Účtovací intervaly u operátorů (tarifikace)

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod CRAP 25. 4. 2008 15:50

Nechci si hrát na proroka, ale garantuji vám, že časem si tohoto okrádačského způsobu účtování všimne i ta evropská komisařka Vivien Redingová a že pak protlačí Brusselem návrh na zavedení účtování 60+1 nebo 1+1.
Vlastně už to nakouskla tím, že v Roamingu člověk platí po 60 sekundách a to je nespravedlivé, a tak se časem dočkáme i změnu účtování hovorů.

Vidím to tak do 3 let. :tleskani
CRAP
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bart.homer 25. 4. 2008 15:50

Lubi81: Věř mi, že znám ještě větší ( myslím tím operátora ), ale to asi nebude patřit sem do téhle diskuze...
bart.homer
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CRAP 25. 4. 2008 15:54

snowboarder píše:
Tomáš Doseděl píše:Myslím, že je rozumné účtovat první minutu celou. Operátorovi vznikají nějaké náklady se spojením hovoru (např. musí volajícímu do sluchátka pouštět vyzváněcí tón, což je v podstatě hovor, vyhradit prostor v síti apod.), tak je musí nějak kompenzovat... Další minuty by ovšem měly být účtovány po sekundách

Ponechme stranou fakty, že si tyhle věci operátor účtuje jinde, nebo také, že od několika lidí za vyzváněcí tóny inkasuje měsíční poplatky, atd...

Nemyslím si, že náklady se sestavením hovoru jsou tak nákladné. Dokonce to vím. Na druhou stranu jsem taktéž zastánce fair2fair, tedy aby se první impuls účtoval po 30 vteřinách. Šlo to tak v začátcích, muselo by to jít i teď. A pokud zavedou účtování prvních 30 sekund, pak by bylo vhodné pokračovat po vteřinách. V současné situaci by pro nás bylo zadostiučiněním i 30+30, ale to předbíháme. Myslím, že 30+1 je v zásadě praktika fair2fair, aneb já tobě, ty mně.


No právě operátoři totiž přešli ze způsobu účtování 30+30 na 60+1 a pak na 60+30 z důvodu toho, že jim klesli zisky z propojovacích poplatků. Vždyť ještě Eurotel a Paegas se před lety šarpali s ČTU k vůli propojovacím poplatkům. Tehdá ještě před rokem 2000 se běžně platilo kolem 10,- Kč/min z pevné sítě na mobil a teď je běžná cena kolem 4 až 5,- Kč/min. A tehdá Eurotel a Paegas v době nástupu Oskara tvrdili, že v Německu jsou vyšší propojovací poplatky a že by zákazník měl platit až 20,- Kč/min z pevné sítě. Jenže ČTU snížil propojovací poplatky a to se jim nelíbilo a proto časem změnili způsob účtování.

Jak jsem říkal, pevně věřím, že další způsob účtování změní evropská komisařka pro telekomunikace paní Vivien Redingová.
CRAP
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bart.homer 25. 4. 2008 15:58

CRAP: Do té doby z nás budou ale už jen žebráci... :-(
bart.homer
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod X-Brace 25. 4. 2008 16:44

Asi by to chtělo paní Vivien Redingovou nenápadně upozornit ať vedle toho roamingu rozjede ještě toto.
@peroutka
X-Brace
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EAN-CODE 25. 4. 2008 17:30

Tomáš Doseděl píše:Myslím, že je rozumné účtovat první minutu celou. Operátorovi vznikají nějaké náklady se spojením hovoru (např. musí volajícímu do sluchátka pouštět vyzváněcí tón, což je v podstatě hovor, vyhradit prostor v síti apod.), tak je musí nějak kompenzovat... Další minuty by ovšem měly být účtovány po sekundách


Operátor do sluchátka vyzváněcí tón pouštět nemusí (alespoň pokud nemá nějakou personifikovanou hlášku), takže o hovor nejde, resp přenáší se to jako informace servisním kanálem a hovorem se to stane až po spojení obou stran.
Alespoň takhle mi to bylo vysvětleno
[root@server ~]# [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
EAN-CODE
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod snowboarder 25. 4. 2008 18:08

EAN-Code: přesně tak, stejně tak "za úplatek" ten vyzváněcí tón změní, atd. Takže souhlasím.

To, že musí chudák operátor vyhradit prostor v síti pro sestavení hovoru je úsměvné :-)
::: Vyzkoušejte aplikaci SuperFórum pro Android http://goo.gl/3OyV6 :::
snowboarder
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Tallboi 25. 4. 2008 18:35

snowboarder píše:
Tomáš Doseděl píše:Myslím, že je rozumné účtovat první minutu celou. Operátorovi vznikají nějaké náklady se spojením hovoru (např. musí volajícímu do sluchátka pouštět vyzváněcí tón, což je v podstatě hovor, vyhradit prostor v síti apod.), tak je musí nějak kompenzovat... Další minuty by ovšem měly být účtovány po sekundách

Ponechme stranou fakta, že si tyhle věci operátor účtuje jinde, nebo také, že od několika lidí za vyzváněcí tóny inkasuje měsíční poplatky, atd...

Nemyslím si, že sestavení hovoru je tak nákladné. Dokonce to vím. Na druhou stranu jsem taktéž zastánce fair2fair, tedy aby se první impuls účtoval po 30 vteřinách. Šlo to tak v začátcích, muselo by to jít i teď. A pokud zavedou účtování prvních 30 sekund, pak by bylo vhodné pokračovat po vteřinách. V současné situaci by pro nás bylo zadostiučiněním i 30+30, ale to předbíháme. Myslím, že 30+1 je v zásadě praktika fair2fair, aneb já tobě, ty mně.


No náklady propojovacich poplatku, cili interbilling, bych nechal byt, pac hodne zalezi na tom, kam a do jake destinace a kudy se to vede. Je jasny, ze jsou nizsi, nez konecna cena hovoru. Ale snad si nemyslite, ze tady funguje nejaka dobrocinnost, ne???? Tohle je byznys, panove a damy!!! A protoze je tu obrovska dlouhodoba poptavka, tak jsou vysoke ceny, proste bezna funkce vice mene kapitalistickeho trhu, ze? Ano neni to prijemne, boli, kdyz se ma zaplatit ucet za telefon, ale je to tak. Pokud to chceme zmenit, musime rvat na trochu jinych mistech, nez tady. Hlavne proto, abychom upoutali pozornost "ZBYTKU OVCIHO STADA" a ziskali tak aspon nejakou silu k tlaku na zmenu!
A mimochodem - mozna jste si nevsimli, ale Cesi patri mezi narody s nejvyssim pouzivanim mobilnich telefonu na CELEM SVETE!!! Kdyz ma pulka z vas 2 - 3 mobily a k nim stejnej pocet SIM karet, tak co myslite, ze tim delate??? NO TU POPTAVKU, TRUHLICI :D :D :D
A ti ostatni, obycejni lide? Tem je to vazne fuk, protoze cast lidi o tom neuvazuje, proste je nenapadne, ze by to mohlo byt postavene takhle draze a pak holt plati a prijde jim to normalni, dalsi cast na to vylozene kasle a dalsi na to driv nebo pozdeji prijdou, nastve je to, ale jsou lini s tim neco delat (hledat varianty, menit operatory, portovat cisla, neveri novym sluzbam atd.).

Co se tyka toho nazoru o kompenzaci roamingu, castecne je v tom pravda...
Tallboi
Junior

Odeslat příspěvekod petrick 25. 4. 2008 19:25

EAN-Code píše:Tomáš Doseděl:Operátor do sluchátka vyzváněcí tón pouštět nemusí (alespoň pokud nemá nějakou personifikovanou hlášku), takže o hovor nejde, resp přenáší se to jako informace servisním kanálem a hovorem se to stane až po spojení obou stran.
Alespoň takhle mi to bylo vysvětleno


Chces rict ze to tuuu tuuu tuuu se prenasi od BTSky do mobilu nejakym servisnim kanalem? No nevim, mam o GSM sitich jen dva predmety na VS, ale vyzvaneci ton uz se radil do "on air" casu. Bez ohledu na to, ze ti vyzvaneni operator neuctuje musi to nekdo zaplatit

snowboarder píše:EAN-Code: přesně tak, stejně tak "za úplatek" ten vyzváněcí tón změní, atd. Takže souhlasím.

To, že musí chudák operátor vyhradit prostor v síti pro sestavení hovoru je úsměvné :-)


Hm, opet opakuji. Vytocim cislo, spojim se s nejblizsi BTSkou. To jako operator nemusi vyhradit prostor na spojeni mojeho mobilu s "moji" BTSkou? To se jako prenasi telepaticky? Vyhledani polohy volaneho mobilu zaridi Sybila ze Saby? Nebo je to tak, ze se vyhradi kanal pro vytaceni, nejaky pocitac musi v nejake databazi vyhledat, kde se nachazi volany, BTSky mezi sebou musi prenest nejake udaje... No schvalne, vysvetli nam to
Naposledy upravil Snekac dne 26. 4. 2008 13:20, celkově upraveno 2
Důvod: Příspěvky sloučeny, používej EDIT
petrick
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Michal P 25. 4. 2008 19:33

A co za pohotovostní režim mobilu, za ten se platit nebude? Vždyť telefon se co chvíli spojuje s BTS.

To že je účtování takové jaké je je jen strategie toho konkrétního operátora, pokud by lidi ve velkém rušili svoje čísla kvůli účtování, tak to změní. Nehledejte v tom nic jiného, nějaké poplatky za vyzvánění, nebo jiné blbosti. Trochu to ovlivňují propojovací poplatky, ale i to není moc podstatné když je v síti přibližně stejný počet odchozích jako příchozích hovorů, takže se to vlastně téměř anuluje.
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod snowboarder 25. 4. 2008 19:34

petrick: samozřejmě tím myslím to, že by to měl operátor přenášet na zákazníky. Proč? Asi ne, když jinde ta tarifikace jde i od 1+1. To už tu tvrdíte tak hbitě, jako byste nejradši sám navrhnul tarifikaci 300+300, aby se operátorovi uhradilo to, že jsme připojeni na jeho BTSce, ne?

Řeknu to po lopatě: Operátor je ten obchodník, který dává svou síť k dispozici. Ty to říkáš, jakoby se mělo platit, když jdeš do obchodu a nic si nekoupíš. Navíc i přesto jsem sám řekl, že v rámci fair2fair bych upřednostnil 30+1, aby se operátorovi taky tyto náklady hradily a bránil se tím 2 vteřinovým hovorům "v tolik a tolik tam a tam rychle konec padla". Chce to číst souvislosti, neútočit na jedno slovo.

Ohánět se 2 předměty o GSM klidně můžete, teorie je teorie, praxe je praxe a obchod je obchod.

mimochodem: možná by bylo lepší přečíst si poradnu "jste tady poprvé?" než začnete přispívat, předchozí příspěvek se dá upravit a ne psát další a další pod sebe.
::: Vyzkoušejte aplikaci SuperFórum pro Android http://goo.gl/3OyV6 :::
snowboarder
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Fido+ 25. 4. 2008 20:32

Tomáš Doseděl píše:Myslím, že je rozumné účtovat první minutu celou. Operátorovi vznikají nějaké náklady se spojením hovoru (např. musí volajícímu do sluchátka pouštět vyzváněcí tón, což je v podstatě hovor, vyhradit prostor v síti apod.), tak je musí nějak kompenzovat... Další minuty by ovšem měly být účtovány po sekundách

Nejsem proti ale pouze za predpokladu, ze napr. u hlasovych schranek bude mozne ukoncit hovor pred nechanim vzkazu bezplatne (vrchol drzosti je nauctovani hovoru do neexistujici schranky). Nebo at si to plati majitel schranky jako kazde jine presmerovani. Normalni hovor pod minutu obvykle nebyva takze pak neni co resit.
Fido+
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod LOL2000 25. 4. 2008 21:19

No klasika, zas ty samé kecy :) Chlopi je to novej tarif, nikdo nikoho nenutí to používat.Tak vo co jde.Já zrovna ten bejvalej spolek SPT rozuměj spolek proti telefonování nemusím, ale nabídnout sakra může co chce.Vždyť pro někoho to může bejt i výhodné.Oni neobchodují cenou, ale hlavou, ač se nám to nemusí líbit.Jen blázen by zlevňoval když nemusí...jediné co by pomohlo, by bylo , kdyby se zrušili propojovací poplatky.
LOL2000
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod esquire 25. 4. 2008 21:53

LOL2000: Jde ale taky o to, že hodně mladých lidí na nějakou tarifikaci nekouká a zalíbí se jim ty SMS do vlastní sítě zdarma. Bohužel si ale neuvědomí, že do cizích sítí zaplatí o hodně víc, než je tomu běžné, a s voláním jakbysmet. Takže nakonec může být u tohoto výhodného tarifu faktura na 700 a více korun. Jenže to už je většinou pozdě to zjistit, protože ovečka už je chycená v síti na 2 roky.
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ardeth 25. 4. 2008 22:19

Jak do jinych sitich zaplati mnohem vic? 1,20 vs. 1,50 s dani,takze zas takovy rozdil to neni...tim se vyvazi ty smsky zdarma do O2. Kdyby ta tarifikace byla normalni,tak nevidim problem v tom tarifu...
Ardeth
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků