a) uvázat se na 2 roky se stávající cenou (450Kč měsíčně za 50/5Mbit)
b) přejít na smlouvu bez závazku s vyšší cenou (700Kč měsíčně za 50/5Mbit)
c) odejít bez sankce k 30.11.2017
Celé znění mailu:
Dobrý den,
nabídku O2 Internetového připojení jsme přizpůsobili technologickým trendům tak, abyste mohli využívat co největšího množství vylepšení opravdu naplno. K tomu ale bude zapotřebí i úprava Vašeho současného tarifu O2 Internet L.
Připravili jsme pro Vás novou sadu HD tarifů schopných např. přehrávat video z internetu ve vysokém rozlišení. Filmy a klipy teď budete moci sledovat on-line bez zpomalování a „sekání“ záznamu. O Vaši linku bude navíc nově pečovat „O2 Virtuální technik“. Díky němu bude Vaše připojení vždy pod kontrolou odborníka. A to vše stále v rámci běžného měsíčního paušálu za tarif.
Pro nastavení nového tarifu Internet Aktiv HD Plus, který tohle všechno bude umět, stačí do 30. 11. 2017 zavolat na linku 800 269 269 a my pro Vás všechno potřebné zařídíme. Cena tarifu s 24 měsíčním závazkem je 449 Kč včetně DPH.
Pokud se do uvedeného data nestihnete ozvat, k 1. 12. 2017 se Váš současný tarif změní na Internet Aktiv HD. Ten stojí v nezávazkové variantě 699 Kč včetně DPH. Nastavení tarifu můžete ale samozřejmě změnit i později – stačí jeden telefonát na naši bezplatnou linku.
V případě, že by Vám naše nabídka nevyhovovala, službu můžete až do 30. 11. 2017 bez sankce a výpovědní lhůty zrušit. Podrobnosti o podmínkách služby najdete v cenících O2 Internetové připojení a Digitální televize O2 TV na http://www.o2.cz.
Děkujeme za pochopení.
Vaše O2
Nikde v mailu není zmíněna jiná než jedna z výše zmíněných možností. Pak jsem se ale mrknul do podmínek a objevil následující pasáž:
Tarify služby se závazkem sjednaným před 1. 9. 2017 (*můj případ*) jsou i po tomto datu poskytovány za dosavadních podmínek, zejména:
Tarify služby O2 Internet Fiber se závazkem jsou poskytovány v režimu Speciální nabídky zvýhodněného tarifu podmíněné závazkem nepřetržitě využívat služby O2 a řádně a včas za ně platit po dobu 12
měsíců. Pokud není Účastník spotřebitelem (tj.fyzickou osobou, která si službu zřídila na rodné číslo, tedy nikoliv pro účely své samostatné výdělečné činnosti), pouplynutí 12 měsíců se závazek automaticky prodlužuje o stejnou dobu (autoprolongace), Účastník má však právo toto automatické prodloužení do budoucna kdykoliv odmítnout. V případě odmítnutí Účastník, který není spotřebitelem, ztrácí po uplynutí doby závazku nárok na výhodu poskytovanou v rámci této Speciální nabídky a tarif se mu automaticky změní na odpovídající tarif bez závazku. Na automatické prodloužení Speciální nabídkymá Účastník nárok pouze v případě, že má vůči O2 uhrazeny veškeré splatné závazky.
Zdá se tedy, že pokud bych aktivně vyjádřil svůj souhlas s prodloužením o dalších 12 měsíců, měl bych na to mít právo. Závazek na dva roky nechci (za rok bude k domu přivedena optika jiného poskytovatele) a platit takovou dardu za smlouvu bez závazku taky nechci. Jak byste postupovali vy?
I tak mi ale přijde, že informace uvedené v mailu jsou zavádějící a budí dojem, že neexistuje jiná možnost. Inu, co čekat od O2. Nejradši bych je za tohle chování k zákazníkům hned poslal k šípku, ať jim ta optika v zemi klidně zhnije...