snowboarder píše:Tomáš Doseděl píše:Myslím, že je rozumné účtovat první minutu celou. Operátorovi vznikají nějaké náklady se spojením hovoru (např. musí volajícímu do sluchátka pouštět vyzváněcí tón, což je v podstatě hovor, vyhradit prostor v síti apod.), tak je musí nějak kompenzovat... Další minuty by ovšem měly být účtovány po sekundách
Ponechme stranou fakta, že si tyhle věci operátor účtuje jinde, nebo také, že od několika lidí za vyzváněcí tóny inkasuje měsíční poplatky, atd...
Nemyslím si, že sestavení hovoru je tak nákladné. Dokonce to vím. Na druhou stranu jsem taktéž zastánce fair2fair, tedy aby se první impuls účtoval po 30 vteřinách. Šlo to tak v začátcích, muselo by to jít i teď. A pokud zavedou účtování prvních 30 sekund, pak by bylo vhodné pokračovat po vteřinách. V současné situaci by pro nás bylo zadostiučiněním i 30+30, ale to předbíháme. Myslím, že 30+1 je v zásadě praktika fair2fair, aneb já tobě, ty mně.
No náklady propojovacich poplatku, cili interbilling, bych nechal byt, pac hodne zalezi na tom, kam a do jake destinace a kudy se to vede. Je jasny, ze jsou nizsi, nez konecna cena hovoru. Ale snad si nemyslite, ze tady funguje nejaka dobrocinnost, ne???? Tohle je byznys, panove a damy!!! A protoze je tu obrovska dlouhodoba poptavka, tak jsou vysoke ceny, proste bezna funkce vice mene kapitalistickeho trhu, ze? Ano neni to prijemne, boli, kdyz se ma zaplatit ucet za telefon, ale je to tak. Pokud to chceme zmenit, musime rvat na trochu jinych mistech, nez tady. Hlavne proto, abychom upoutali pozornost "ZBYTKU OVCIHO STADA" a ziskali tak aspon nejakou silu k tlaku na zmenu!
A mimochodem - mozna jste si nevsimli, ale Cesi patri mezi narody s nejvyssim pouzivanim mobilnich telefonu na CELEM SVETE!!! Kdyz ma pulka z vas 2 - 3 mobily a k nim stejnej pocet SIM karet, tak co myslite, ze tim delate??? NO TU POPTAVKU, TRUHLICI
A ti ostatni, obycejni lide? Tem je to vazne fuk, protoze cast lidi o tom neuvazuje, proste je nenapadne, ze by to mohlo byt postavene takhle draze a pak holt plati a prijde jim to normalni, dalsi cast na to vylozene kasle a dalsi na to driv nebo pozdeji prijdou, nastve je to, ale jsou lini s tim neco delat (hledat varianty, menit operatory, portovat cisla, neveri novym sluzbam atd.).
Co se tyka toho nazoru o kompenzaci roamingu, castecne je v tom pravda...