Výpověď smlouvy s operátorem

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod codein 9. 11. 2018 10:35

pobocka
codein
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lexx 9. 11. 2018 10:46

Zákonnou možnost nemá, ale T-Mobile k některým službám (TV, internet) poskytuje záruku spokojenosti: https://www.t-mobile.cz/dcpublic/OP-Zar ... enosti.pdf
Jinak smolík pacholík, ale zkusil bych se s T-M nějak rozumně domluvit, jsou docela vstřícní.
Lexx
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod codein 9. 11. 2018 11:33

Diky zkusim tam skoknout.
codein
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod petyo 8. 1. 2019 11:14

Chci vypovědět smlouvu Vodafonu. Smlouva na dobu neurčitou. Jak dlouho to teď trvá? Pokud si požádám o ČVOP tak by to mělo být jenom 10 dnů ne?
petyo
Junior

Odeslat příspěvekod mmmjack 10. 1. 2019 19:59

+výpovědní lhůta ne?
mmmjack
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radim 10. 1. 2019 21:49

ČVOP ti dají hned, jak ti zavolají zpátky z retenčního a ty jim řekneš, že chceš odejít. Do 3 dnů máš aktivní SIM u jiného operátora. Žádná výpovědní lhůta ani nic takového není, když je to na dobu neurčitou.
(Nejdříve teda požádáš o ČVOP a pak jen čekáš na hovor z retenčního.)
radim
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tom.jurny 27. 1. 2019 17:51

Zdravim chci odejit od 02 jinam. Mam pausal na neurcito. Byl jsem na pobocce O2 a rekl ze chci odejit ke konkurenci. Slecna rekla ze se musim domluvit s retencnim oddelenim. Tam mi nabidli trapnou slevu 100 kc. Rekl jsem ze trvam na ukonceni sluzeb. Koukl jsem do moje 02 a tam me bezi nejaka vypoved. Znamena to ze me CVOP dojde az po mesici ?
tom.jurny
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petyo 27. 1. 2019 20:09

Myslím, že musíš přímo požádat o ČVOP. Když jenom vypovíš smlouvu tak ti prvně běží výpověď. A když ti ho nebudou chtít dát tak řekni, že si budeš stěžovat na jejich postup na ČTÚ. Podle zákona to má být maximálně 10 dnů a je jedno jaká je smlouva. Jenom u smlouvy na dobu určitou musíš zaplatit pokutu.
petyo
Junior

Odeslat příspěvekod JetBlack8 27. 1. 2019 20:12

1) Vypoved s ukoncenim cisla/prechod na dobijeci kartu - 30 dni.
2) Vypoved z duvodu prechodu k jinymu poskytovateli - 10 dni.
JetBlack8
Junior

Odeslat příspěvekod tom.jurny 28. 1. 2019 16:35

Vyreseno, prolezl jsem moje o2 a ve slozce dokumenty jsem nasel pdfko vypoved i s CVOP.
tom.jurny
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod joecoe 11. 2. 2019 12:43

Pokud mám závazek na 24 měsíců a chci odejít bez sankce, stačí mi počkat si na jakoukoliv změnu všeobecných obchodních podmínek a ke dni účinnosti nových podmínek odejít bez sankce, i kdyby změny v nich byly naprosté formailty, které se mě nijak nedotýkají?
joecoe
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod guiz 11. 2. 2019 13:08

Pokud vím musí jít o změnu, která prokazatelně zhoršuje podmínky pro zákazníka. Jen tak při každé změně odejít bez sankce samozřejmě nelze.
guiz
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pokudos 11. 2. 2019 17:49

Po novele ZoEK z roku 2017 už je možné ukončit smlouvu při jakékoliv změně tarifu (ze strany operátora) a samozřejmě i při jakékoliv změně dalších podmínek, tedy i Všeobecných podmínek. Už není nutné, aby změna prokazatelně zhoršovala postavení zákazníka či byla v jeho neprospěch. Teď už může být i v jeho prospěch, přesto je možné s takovou změnou nesouhlasit a smlouvu ukončit.

Ostatně logika věci to říká. Jakákoliv změna je něco, s čím musejí obě strany souhlasit.

Jedinou výjimkou jsou změny, které jsou způsobeny kvůli změně legislativy. Například při změně zákona a následné úpravě podmínek, aby novému zákonu odpovídaly. V takovém případě odstoupit nelze, neboť jde o změnu způsobenou zvenčí.

Nicméně pana tazatele asi zklamu, neboť od této novely operátoři žádné podmínky nemění. Vědí, že i čárka mezi větami by mohla způsobit odliv zákazníků...

-- 11. 2. 2019 17:54 --

Například O2 a jejich podmínky. Poslední věta hovoří za vše:

Tyto VP nabývají účinnosti dne 1. 10. 2018 a řídí se podle nich smluvní vztahy vzniklé nebo změněné ode dne jejich účinnosti.

Čili všechny smlouvy uzavřené podle podmínek do 30. 9. 2018, se dosud řídí podmínkami v té době platnými. Tyto nové podmínky nejsou účinné s retrospektivní platností pro všechny smlouvy uzavřené v minulosti, jak tomu kdysi bývalo.
pokudos
Junior

Odeslat příspěvekod joecoe 12. 2. 2019 14:28

pokudos: "U T-mobile je v poslední verzi podmínek: "Tyto Všeobecné podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1. ledna 2018, pro Účastnické smlouvy uzavřené před tímto datem nabývají účinnosti dne 1. března 2018. "

Takže změna se evidentně vztahovala i na starší smlouvy, i když s pozdější účinností podmínek.

Pokud T-Mobile kdykoliv během roku 2019 vydá nové všeobecné obchodní podmínky, které budou mít účinnost i pro starší smlouvy, a bude tam třeba jen jediná čárka ve větě jinak, můžu odejít bez sankce? Nebo pokud nebudu puntíčkář a hledat čárky, stačí, aby byl jeden odstavec formulován jinak třeba i při víceméně stejném významu?
joecoe
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pokudos 12. 2. 2019 15:24

Podmínky T-Mobilu byly upraveny právě kvůli změně ZoEK, aby byly v souladu s tímto zákonem. Platnost sice začala někdy v polovině září roku 2017, ale operátoři měli půl roku na to, aby připravili změny podmínek. Proto tyto z března 2018 platí retrospektivně. Bylo to skoro za pět minut dvanáct. Zjevně se změnou nespěchali.

Něco jíného je změna podmínek od O2, protože ty byly vydány až výrazně později, než byl nejzasší termín pro úpravu, tedy později než 6 mesíců od nabytí účinnosti novely ZoEK, což bylo, pokud mě paměť neklame, 10. 3. 2018.

Vodafone dokonce podmínky neměnil vůbec, neboť žádná pasáž neodporovala novému zákonu.

Ano, budete moci odejít. Ale buďte si jist, že žádná změna podmínek, vyjma vynucených změn kvůli změně legislativy, se konat nebude. Takže jde pouze o hypotetickou variantu, u které jsem si skoro jistý, že nenastane. Dříve podmínky měnili každou chvíli, teď už je nemění a když už je změní, neplatí retrospektivně, protože se vystavují riziku ukončování smluv třeba i s dotovaným telefonem bez možnosti požadovat náhradu dotace.
pokudos
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků