi resetovat modem, obnovit původní nastavení, poté běhat po domě a hledat lepší signál. Vše bez výsledku. Slíbili, že závadu předají na technické oddělení, nikdo mne však nekontaktoval.
Druhý den bylo dopoledne vše v pořádku, ale odpoledne se to opakovalo až do 23 hodiny.
V neděli jsem nahlásil poruchu, bylo mi sděleno, že mám špatný signál a že mi služba nebude fungovat. Nenechal jsem se odbýt, řekl jsem, že tato služba fungovala spolehlivě více než rok, tak mi doporučili, ať zakoupím externí anténu, nebo reklamuji modem.
Sehnal jsem si mobil s LTE O2 a naměřil jsem na stejném místě rychlost internetu 20 Mbit/s a ve stejnou chvíli na modemu rychlost 0,9 Mbit/s. Zavolal jsem tedy opět, sdělili mi, že moje služba mi fungovat bez externí antény nebude a že mi vlastně nebude fungovat vůbec, že jsem v přetížené oblasti. (Bydlím ve velmi řídce osídlené oblasti s dobrým pokrytím, LTE mi funguje spolehlivě i uvnitř budovy, dokonce i externí anténu vlastním).
Sdělil jsem jim, že mi vědomě lžou, nabádají k další investici a že pro moji službu uplatňují FUP, o kterém jsem nebyl informován, na to mi odvětili, že to je můj názor. Opakovaným měřením jsem zjistil, že mi bez upozornění snižují rychlost od 17 h do 23 h, tuto informaci vědomě zamlčují, našel jsem už i další diskuzi, že se to děje dalším zákazníkům, kteří mají v úmyslu si také stěžovat.
Moje stížnost je tedy z důvodu klamání zákazníka, omezování rychlosti bez upozornění, nabádání k další investici – koupi externí antény, zamlčování omezování rychlosti ze strany O2 v tarifu, který se tváří jako tarif bez omezení dat, nikde nebyla zmínka o omezení rychlosti. Jelikož nemám žádné jiné možné připojení, ADSL, bezdrát atd. jsou v mé lokalitě nedostupné, od 17-23 h hodin je internet pro mé účely tímto nepoužitelný. Prosím o prošetření mé stížnosti. Velice Vám děkuji za spolupráci.