Zdravím,
v § 3a zákona č.634/1992 Sb o ochraně spotřebitele se praví :
Použití telefonního čísla s vyšší než běžnou cenou
Prodávající, který v souvislosti s uzavřenou smlouvou používá pro komunikaci se spotřebitelem veřejnou komunikační službu, nesmí použít takovou službu, jejíž využití by pro spotřebitele znamenalo účtování vyšších cen, než je běžná cena hovoru1a).
1a na konci citace odkazuje na vyhlášku č.117/2007 Sb. o číslovacích plánch sítí a služeb elektronických komunikací. Původně jsem si myslel, že tam najdu, co znamená v praxi běžná cena hovoru, ale nic takového tam není.
Existuje vůbec něco jaká je běžná cena hovoru ? Pokud ne, tak ten paragraf je k ničemu a může to tak být teoreticky jakýkoliv odchozí hovor, jak se říká vlk se nažral a koza zůstala celá.
Ptám se na to v souvislosti s jednou firmou, která nabízí IPTV a internet a další IT služby a jako jediný kontakt na ně si zvolili bílou placenou linku 840 ... ...jiná linka na ně neexistuje, takže když potřebuji volat občas jejich tech. podporu, tak musím volat dle mého operátora za cca 6 Kč/min, kde se dovolám do hlasového automatu a než se nějak proklikám, tak ve finále mi to třeba řekne, že tam nikdo není, at zanechám vzkaz a hovor stojí třeba 30-40 Kč a nic se nedozvím. Tento výše uvedený paragraf začal platit koncem roku 2015 a v průběhu roku 2016 již hodně firem tyto modré a bílé linky začínající na 84... bud zrušilo nebo je nechalo, ale zavedlo znovu i možnost zavolat na klasickou pevnou linku, aby vyhověli zákonu. Tak by to mělo údajně být. Mnou uvedená firma ale tuto linku zavedla s velkou slávou v půlce prosince 2016, tedy rok po tom, kdy zákon začal platit a ještě zrušili i pevnou linku, takže jinak, než přes 840.. za draho se tam nedovoláte.
Proto by mě zajímala to, jestli je někde stanoveno, co je přesně běžná cena hovoru..díky