Když už je tu řeč o funkcích, rozšířeních a modulech typu AdBlock, NoAds, blokování obsahu, blokátor reklam, blokování elementů webů a filtrování prvků, měl bych dotaz...
Myslel jsem, že tyto funkce způsobují, že webový prohlížeč reklamní prvky/elementy stránek nevykreslí, případně je vůbec nestáhne (dle typu pluginu).
Ztráta pro web je tak ale zanedbatelná, za předpokladu, že největší hodnotou reklam jsou prokliky. Hodnota webu a tak i prodejnost reklam snad spočívá třeba také v množství návštěv (které používáním adblocku neklesají, spíše naopak), ne? Ve finále je tedy snad jedno, zda tam reklamu uživatel má, ale nekliká na ni a nebo ji blokuje (a nekliká), je to tak či jinak?
Reklama má samozřejmě i hodnotu jen toho, že se zobrazí a uživatel ji vidí (viz TV, noviny,...), nicméně pokud je uživatel imunní a netrpí nějakým morálním problémem, který by mu bránil blokovat reklamu, tak ať si ji blokuje, ne? Přístup správců webů tomu někdy vyloženě nahrává, tak by se pak neměli divit...
PS: Jen se ptám, možná blbě