Přenositelnost mobilních čísel [faq+diskuze]

O operátorech a jejich službách

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod dejvidek 2. 1. 2006 00:40

Přenositelnost mobilních čísel se velmi blíží a tak sem připravil na úvod tohoto vlákna několik nejčastějších otázek a odpovědí na ně. Pištem sem tedy cokoliv týkající se přenositelnosti čísel. Pokud vás napadne další otázka, není problém jí sem doplnit.
dejv
----------------------------------------------------------------------------------

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

:arrow: Systém přenositelnosti NENÍ FUNKČNÍ STÁLE! Funguje jen PRACOVNÍ DNY 9-17
Pokud dostanete u operátora kód pro přenos mimo tuto dobu, výpověď u starého můžete podat až následující pracovní den.

:idea: U předplacenek nesmíte mít záporný kredit, o zbývající však přenosem přijdete
:idea: U paušálu nemůžete podat výpověď, máte-li závazek, resp. budete platit pokutu (u T-Mobilu vás však nepustí vůbec)
:idea: Každý den se může přenést v 1 směru (např. O2 > TM) max cca 400 čísel, takže termín přenosu závisí také na aktuálním vytížení systému

:!: Doba přenosu trvá reálně zhruba od 10 dní do 20 dní
:!: V den přenosu vám po půlnoci přestane fungovat původní SIM karta a před 6 hodinou ranní začne fungovat SIM nového operátora s vaším původním číslem

:idea: Stav objednávky při odchodu z/přechodu k Vodafonu: http://portace.vodafone.cz/stav_obednavky.php

INFO O2: http://www.o2.cz/osobni/197131-novy_zak ... _k_o2.html

INFO T-MOBILE: http://www.t-mobile.cz/web/cz/osobni/mu ... seni.cisla

INFO VODAFONE: http://portace.vodafone.cz/prejdete_k_nam.php

INFO U:FON: http://www.ufon.cz/cz/prenositelnost/

ČTÚ: Aktualizace OOP, Původní opatření obecné povahy
-------------------------------------------------------------

:?: Co to je přenositelnost čísel a co mi umožní?
:arrow: Přenositelnost čísel znamená, že budete moci přejít od dosavadního operátora k jinému, aniž by se muselo změnit vaše číslo.

:?: Jak poznám do jaké sítě volám?
:arrow: Povinnost umožnit zjištění do jaké sítě voláte upravuje pro operátory již zmíněný prováděcí předpis. Budou nutné alespoň tyto tři možnosti zjištění:

:!: Prostřednictvím internetových stránek mobilního operátora, přičemž tato služba musí být poskytována nepřetržitě a není za ni účtována cena.

:!: Prostřednictvím bezplatné krátké textové zprávy (SMS) zaslané účastníkovi jako odpověď na jeho dotaz učiněný prostřednictvím krátké textové zprávy.

:!: Bezplatným hlasovým oznámením v českém jazyce učiněným před sestavením spojení a to v maximální délce 6 sekund, poté musí být minimálně 1s lhůta na to, aby volající mohl hovor ukončit (nechce se mu volat do sítě XY).

:?: Bude možné hlasové oznámení vypnout? Poslouchat to neustále bude o nervy!
:arrow: Ano bude to možné, i na to pamatuje prováděcí předpis, který říká: "Hlasové oznamování musí být možné na přání účastníka jednoduchým způsobem vypnout. Tento způsob se nemusí použít, pokud se voláním na přenesené číslo cena nezvyšuje."

:?: Jak bude vlastní převod čísla probíhat?
:arrow: Nejdříve bude nutné navštívit operátora ke kterému chcete přejít a u něj si objednáte převod čísla. Operátor vystaví doklad o objednávce a zákazník s tímto dokladem navštíví operátora kterého opouští.

:?: Nevěřím, že za takových podmínek bude přecházet nějak víc lidí, kolik to je v Evropě?
:arrow: V Evropě se to pohybuje okolo 2-3% zákazníků, ovšem najdou se vyjímky jako je Finsko, kde přenositelnost využilo přes milion lidí, což je 20% zákazníků tamních operátorů.

:?: Zůstane mi původní SIM a jen se na ní změní číslo, chápu to dobře?
:arrow: Nikoliv, dostanete novou SIM kartu od operátora ke kterému přecházíte.

:?: Co služby jako MMS, tarify?
:arrow: Je nutné si uvědomit, že přenositelnost se týká jen čísla a a ne služeb. Přijdete tedy o benefit body, kredit, gsm banking (oba operátoři nepodporují stejnou banku) a další služby spojené s operátorem od kterého odcházíte.

:idea: Něco z historie :idea:

Zákon č. 127/2005 Sb., o elekronických komunikacích (PDF 723kB)
Prováděcí předpisy k zákonu č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích (PDF 855kB)

O přenositelnosti mobilních čísel víme vše (až na cenu), Marek Lutonský, mobilmania.cz
Informace na webu Eurotelu, eurotel.cz
Podmínky služby přenositelnost telefonních čísel - úvodní ustanovení, oskar.cz
Podmínky služby přenositelnost telefonních čísel, oskar.cz
Mobilní přenositelnost: nebude to až tak snadné, lupa.cz, Jiří Peterka
Mobilní přenositelnost: jak rozhodl soud?, lupa.cz, Jiří Peterka
Jak se chystá mobilní přenositelnost?, lupa.cz, Jiří Peterka
Přenositelnost mobilních čísel se blíží, isdn.cz, redakce

Aktualizováno 10.01.2006
Tisková zpráva společnosti T-Mobile - t-press.cz
Naposledy upravil Snekac dne 15. 5. 2011 20:24, celkově upraveno 17
Důvod: Aktualizace
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Mario 2. 1. 2006 02:32

Dejvídku to co jsi napsal o způsobu přenosu čísla, konkrétně to, že zákazník musí nejprve navštívit stávajícího operátora (který to minimálně z 50% zákazníkovi rozmluví) a pak toho, ke kterému chce přejít je v rozporu s článkem Marka Lutonského... Ten tvrdí, že bude třeba navštívit nejprve operátora nového... Jak to tedy bude?
Nedělám to ale znám to, možná bych to dokázal provést...
Mario
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod F430 Spider F1 2. 1. 2006 04:37

Řekněme, že přenesení čísla bude trvat jeden týden (tím myslím tu byrokracii) - vlastní přenesení bude v noci během několika hodin.

Dotaz: Je možné požádat o přenositelnost dříve a fyzicky to proběhne nejdříve 15. 1., nebo je možné požádat až 15. 1., tudíž fyzická změna nastane nejdříve tak 22. 1.?
O2 KO
T-Mobile KO
Vodafone KO
LVBC OK
F430 Spider F1
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rado 2. 1. 2006 07:21

Podle mě to nebude nic jiného, než zmátek a chaos. mě osobně je jedno, do jaké sítě volám, takže z celé přenositelnosti pocítím jen ten opruz s debilníma hláškama a tím, že SMS z webu oskara si vlastně poslat nemohu, stejně tak z T-Zones...

Víte, před Vánocema jsem po šesti letech měnil operátora a bylo mi fuk, že mám nové číslo, prostě jsem vybraným lidem zaslal zprávu s ním, i když i toto by se dalo obejít... prostě si na starém čísle (které budu ještě nějakou dobu udržovat v chodu) aktivuji hlasovou schránku, kde namluvím hlášku o novém čísle.... Jenže to bych nemoh vyselektovat lidi, kterým uřž své číslo dát nechci... Takže suma sumárum, je to volovina.....
Sagem RC 922 -> Sagem MW 932 -> Siemens C35 -> Siemens S45i -> Siemens C65 -> Siemens CX70 + CF62 -> N6233
rado
Junior

Odeslat příspěvekod Mario 2. 1. 2006 09:37

2 rado: No je to volovina možná tak pro Tebe, když máš telefon "na hraní"... Nejvíce to ale mohou ocenit firmy a Ti, u kterých není tak snadné změnit číslo - tedy Ti, kteří nepoužívají mobil jen k soukromým účelům... Nezapomeň na to, že pro každého je něco jiného a nikdy s danou službou nebudou spokojeni všichni..

2 F430: Podle mně, když o to požádáš 15.1. jako jeden z prvních, tak to nebude trvat týden... Záleží na tom, "kdy se postavíš do fronty"...
Nedělám to ale znám to, možná bych to dokázal provést...
Mario
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod rado 2. 1. 2006 09:50

Mám telefon pro podnikání a nemyslím si, že firmy těžko změní číslo. Vizitky se stejně tisknou průběžně, na netu se to opraví hned a s tou namluvenou hláškou ve schránce je to OK.... Stejně jsem měl šestkové číslo, které se bude časem tak jako tak přečíslovávat
Sagem RC 922 -> Sagem MW 932 -> Siemens C35 -> Siemens S45i -> Siemens C65 -> Siemens CX70 + CF62 -> N6233
rado
Junior

Odeslat příspěvekod dejvidek 2. 1. 2006 10:11

F430 Spider F1 píše:Dotaz: Je možné požádat o přenositelnost dříve a fyzicky to proběhne nejdříve 15. 1., nebo je možné požádat až 15. 1., tudíž fyzická změna nastane nejdříve tak 22. 1.?e/quote]

Ano, tohle je možné u Eurotelu, který to na svém webu píše. Ovšem informace jsou nadále částečné, protože Eurotel tam mluví o tom, že žádost je možné podat do 31.12.2005, co se stane, přidu-li tam dneska se už nedozvím.

2Mario: Ano to jsem napsal opačně, opravil sem to.
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod IcemanCZ 2. 1. 2006 10:54

Hmmm dobry prehled.btw cena za to bude vsude stejna nebo bude ruzna podle operatora?
Thomas Alva Edison je chlap kvůli kterému musíme dělat na tři směny.
IcemanCZ
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dejvidek 2. 1. 2006 17:15

2IcemanCZ: Tohle ještě stanoveno není, ani v zákoně ani v prováděcím předpisu se konkrétní suma nezmiňuje a je to logické, těžko něco nařídit soukromým firmám. Cenu odhaduji na cca 250Kč ovšem s přihlédnutím na možnost odpustit to zákazníkovi v rámci promoakce - která může být trvalá :)
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod mobilman 2. 1. 2006 22:48

Mario píše:2 rado: No je to volovina možná tak pro Tebe, když máš telefon "na hraní"... Nejvíce to ale mohou ocenit firmy a Ti, u kterých není tak snadné změnit číslo - tedy Ti, kteří nepoužívají mobil jen k soukromým účelům... Nezapomeň na to, že pro každého je něco jiného a nikdy s danou službou nebudou spokojeni všichni..


2 F430: Podle mně, když o to požádáš 15.1. jako jeden z prvních, tak to nebude trvat týden... Záleží na tom, "kdy se postavíš do fronty"...
Samsung Galaxy S8 Plus, S7 Edge, S6 Edge, Note3, Note2 | Xperia Z3, Z2, Z1, Z
Vodafone DE | Telefonica O2 DE(Datentarif) | Vodafone CZ
ČSOB PREMIUM & KB MujUcet | Drive: Airbank, HSBC Premier, eBanka, CS Os.Konto
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dejvidek 3. 1. 2006 00:28

Narazil sem na webu Oskara na zajímavé informace ohledně přenositelnosti. Odkazy sem doplnil do úvodního přehledu.
Ve stručnosti:

Cena zatím neznámá.
K přechodu dochází mezi 00:00-06:00hod (jak stanoví prováděcí předpis)
Zjištění kam volám bude dostupné pomocí:

1. Internetových stránek
(informace bude zdarma dostupná všem účastníkům veřejně dostupné telefonní služby)
2. SMS Samoobsluhy
(bezplatná informace dostupná pouze účastníkům Oskar Vodafone)
3. Bezplatným hlasovým oznámením
(hláska v českém jazyce, aktivována výhradně účastníkům Oskar Vodafonu s tarify rozlišujícími volání v rámci sítě a mimo síť Oskar Vodafonu a zároveň, pokud došlo u těchto zákazníků k přenosu do jiné sítě než Oskar Vodafone. Zákazník si může bezplatné hlasové oznámení na vlastní žádost kdykoliv rušit, a to prostřednictvím OL/OBL nebo Internetové, Hlasové, Kapesní a SMS Samoobsluhy)
4. Hlasovou + Kapesní Samoobsluhou
(informace bude dostupná pouze účastníkům Oskar Vodafonu)

Podmínky služby přenositelnost telefonních čísel - úvodní ustanovení.
Podmínky služby přenositelnost telefonních čísel.
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod goodoldalex 3. 1. 2006 02:50

Vie uz niekto ako je to s predplatenymi kartami? Uz sa tuto otazku pytam pol roka a stale neviem odpoved, to je snad rekord :) Da sa prejst z predplatenky jedneho operatora na predplatenku druheho, alebo z pausalu na predplatenku etc etc?
goodoldalex
Junior

Odeslat příspěvekod lahvon 3. 1. 2006 03:06

rado píše:Takže suma sumárum, je to volovina....../quote]


A premyslel jsi treba o firmach, ktere maji spoustu telefonu mezi svymi obchodnimi zastupci, nebo ruzna servisni a asistecni cisla, ktera figuruji na ruznych dokumentech, predavacich protokolech ke sluzbam, na eskalacnich dokumentech a podobne?

Kdy dost dobre nemuzou rict "A ode dneska mame nova cisla ...", nebo by to pro ne znamenalo enormni naklady na infromvani vsech zainteresovanych stran, kdy se stejne nikdy informace nedostane ke vsem ...


Nejaky ferda z horni doni, ktery ma 3 SIMkarty a provola mesicne 3 stovky neni pro operatora az tak prioritni a ten vetsinou nebude prechazet i s cislem.
lahvon
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Errors 3. 1. 2006 08:21

lahvon píše:
rado píše:Takže suma sumárum, je to volovina....../quote]

A premyslel jsi treba o firmach, ktere maji spoustu telefonu mezi svymi obchodnimi zastupci, nebo ruzna servisni a asistecni cisla, ktera figuruji na ruznych dokumentech, predavacich protokolech ke sluzbam, na eskalacnich dokumentech a podobne?

Kdy dost dobre nemuzou rict "A ode dneska mame nova cisla ...", nebo by to pro ne znamenalo enormni naklady na infromvani vsech zainteresovanych stran, kdy se stejne nikdy informace nedostane ke vsem ...


Nejaky ferda z horni doni, ktery ma 3 SIMkarty a provola mesicne 3 stovky neni pro operatora az tak prioritni a ten vetsinou nebude prechazet i s cislem.


Musím jen souhlasit. Mám pod palcem firemní komunikaci a nedokážu si představit, že by se ze dne na den změnilo všech 60 mobilních čísel... Zvláště u některých chronických telefonních závisláků :D by to byl fakt problém.
Motorola d520 -> Nokia 5100 -> Siemens M35 -> Nokia 6210 -> Nokia 6310i -> Nokia 6600 -> Nokia 6131 + 1GB microSD -> Nokia E51 -> Nokia E72
Errors
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dejvidek 3. 1. 2006 09:01

goodoldalex píše:Vie uz niekto ako je to s predplatenymi kartami?

Nerozlišuje se, zda jde o přeplacenku nebo paušál, bude tedy možné přejít z Go na Oskartu a pak třeba na Naplno 150. Musíš si ale uvědomit, že kredit se nepřevádí!
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků