od stubby 30. 1. 2017 08:15
Můj problém se netýká primárně samoobsluhy, ale dotýká se jí - jedná se o přístup operátorů a jejich řešení mých problémů.
V říjnu 2016 jsem ukončil u vodafonu služby (po 14 letech nebyli schopní nabídnout zajímavou nabídku). V listopadu mi přišlo kompletní vyúčtování za říjen, kdy jsem používal služby po dobu cca 2dny. Ozval jsem se, že požaduju, abych neplatil celou částku, ale pouze poměrnou část za užití produktu po určitou dobu. S operátorem jsem se bez problémů domluvil, že mi bude částka vrácená. Napřed chtěl složenkou, ale po mém požadavku, že peníze jsem posílal přes účet, aby mi je vrátili taky na účet, ze kterého peníze odcházely.
Nevěděl jsem, že mají 60 dnů na poslání peněz zpátky (je to ustanovení v podmínkách), volal jsem tam před vánoci, kdeže mé peníze jsou (potřeboval jsem asi na dárky). Ujistila mě, že je dostanu do 60 dnů, a opět chtěla posílat peníze přes složenku. Můj požadavek zněl, aby peníze byly připsány na účet. Pro jistotu jsme si ještě zkontrolovali s operátorkou číslo mého účtu, kam mají peníze přijít, a že do 60 dnů od zadání požadavku je budu mět zpět.
Dal jsem si do telefonu upomínku, abych jim zavolal. Datum padlo na 26.ledna 2017. Koukám na svůj účet a nic. Dobře, tak jim nechám ještě do pondělka, na připsání dva dny mimo víkend. Dnes, 30.1.2017 volám, a co byste čekali? peníze budou vráceny přes složenku. Vytočený hned po ránu říkám, že ne, peníze chcu na účet. Najednou říká, že peníze už byly vráceny, na účet 0 300. Tento účet už nemám drahně let, tak se s ní dohaduju, že peníze budou navráceny na účet, ze kterého odcházely platby za telefonní tarif. Tzn., že tam musí být vidět, odkud to bylo placeno, a ne si vymýšlet nějaký účet.
tady je vidět, jaké mají praktiky, případně, jak to mají vedené. Pokud dlužíte, tak je to problém a budou sankce (tohle není jen u vodafone). Najednou vodafone dluží mě, a má absolutní bordel ve vypořádání. Disponují mými penězi od listopadu (dělá to jen kolem 270Kč), dle podmínek 60 dnů, do té doby budou vráceny. Nyní je to již přes 60 dnů. A já se pravděpodobně obrátím na ČOI. Pokaždé, když tam volám, tak se vytočím, jak je možné, že původně pro mě solidní firma (samozřejmě ještě pod oskarem), tak má takové praktiky. Částka to není velká, spíš jde o princip a nyní su rád, že jsem od nich odešel.
Možná, kdybych souhlasil, aby mi peníze přišly složenkou, tak jsem nic takového neřešil. Jenže před vánoci (to jsem čekal, že peníze už budou doma), se mi nechtělo stát na poště kvůli necelým třem stovkám.
Paní operátorka dnes předala můj požadavek a došla mi sms, že bude vyřešen do 4.2.2017. Takže si myslím, že bude ještě veselo.
stubby